Budoucnost podle Audi: Elektrický roadster skysphere dokáže na požádání měnit rozvor

  • Koncept skysphere naznačuje elektrickou budoucnost Audi 

  • Poháněná je zadní náprava, vůz nabízí výkon 632 koní

  • Studie dokáže měnit rozvor náprav v rozsahu 250 mm

  • Počítá se také s autonomním řízením čtvrté úrovně, tomu je uzpůsoben interiér 

Audi odhalilo koncept skysphere, který naznačuje, jak bude vypadat luxusní automobil budoucnosti. Designéři se inspirovali u historického modelu Horch 853 ze třicátých let, na rozdíl od něj ale „pod kapotou“ aktuální novinky najdete samozřejmě elektromotor. Tou největší zajímavostí je ovšem skutečnost, že skysphere dokáže na požádání měnit rozvor náprav. Fakticky tak jde o dvě auta v jednom.

Koncept skysphere nabízí dvě podoby. Sportovní varianta je dlouhá 4,94 m, v režimu Grand Touring se rozvor natáhne o 25 cm, což znamená celkovou délku 5,19 m. Posádka tak získá více prostoru uvnitř, což ještě dále podtrhuje možnost schovat volant i pedály do palubní desky. Audi totiž počítá s nasazením autonomního režimu jízdy čtvrté úrovně, kdy za případnou nehodu přebírá odpovědnost výrobce a řidič se nemusí vůbec věnovat řízení.

Volkswagen přestane prodávat auta se spalovacími motory do roku 2035. Stejný krok patrně učiní i ostatní výrobci, a to včetně Škody

O pohon se stará jeden elektromotor, umístěný u zadní nápravy. Řidič má k dispozici parametry 632 koní a 750 Nm. Udávané zrychlení na 100 km/h činí rovné čtyři sekundy. Hmotnost by neměla překročit 1,8 tuny, přičemž její rozložení mezi nápravy je v poměru 40/60. Více zatížená zadní náprava je dílem akumulátorů uložených za zadními sedačky, další akumulátory mohou být případně uloženy mezi sedadly. V prostoru mezi přední nápravou a kabinou pak najdeme výkonovou elektroniku a také elektromotor obstarávající prodlužování a zkracování rozvoru náprav.

Audi slibuje zajímavé jízdní vlastnosti ve sportovním nastavení nejen kvůli kratšímu rozvoru, ale také díky řízení zadních kol a adaptivnímu vzduchovému odpružení, které je v režimu Sport sníženo o 10 mm. Řízení samotné nemá mechanickou vazbu s přední nápravou. To kromě jiných výhod přináší možnost nastavit tuhost řízení. Kapacita akumulátorů 80 kWh by měla stačit k ujetí minimálně 500 km podle normy WLTP.

Interiér laděný ve stylu art deco nabídne kromě komfortních sedadel a držáku na sklenice i šampaňské spoustu dotykových ploch. Hlavní dotykový displej táhnoucí se přes celou palubní desku má rozměry 1415 mm na šířku a 180 mm na výšku. Využít ho mohou budoucí zákazníci nejen k prohlížení internetu, ale také třeba pro videokonference.

Koncept skysphere je jednou z trojice studií, které mají naznačit, jakým směrem se bude Audi ubírat. Druhým takovým počinem je Audi grandsphere a příští rok dorazí ještě urbansphere.

Budoucnost podle Audi: Elektrický roadster skysphere dokáže na požádání měnit rozvor
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: