Alpina uvádí „dieselovou M3“. Na 100 km/h zrychlí pod 5 sekund

  • Alpina představuje model D3 S 

  • Oproti M340d poskočil výkon třílitrového šestiválce B57 o 11 kW a 30 Nm

  • V nabídce je sedan i kombi

  • Cena v Německu startuje v přepočtu na 1,9 milionu korun

Německá společnost Alpina, která se honosí titulem samostatného výrobce, oficiálně představila vznětovou verzi sedmé generace mnichovského BMW řady 3. Novinka v modelovém portfoliu automobilky z Buchloe nese označení D3 S a vychází z nedávno představené vrcholné varianty vznětového BMW řady 3 – modelu M340d.

Pod kapotou pracuje stejný vznětový třílitrový 6válec B57D30T0 se dvěma turbodmychadly. Technici Alpiny však zvýšili jeho výkon o 11 kW a 30 Nm na výsledných 261 kW (355 koní) a 730 Nm.

Pod kapotou pracuje stejný vznětový třílitrový 6válec B57D30T0 se dvěma turbodmychadly jako v případě M340d. Výkon se zvýšil o 11 kW a 30 Nm
Standardem jsou klasická 20paprsková kola z lehkých slitin s rozměrem 19 palců, za příplatek dostanete 20palcová. Brzdy pocházejí z větší B5 Bi-Turbo

Co se výkonových parametrů týká, Alpina D3 S zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy v případě provedení sedan, o něco těžší Touring zvládne stejnou disciplínu za 4,8 sekundy. Jsou to naprosto totožné hodnoty, jakými se chlubí mnichovské modely M340d. Hlavní rozdíl v akceleraci mezi těmito superrychlými vznětovými „trojkami“ bude díky vyššímu točivému momentu v pružném zrychlení v dálničních rychlostech. Maximální rychlost v obou dvou případech atakuje 270 km/h. Rychlejší je sedan, který umí až 273 km/h.

Takovéto výkony nemohou zůstat bez adekvátního brzdové soustavy. Tu si D3 S vypůjčila od větší B5 Bi-Turbo. Masivní brzdy se ukrývají za klasickými 20paprskovými koly z lehkých slitin s rozměrem 19 palců, za příplatek jsou v nabídce 20palcová. Tato proslulá kola snižují neodpruženou hmotnost o solidních 14 kilogramů.

Alpina nedělá tuning, ale vyrábí lepší BMW. Vyzkoušeli jsme její novinky včetně vrcholné B7

Alpina D3 S je prvním modelem značky s mild-hybridním pohonem. Osmistupňová automatická převodovka je rovněž shodná s modely M340d, ovšem Alpina upravila její software.

Cena v Německu startuje na částce 1,9 milionu korun, což je přibližně o 200 tisíc více než v případě M340d. První kusy se k zákazníkům dostanou až v průběhu listopadu.

Alpina uvádí „dieselovou M3“. Na 100 km/h zrychlí pod 5 sekund
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: