Příchod přizvednutého poloterénního Mercedesu třídy E All-Terrain byl avizován několik měsíců dopředu. Audi A6 Allroad má tak po Volvu V90 Cross Country dalšího soupeře. Základní technika nového Mercedesu třídy E All-Terrain je vlastně téměř shodná s modelem kombi, na první pohled určitě poznáte nové oplastované lemy blatníků a upravené nárazníky. A také vyšší světlou výšku.
Pro Mercedes je Třída E All-Terrain prvním pokusem na tomto bitevním poli. Standardně má pohon všech kol a pneumatický podvozek Air Body Control s nastavitelnou světlou výškou (lze zvednout o 35 mm). Proti běžné třídě E mají kola vyšší profil pneumatik, k dispozici jsou 19" nebo 20" ráfky. Celkově je třída E All-Terrain ve standardním nastavení o 29 mm vyšší než běžný model. Z toho je 14 mm díky většímu profilu pneumatik a 15 mm díky samotnému podvozku.
Pod kapotou je prozatím jen jeden motor: vznětový čtyřválec 2,0 l v modelu E 220 d 4Matic. Motor nabízí výkon 143 kW (194 k) v 3800 min-1 a točivý moment 400 Nm v rozmezí 1600 až 2800 min-1. Na 100 km/h akceleruje rozměrná třída E za slušných osm sekund a rozjede se na 232 km/h. Kombinovaná spotřeba vozu je 5,1 až 5,2 litru na 100 km.
Standardně dostanete také devítistupňovou automatickou převodovku, manuál v nabídce zatím nebude. Pokud jde o další motory, Mercedes slibuje ještě naftový šestiválec rovněž kombinovaný s devítistupňovým automatem. Ovšem více toho nespecifikuje. Premiéru si Mercedes třídy E All-Terrain odbude na autosalonu v Paříži, ale ceny se dozvíme až na začátku roku 2017.