Audi e-tron je první klasický elektromobil, který prošel nárazovými testy IIHS s nejvyšším možným hodnocením

  • Audi e-tron prošlo nárazovými testy IIHS a uspělo na výbornou 

  • Německý elektromobil si odnesl nejlepší možnou známku „good“ ze všech dílčích testů 

  • Výsledkem je známka Top Safety Pick+. Model e-tron je první klasický elektromobil, který ji získal


Nedávno se objevila informace o tom, že testy IIHS prošel vodíkový Hyundai Nexo s celkovým výsledkem Top Safety Pick+. Teď americký institut přišel s podobnou zprávou týkající se ovšem Audi e-tron. Také tento model získal nejlepší možné celkové hodnocení a stal se tak prvním klasickým bateriovým elektromobilem, který na takový výsledek dosáhl.

Nutno podotknout, že Audi e-tron v testech IIHS doslova excelovalo, protože dostalo nejlepší možnou známku „good“ ve všech dílčích disciplínách od nárazů s malým přesazením na stranu řidiče i spolujezdce, přes boční náraz, až po testy asistenčních systémů nebo hodnocení světel. Celkovým výsledkem proto nemohlo být nic jiného než známka Top Safety Pick+.

Videodojmy: Audi e-tron

V kategorii elektrických aut, která zatím testy IIHS prošla, ale Audi e-tron mnoho konkurentů nemělo. Třeba Tesla Model 3 těmito testy dosud neprošla, stejně jako například Jaguar I-Pace. A Model S, který neuspěl v nárazu s malým přesazením, je přece jen už poměrně starý. Dá se očekávat, že známka Top Safety Pick+ se stane pro všechny nově příchozí elektromobily standardem, stejně jako tomu je v případě pětihvězdičkového hodnocení od Euro NCAP.

Nicméně to nijak nesnižuje výsledek Audi e-tron. Tím spíš, že třeba obávaný náraz s malým přesazením podle hodnocení IIHS znamená pro posádku e-tronu nízké riziko zranění dokonce i v oblasti nohou, kde obvykle dojde k vlivem deformace k většímu posunu pedálů směrem na řidiče. V případě Audi se třeba pedál brzdy posunul pouze o čtyři centimetry.


Audi e-tron je první klasický elektromobil, který prošel nárazovými testy IIHS s nejvyšším možným hodnocením
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů

1 komentář

  1. Aha
    Takze aby som v aute pri nehode prezil MUSIM mat buracku UPLNE PRESNE podla tabuliek IIHS…
    To ako fakt?
    Alebo dalsi PR clanok od automobilky…?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: