Asijská auta jsou statisticky nejméně používaná, nejvíce najezdí škodovky

Největší prodejce ojetých aut ve střední Evropě AAA AUTO zpracoval statistiku průměrných nájezdů aut rozdělených podle zemí, kde byla vyrobena. Statistika je založena na vozidlech, které prošly od 1. 1. 2013 do 10. 5. 2017 autocentry AAA AUTO v České republice, a je rozdělena do pěti kategorií – mini a malé vozy, nižší střední třída, střední třída, SUV a MPV. Průměrný nájezd byl sledován u aut v pátém a osmém roce od výroby.

O tom, že vozy Škoda jsou v České republice mezi řidiči nejoblíbenější, dlouhodobě svědčí statistiky prodejů nových i ojetých aut. S jejich oblibou jde ruku v ruce i počet kilometrů, které škodovky v průběhu svého života urazí. Od mini vozů typu škoda Citigo, přes malé škody Fabia až po Octavie v nižší střední třídě je ze statistiky patrné, že za osm let provozu urazí průměrně největší porci kilometrů. Hned v závěsu se drží vozy německé provenience. Ty za zmiňovaných osm let ujedou jen nepatrně méně.

Je zajímavé sledovat, jaký se v Česku stal ze škodovek fenomén. Po revoluci byl obrovský hlad v podstatě po jakémkoliv „západním“ autě. Škodovky ale i přesto držely pozici jedničky na trhu a jejich podíl je v podstatě neměnný. Nepochybně je to dáno kvalitou a trvanlivostí mladoboleslavských aut,“ komentuje oblibu škodovek provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.

Opakem v ujetých kilometrech jsou auta původem z asijských zemí. Ve srovnání s německými a francouzskými vozy ujedou zpravidla méně. Oproti škodovkám je rozdíl 20-30 % za stejné časové období. „Zejména japonská auta nebývají ve firemních flotilách. To je jeden z důvodů, proč s nimi majitelé najedou v průměru méně kilometrů,“ doplňuje Vaněček.

Výjimku tvoří pouze kategorie v současnosti nejvíce žádaných vozů SUV. Škoda doposud nabízela pouze model Yeti. Naproti tomu ostatní výrobci se sportovně užitkovým vozům věnují delší dobu. Jestliže chce zákazník kvalitní ojeté SUV s nízkým nájezdem, pak je model Yeti správnou volbou. Do pěti let stáří má v průměru najeto 79 411 km.

Asijská auta jsou statisticky nejméně používaná, nejvíce najezdí škodovky
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

11 KOMENTÁŘE

  1. Neskutečný jak si ty škodovky držej cenu. A taková mazda 6 stejně stará jako OctaIII..tak 3 roky, tam je docela cenovej rozdíl.

    • Těch Japonců je na výběr taky dost. řekl bych že osobních je nejmíň Mitsubishi. Toyot je hafec, mazd taky, suziny spíš SUV a Hondice sem tam.

    • Protože u nás je všici chtěj. Lidi hodně kupují auta na doporučení známých a v okolí mám pomalu samý škodovkáře… taky jsem díky pozitivním zkušenostem bráchy loni jednu v aaa brali

    • to bych zrovna netvrdil, takovej rapid? tomu vrzou plasty uz na polygonu, na kostkach to auto zpiva, auta uz se nedelaji kvalitne, proto jsem si koupil starsi sestivalec z nemecka 😀

    • souhlasím! máme doma octávku s bazaru, měla najeto 200 tis. km a maximálně spokojenej, opravy jsou za hubičku a když je člověk šikovnej, tak si to opraví sám

  2. škoda, že nenapsali, jestli jsou to nájezdy na vstupu do autobazaru (nákupu), nebo výstupu (prodeji) – tam bude rozdíl tak sto tisíc na auto, nejvíc u škodovek.

  3. Novou octávku bych si teda nepořizoval, počkám si na ojetou. Stále jezdím v jedničkové co jsem si v áčkách pořídil před 5 lety, až doslouží zkusím novější generaci.

    • To máme podobný. Taky jsem před lety pořizoval v autobazaru octávku první generace a mám v plánu pořizovat novější ojetou až tato doslouží zatím si nemohu stěžovat.

  4. Souhlasím tady s Bořkem, já tam zase kupoval opla a lítá nádherně, až doslouží, tak si žádný nový kupovat nebudu, škoda peněz.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: