Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Na brzdě trošku trucoval, ale výkonu má dost

  • Motorizace 2.0 BlueHDi EAT6 slibuje výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 370 Nm

  • Při měření na válcové zkušebně jsme nemohli kvůli reakcím hydrodynamického měniče naplno akcelerovat už z nízkých otáček, naměřené průběhy tak nejsou reprezentativní

  • Hodnota nejvyššího výkonu nicméně předčila udávané maximum o 13 procent a blíží se údaji, který Citroen slibuje u modernizované verze tohoto motoru

Nedílnou součástí našich dlouhodobých testů je měření výkonu a točivého momentu na válcové zkušebně. Zamířil na ni i náš červený Citroen Grand C4 Picasso. Nepochybujeme, že třeba vnitřní prostor a jeho variabilita budou zájemce o takové auto zajímat víc, ale pořádek musí být.

Citroen C4 Grand Picasso Dyno-4Naše Picasso je poháněno vznětovým motorem 2.0 BlueHDi, jehož výkon se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky. Není to dvouspojková skříň, jakou byste našli v podobných modelech koncernu VW nebo ve Fordech, ani „robotizovaný manuál“, kterého se skupina PSA dlouho držela všude, kde to šlo. (Ale u relativně velkého a silného dieselu to stejně nešlo.) Tohle je klasický planetový automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu. A při měření na válcové zkušebně firmy Dieselpower nás trochu potrápil.


Dosavadní díly dlouhodobého testu:


Při akceleraci na plný plyn od nejnižších otáček docházelo totiž k silnému prokluzování měniče a motor vykazoval okolo 2000 ot.min-1 nesmyslně vysoké hodnoty točivého momentu. Technik Dieselpoweru proto na základě pokusných měření postupně upravil průběh měření tak, že k plnému sešlápnutí akcelerátoru docházelo až po překročení oné dvoutisícové hranice.

Citroen C4 Grand Picasso válcová zkušebna
Průběhy výkonu a točivého momentu, jak je zaznamenala válcová zkušebna Maha MSR 500 firmy Dieselpower. Grafy jsou poznamenané tím, že kvůli reakcím hydrodynamického měniče nebylo možné akcelerovat naplno už od volnoběhu. Průběhy jsou reprezentativní asi až od 2900 otáček za minutu dál

Proto není překvapením, že měření nepotvrdilo údaj výrobce. Citroen slibuje kulatých 370 Nm ve 2000 otáčkách za minutu, my jsme naměřili maximum 359 Nm o pět set otáček výš. I to ale mohlo být ještě poznamenáno prokluzováním měniče. Zato naměřený výkon udávanou hodnotu výrazně předčil. Namísto 110 kW/4000 min-1 jsme po korekci dospěli k hodnotě 124 kW (169 k) v 4210 ot.min-1. To je o třináct procent víc a vlastně to téměř odpovídá hodnotě 170 k, kterou má motor 2.0 BlueHDi nabízet v modernizované verzi.

Stejně jako při měření reálné dynamiky se nám i tentokrát potvrdilo, že kombinace tohoto motoru a převodovky zkrátka nepřeje pokusům o nepřirozeně razantní akceleraci z úplného klidu. Při jízdě je to ale už jinak, a o to jde především. S velkoprostorovým Citroenem asi nikdo soudný od semaforů závodit nebude.

Technické údaje Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
MOTOR
Konstrukce: vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 1997
Vrtání x zdvih (mm): 85 x 88
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 110/4000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 370/2000
Převodovka: šestistupňová samočinná
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 10,2
Nejvyšší rychlost (km/h): 207
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 5,1/4,0/4,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4602
Šířka (mm): 1826
Výška (mm): 1644
Rozvor náprav (mm): 2840
Rozchod kol vpředu (mm): 1573
Rozchod kol vzadu (mm): 1576
Provozní hmotnost (kg): 1551
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2280
Objem zavazadlového prostoru (l): 170-1843
Objem palivové nádrže (l): 55
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Standardní rozměr pneumatik: 205/55 R17
Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Na brzdě trošku trucoval, ale výkonu má dost
Ohodnoťte tento článek!
4.33 (86.67%) 3 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Ten interiér je fakt kentus. Na venek vcelku pěkný auto, ale ten interiér je fakt hnus. Komu se to líbí, ten nemá kousku vkusu. Nebo ten volant s pevným airbagem u citroena, to je fakt hnus. Proč experimentují, když ve výsledku se to auto jen shodí před zákazníkama.

  2. Citroen C4 Grand picasso mám od nova 2012 (430000 kč po slevách)a už mám 200 000 km bez jediný závady a chci ho zase znova.Předtim jsem koupil Škoda octavia 1,9 tdi (novou 560000 kč po slevách 2004) a za první měsic 3x v servisu na ruzných opravách sice v záruce ale nový auto má jezdit. Pak jsem koupil Romstra 2008 a ten na tom byl stejně jak octavia. Nechci pomlouvat Škodu je určitě dobra a spolehlivá ale já měl asi páteční kousky hold smůla. Pro mne je lepší citroen. Jo a ten vnitřek je super je to jen na vkusu člověka.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: