Řada 2 Gran Coupé je další nové BMW s předním pohonem

přidejte názor
  • BMW řady 2 Gran Coupé bude oficiálně odhaleno v listopadu na autosalonu v Los Angeles

  • Čtyřdveřový sedan s bezrámovými okny se bude vyrábět v Lipsku

  • Podvozek a mnoho dalších komponent sdílí s BMW řady 1, má tedy přední pohon

  • Vlajkovou lodí bude M235i xDrive

Po řadách 4, 6 a 8 se automobilka BMW s karoserií „čtyřdveřového kupé“ vydává také do segmentu kompaktních vozů. BMW řady 2 Gran Coupé vzniklo zejména kvůli trhům, kde se těší velké oblibě sedany – ano, to jsou zejména ty mimoevropské. Prodeje odstartují v březnu 2020. Nejpřímějším konkurentem nového „bavoráku“ je kompaktní Mercedes-Benz CLA s podobně stylizovanou čtyřdveřovou karoserií a koncepcí „vše vpředu“.

BMW řady 2 Gran Coupé měří 4562 mm na délku a 1800 mm na šířku, ovšem jen 1400 mm na výšku. Rozvor náprav má délku 2670 mm. Zavazadlový prostor je při objemu 430 litrů o 40 l větší než u dvoudveřového kupé.

Sedadla jsou oproti dvoudveřovému kupé o 12 mm výš
BMW zákazníkům nabídne tři sportovní verze řady 2 Gran Coupé

Nové BMW řady 2 Gran Coupé nabízí zákazníkům celou řadu možností individualizace v podobě základního provedení a pěti dalších výbavových linií. Prim u BMW řady 2 Gran Coupé však hraje sportovní nota. Výrobce nabídne hned tři výbavy s tímto zaměřením. Kromě Sport Line a M Sport je v nabídce také M235i xDrive.

Stejně jako nové BMW řady 1 využívá také BMW řady 2 Gran Coupé platformu s pohonem předních kol. Nové Gran Coupé využívá podobně jako „jednička“ technologie blízko u sebe umístěných regulačních a řídicích prvků protiprokluzového systému ARB, která pochází z BMW i3. Tato technologie zlepšuje trakci při rozjezdu a zároveň umožňuje citlivější a rychlejší přibrzďování protáčejícího se kola.

Test BMW M140i: Příliš krásné loučení
Přečtěte si také:

Test BMW M140i: Příliš krásné loučení

Od začátku prodejů budou na výběr tři motory – jeden vznětový a dva zážehové. Základem je tříválcová jednotka v BMW 218i s výkonem 103 kW, zatímco dvoulitrový vznětový čtyřválec pohánějící BMW 220d generuje 140 kW. Vrcholem je nejvýkonnější čtyřválec společnosti BMW Group, jehož 225 kW stačí BMW M235i xDrive ke zrychlení z 0  na 100 km/h za 4,9 sekundy (4,8 sekundy s paketem M Performance) a zastaví se až u elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Světová premiéra se uskuteční na autosalonu v Los Angeles a výroba odstartuje v březnu 2020 v lipském závodě BMW. Ceny v Německu začínají na 31 950 eur (v přepočtu přibližně 825 000 Kč) za BMW 218i. Nejdražší provedení v základu vyjde 51 900 eur (1,34 mil. Kč).

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?