[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Pístový spalovací motor není výsadou silničních vozidel
-
V mnoha dopravních prostředcích nemá ani jiný typ pohonu smysl
-
Největší motor na světě je lodní diesel Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
Klasický pístový motor s vnitřním spalováním existuje od konce 19. století. Záhy po svém vzniku začal vytlačovat parní motory. Dnešní politicko-společenská atmosféra mu příliš nepřeje, ale přesto s námi bude pístový spalovací motor využívající fosilní paliva ještě mnoho desítek let i pod kapotou osobních a nákladních aut. Pístový motor má spoustu výhod. Je lehký, jednoduchý a od člověka toho moc nevyžaduje.
Doporučujeme: Galerie: Nejbizarnější ruská terénní vozidla, která projedou úplně všude
Ačkoli mnozí tvrdí, že pístový motor je se svou 30 až 40% termální účinností již překonaná technologie, pořád je to relativně jednoduchá, levná a ekologická cesta, jak uvést stroj do pohybu. Jeho nespornou výhodou je také to, že si své palivo odveze sám.
Postupem času vznikaly opravdu mimořádné stroje a kuriozity, které se z mnoha důvodů bez pístového spalovacího motoru neobejdou. V přiložené galerii se můžete podívat na některé příklady takových strojů a vozidel.