Paříž 2016: SsangYong LIV-2 má vlastní turbodiesel a automat od Mercedesu

  • Z konceptu LIV-2 vzejde prakticky totožné „prémiové“ SUV

  • Diesel je vlastní konstrukce, automat pochází z Mercedesu

  • Nechybí rozsáhlá bezpečnostní a asistenční výbava

Korejská automobilka SsangYong přivezla na autosalon do Paříže nové velké SUV, které má konkurovat prémiovým značkám. Korejci se nebojí svůj produkt postavit třeba vedle Volva XC90. Prozatím se jedná o předprodukční koncept, ale finální design je již hotový a SsangYong LIV-2, který uvidíte v showroomech, se prakticky nezmění.

Pod kapotou tohoto 4,86 m dlouhého a skoro dva metry širokého SUV bychom měli najít některý ze dvou motorů. Benzín spaluje přeplňovaný dvoulitr s přímým vstřikováním, který má výkon 165 kW (225 k) a točivý moment 350 Nm. Na naftu jezdí turbodiesel vlastní konstrukce. Má objem 2,2 l a plní emisní normu Euro 6. SsangYong se chlubí tím, že si dal extra záležet na tom, aby motor plnil emisní normy i při vyšší zátěži a dynamické jízdě.

ssangyong liv2 (5)
Velké SUV značky SsangYong se chce měřit s prémiovými konkurenty. Pod kapotou má turbodiesel vlastní konstrukce, spojený s automatem od Mercedesu
ssangyong liv2 (6)
Bohatá výbava obsahuje multimediální systém a také všemožné bezpečnostní asistenty. Prozatím ale není jisté, kdy se předprodukční koncept LIV-2 dostane na trh

Turbodiesel poskytuje výkon 133 kW (181 koní) a točivý moment 420 Nm v rozsahu 1500 až 2500 min-1. Je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou od Mercedesu. Oba motory mají dosahovat nejnižší úrovně hluku a vibrací ve své třídě.

Tip: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d – Duel mastodontů

SsangYong LIV-2 přichází i s velmi bohatou základní výbavou včetně mnoha systémů aktivní bezpečnosti. Nechybí systém automatického nouzového brzdění před překážkou, hlídání mrtvých úhlů, automatické přepínání dálkových světel nebo třeba upozornění na zboku přijíždějící auto, pokud douváte z nepřehledného místa.

Chybět nemůže ani systém konektivity se smartphony a multifunkční centrální dotykový displej. Dva velké displeje mohou být i na zadní straně opěrek hlavy, takže se ani zadní cestující nebudou nudit. Každý může být ovládán samostatně a z auta si můžete udělat vlastní wi-fi hot-spot.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: