-
Suzuki Ignis se může stát nejlevnější čtyřkolkou na trhu
-
Bude i hybrid se spotřebou kolem 3 l/100 km
-
Uvedení na trh se očekává na jaře 2017
Suzuki přivezlo do Paříže nový kompaktní model Ignis, který se s délkou vejde do čtyř metrů. Nejnovější Suzuki Ignis stojí na pomezí segmentů A a B a zatímco si jemu podobní také hrají na SUV, Ignis dokonce může mít i pohon všech kol. Ten je řešen mezinápravovou spojkou. Zadní kola se připojí v momentě, kdy hrozí, že se přední začnou protáčet.
Sériové Suzuki Ignis se prakticky neliší od konceptu iM-4 z loňské Ženevy. Ostatně v Japonsku se Ignis už nějaký ten měsíc prodává, do Evropy míří až nyní. Pohon zajišťuje atmosférický motor 1,2 l o výkonu 66 kW (90 k) a točivém momentu 120 Nm. Stejná jednotka bude k dispozici i jako mild-hybrid s malou sadou akumulátorů, ale pouze na elektřinu jezdit neumí.
Jiný motor v nabídce zatím nebude, i když se mluví o novém tříválci. Ten by byl asi logickou volbou, ale dvanáctistovka s plněním emisních norem zatím problém nemá. Když se vrátíme ke čtyřkolce, má Suzuki Ignis reálnou šanci stát se nejlevnějším autem s pohonem všech kol na českém trhu. Pokud nechcete řadit, můžete si k předokolce přiobjednat robotizovanou pětistupňovou převodovku. Jinak dostanete jen pětistupňový manuál. Ještě nevíme, jak je na tom hybrid, ale ten zřejmě dostane CVT. Kompaktní Suzuki Ignis by měl vážit méně než tunu.
Po vzoru jiných výrobců chce Suzuki nabídnout zákazníkům množství individualistických doplňků, jako jsou různé polepy a vzory. Uvedení do prodeje se očekává na začátku roku 2017.