BMW poprvé ukazuje novou generaci řady 3. Zatím ale jako maskovaný prototyp

17.08.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW láká na novou generaci řady 3, představí za pár týdnů

  • Dostane úplně nový podvozek a o 55 kg lehčí konstrukci

  • Pod kapotou bude nejvýkonnější čtyřválec v historii BMW

  • Verze s M Paketem mohou mít elektronicky řízený diferenciál

Už brzy se představí nová generace BMW řady 3, kterou čeká opravdu zásadní změna. Automobilka se nyní pochlubila prvními snímky stále ještě maskovaných prototypů, které se prohánějí na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Oficiální premiéra se očekává v září nebo v říjnu a prodej bude zahájem ještě do konce letošního roku. Opět nebude vedle klasického sedanu (na fotkách) chybět ani kombi, které ale dorazí až příští rok.

BMW 3 (11) BMW prozatím ukazuje maskované prototypy sedanu řady 3, se kterými se prohání po slavné Severní smyčce Nürburgringu
BMW 3 (8) Nová generace řady 3 dostane úplně nový podvozek s revolučními tlumiči. Má jezdit nejen komfortněji, ale také dynamičtěji

BMW řady 3 dostane novou platformu, která bude vycházet ze základu použitého u řady 5 a řady 7. Díky odlehčování a pečlivějším rozvržení použitých materiálů se podařilo mezigeneračně snížit hmotnost vozu o nezanedbatelných 55 kg. Těžiště je nyní o 10 mm níže, díky klasické koncepci zůstává rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Zvýšila se torzní tuhost a BMW slibuje ještě lepší odezvu v řízení spolu s lepší kontrolou pohybů karoserie a neodpružených hmot. Zkráceně: BMW řady 3 bude jezdit ještě lépe.

Doporučujeme: Test: BMW 340i M Performance je ještě lepší než nová M3

Na zlepšení jízdních vlastností se má podepsat především zcela nová konstrukce přední i zadní nápravy spolu s úplně novými „selektivními“ tlumiči, které reagují na nejmenší pohyby karoserie a podle toho nezávisle upravují svou tuhost. Ty budou k dispozici i u vozů vybavených M Paketem, který má o 10 mm snížený podvozek s odlišným nastavením. M Paket také dostane vzadu širší pneumatiky, pevnější uložení náprav, dodatečnou příčnou vzpěru a na přání rovněž elektronicky řízený diferenciál vzadu se schopností simulovat funkci uzávěrky.

BMW zatím mluví jen o jednom motoru, a sice o přepracovaném benzinovém čtyřválci s přeplňováním, který má být nejvýkonnějším čtyřválcem vůbec použitým v BMW. I přes nárůst výkonu automobilka slibuje o 5 % nižší spotřebu i díky přepracované osmistupňové automatické převodovce. Motor se neobejde bez filtru pevných částic. Očekáváme ale také dvoulitrový turbodiesel a na vrcholu pak přeplňovaný šestiválec na benzín i naftu. Chybět samozřejmě nebude ani hybrid.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?