-
Motorizace 2.0 BlueHDi EAT6 slibuje výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 370 Nm
-
Při měření na válcové zkušebně jsme nemohli kvůli reakcím hydrodynamického měniče naplno akcelerovat už z nízkých otáček, naměřené průběhy tak nejsou reprezentativní
-
Hodnota nejvyššího výkonu nicméně předčila udávané maximum o 13 procent a blíží se údaji, který Citroen slibuje u modernizované verze tohoto motoru
Nedílnou součástí našich dlouhodobých testů je měření výkonu a točivého momentu na válcové zkušebně. Zamířil na ni i náš červený Citroen Grand C4 Picasso. Nepochybujeme, že třeba vnitřní prostor a jeho variabilita budou zájemce o takové auto zajímat víc, ale pořádek musí být.
Naše Picasso je poháněno vznětovým motorem 2.0 BlueHDi, jehož výkon se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky. Není to dvouspojková skříň, jakou byste našli v podobných modelech koncernu VW nebo ve Fordech, ani „robotizovaný manuál“, kterého se skupina PSA dlouho držela všude, kde to šlo. (Ale u relativně velkého a silného dieselu to stejně nešlo.) Tohle je klasický planetový automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu. A při měření na válcové zkušebně firmy Dieselpower nás trochu potrápil.
Dosavadní díly dlouhodobého testu:
- Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Ohrožený druh
- Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: O kolik je MPV prostornější než SUV, třeba Kodiaq?
- Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Dynamikou nezklame
Při akceleraci na plný plyn od nejnižších otáček docházelo totiž k silnému prokluzování měniče a motor vykazoval okolo 2000 ot.min-1 nesmyslně vysoké hodnoty točivého momentu. Technik Dieselpoweru proto na základě pokusných měření postupně upravil průběh měření tak, že k plnému sešlápnutí akcelerátoru docházelo až po překročení oné dvoutisícové hranice.

Proto není překvapením, že měření nepotvrdilo údaj výrobce. Citroen slibuje kulatých 370 Nm ve 2000 otáčkách za minutu, my jsme naměřili maximum 359 Nm o pět set otáček výš. I to ale mohlo být ještě poznamenáno prokluzováním měniče. Zato naměřený výkon udávanou hodnotu výrazně předčil. Namísto 110 kW/4000 min-1 jsme po korekci dospěli k hodnotě 124 kW (169 k) v 4210 ot.min-1. To je o třináct procent víc a vlastně to téměř odpovídá hodnotě 170 k, kterou má motor 2.0 BlueHDi nabízet v modernizované verzi.
Stejně jako při měření reálné dynamiky se nám i tentokrát potvrdilo, že kombinace tohoto motoru a převodovky zkrátka nepřeje pokusům o nepřirozeně razantní akceleraci z úplného klidu. Při jízdě je to ale už jinak, a o to jde především. S velkoprostorovým Citroenem asi nikdo soudný od semaforů závodit nebude.
Technické údaje | Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6 |
---|---|
MOTOR | |
Konstrukce: | vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
Plnění: | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1997 |
Vrtání x zdvih (mm): | 85 x 88 |
Ventilový rozvod: | DOHC, 4 ventily na válec |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 110/4000 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 370/2000 |
Převodovka: | šestistupňová samočinná |
Poháněná kola: | přední |
JÍZDNÍ VÝKONY | |
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 10,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 207 |
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) | 5,1/4,0/4,4 |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
Délka (mm): | 4602 |
Šířka (mm): | 1826 |
Výška (mm): | 1644 |
Rozvor náprav (mm): | 2840 |
Rozchod kol vpředu (mm): | 1573 |
Rozchod kol vzadu (mm): | 1576 |
Provozní hmotnost (kg): | 1551 |
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): | 2280 |
Objem zavazadlového prostoru (l): | 170-1843 |
Objem palivové nádrže (l): | 55 |
Řízení: | hřebenové s elektromechanickým posilovačem |
Standardní rozměr pneumatik: | 205/55 R17 |
Ten interiér je fakt kentus. Na venek vcelku pěkný auto, ale ten interiér je fakt hnus. Komu se to líbí, ten nemá kousku vkusu. Nebo ten volant s pevným airbagem u citroena, to je fakt hnus. Proč experimentují, když ve výsledku se to auto jen shodí před zákazníkama.
Prave ten volant z pevnym stredom rozhodol o kupe tohto auta C4 picasso
Citroen C4 Grand picasso mám od nova 2012 (430000 kč po slevách)a už mám 200 000 km bez jediný závady a chci ho zase znova.Předtim jsem koupil Škoda octavia 1,9 tdi (novou 560000 kč po slevách 2004) a za první měsic 3x v servisu na ruzných opravách sice v záruce ale nový auto má jezdit. Pak jsem koupil Romstra 2008 a ten na tom byl stejně jak octavia. Nechci pomlouvat Škodu je určitě dobra a spolehlivá ale já měl asi páteční kousky hold smůla. Pro mne je lepší citroen. Jo a ten vnitřek je super je to jen na vkusu člověka.
Mam od roku 2014, jezdi bez závad, spokojenost