BMW řady 8 má digitální kokpit, pohon všech kol a karbonovou konstrukci

  • Řada 8 je velké luxusní kupé

  • Technologická nebo designová revoluce se nekoná

  • Pod kapotou jsou zatím jen dva motory výhradně s pohonem všech kol

  • Časem bude i verze M8 a později přijde i plug-in hybrid

Jak BMW slíbilo, novou řadu 8 odhalilo před závodem na 24 h v Le Mans. Není to náhoda, právě v Le Mans v sobotu startuje závodní verze tohoto modelu. V nabídce značky zastoupí nové BMW řady 8 dřívější kupé a Gran Coupé řady 6. Vrací se tak legendární označení exkluzivního a technicky pokročilého modelu z konce 80. let.

BMW 8 (19)
Řadu 8 si nespletete s jiným modelem značky, ale zároveň ihned poznáte, že se jedná o BMW. Zkrátka žádná revoluce
BMW 8 (17)
V interiéru zaujme zejména nový digitální přístrojový štít a nově tvarovaný středový panel. Tlačítka BMW neopouští

Design nového BMW řady 8 pracuje s charakteristickými znaky BMW v moderním pojetí. Nová řada 8 má jinak provedené charakteristické ledvinky a tenká přední světla, ale na první pohled každý pozná, že je to bavorák.

Doporučujeme: BMW X5 2019 (G05) zvládne v terénu víc a osmiválec v EU už nekoupíte

Technický základ je podobný řadě 7 a řadě 5, takže platforma kombinuje nosné prvky z vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitu zpevněného uhlíkovými vlákny. Při délce 4851 mm, šířce 1902 mm, výšce 1346 mm a rozvoru 2822 mm se sice nejedná o obří luxusní kupé, ale také to není žádný cvrček. Vždyť na váze ukáže bez náplní a řidiče 1830 kg v základním provedení.

V interiéru se také nekoná velká revoluce, ale přesto tu najdeme spoustu nových detailů. Za povšimnutí stojí digitální multifunkční displej před řidičem a také zcela nová sedadla, kterým za příplatek nebude vedle chlazení chybět ani masáž nebo přifukování bočnic v zatáčkách. Uprostřed je obrazovka multimediálního systému iDrive, ale BMW zcela neopustilo některá důležitá tlačítka. Zákazníci evidentně stále některé „knoflíky“ chtějí.

BMW 8 (27)
S osmiválcem 4,4 l se dvěma turby a výkonem 530 k asi nebude mít řada 8 problém s důstojným dopředným pohybem
BMW 8 (6)
Časem dorazí i další motorizace a třeba se dočkáme i čisté zadokolky. Slíbena už byla i M8 s výkonem přes 600 koní

Pokud jde o motory, BMW zatím řadu 8 vybavilo jedním dieselem a jedním benzinovým motorem. BMW 840d xDrive je, jak název napovídá, řadový naftový šestiválec 3,0 l s pohonem všech kol. Má výkon 235 kW (320 k) v 4400 min-1 a točivý moment 680 Nm v 1750 až 2250 min-1. Na 100 km/h akceleruje za 4,9 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Samozřejmostí je osmistupňový automat a dokonce i diesel má na zadní nápravě elektronicky řízený diferenciál se simulací funkce uzávěrky.

Doporučujeme: Mercedes-AMG 63 S kombi vs. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

Zájemce o ostřejší svezení bude určitě zajímat prozatím vrcholná verze BMW M850i xDrive. Její osmiválec 4,4 l se dvěma turby a filtrem pevných částic má výkon 390 kW (530 k) v 5500 – 6000 min-1 a točivý moment 750 Nm v 1800 až 4600 min-1. Akcelerace na 100 km/h je záležitostí 3,7 s a rychlost je také omezena na 250 km/h.

BMW řady 8 může mít natáčení zadní nápravy, adaptivní podvozek a spoustu dalších věcí, bez kterých se dnes žádné moderní luxusní kupé neobejde. Později dorazí i další motorizace a především byl nepřímo potvrzen příchod ostré verze BMW M8. Ta dostane techniku z BMW M5 a tedy osmiválec s výkonem přes 600 koní. Máme se na co těšit.

BMW řady 8 má digitální kokpit, pohon všech kol a karbonovou konstrukci
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: