-
Nová Kia Rio slibuje nejprostornější interiér ve své třídě
-
V nabídce bud šest motorizací i automatická převodovka
-
Kufr pojme 325 litrů nákladu
Světovou premiéru zažívá na autosalonu v Paříži také nová generace malého hatchbacku Kia Rio. Na našem trhu to bude mít proti Škodě Fabia těžké, ale dospělácký design a hodnotně vyhlížející interiér určitě osloví spoustu zákazníků. Pod kapotou je technika prakticky shodná s koncernovým příbuzným Hyundai i10.
Očekávat tak můžeme atmosférické motory 1.2i, 1.4i a přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI. Naftu spalují dvě verze turbodieselu 1.4 CRDI o výkonech 51 kW (70 k) a 66 kW (90 k). Atmosférická dvanáctistovka posílá na přední kola 62 kW (84 k), čtrnáctistovka pak 74 kW (100 k). Stejný výkon má přeplňovaný litrový tříválec, ale ten nabídne 172 Nm – o 40 víc než motor 1.4i – a v mnohem širším spektru otáček. Tříválec se bude prodávat i ve verzi o výkonu 88 kW (120 k).
S délkou 4065 mm není nová Kia Rio žádný prcek a ani základní objem zavazadlového prostoru 325 litrů neudělá ostudu. O 10 mm delší rozvor a lépe řešený interiér by měl být znát na místě pro nohy na zadních sedadlech, o 5 mm je pak interiér širší. Kia se chlubí vůbec největším vnitřním prostorem ve své třídě.
Ve výbavě samozřejmě nemohou různé asistenty a bezpečnostní systémy. Například samočinné brzdění, pokud řidič nereaguje na překážku, se dostává do stále menších a levnějších aut. Automobilky za něj totiž sbírají body od Euro NCAP. Na české ceny nového Ria si ještě chvíli počkáme.