10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

04.09.2018
112 nových názorů
Autor: Tiskový servis BMW
  • Šetření a osekávání nákladů si vybírá svou daň
  • Ani malý motor ve velkém autě není úplně dobré řešení
  • I vyhlášené značky udělaly několik velkých přešlapů

Naposledy aktualizováno 4. září 2018.

I přes snahu konstruktérů se některá auta prostě nepovedou. Když už se podaří připravit dobrý model s ne úplně špatnou pověstí, mnohdy pak takové auto „zabije“ nevhodná motorizace či kombinace motoru a převodovky. Na trhu se tak objevuje plno ojetých aut, která by sice v zásadě nemusela být špatná, ale nepovedený motor z nich dělá nesmírně rizikové ojetiny.

O některých už kolují legendy, jak se lidem rozskočily rozvodové řetězy, rozsypala převodovka anebo se jim uprostřed předjížděcího manévru přeplo auto do nouzového režimu a ztratilo výkon. Taková auta pak, než aby někdo jejich stále se opakující potíže draze řešil, čekají v inzerátech na neopatrného kupujícího, který se nechá zlákat na první pohled zajímavou cenou. Následující seznam představuje známé případy takových aut. Vybíráme desítku těch, která se na našem trhu vyskytují nejčastěji. Mějte se před nimi na pozoru.

Audi A5 3.2 FSI Multitronic

audi a5 (1) Spojení atmosférického šestiválce 3.2 FSI s variátorovou převodovkou Multitronic je past

Dvoudveřové kupé nebo kabriolet Audi A5 může vypadat velmi atraktivně, vždyť je to kvalitní a prestižní auto. Jenže s nevhodnou kombinací motoru a převodovky se z něj může vyklubat obrovská past. A tou je právě spojení atmosférického šestiválce 3.2 FSI a variátorovou převodovkou Multitronic.

Doporučujeme: Test ojetiny – Audi A6 (C6) má silné stránky, ale i nemálo rizik

Tento typ automatu se hodí možná tak do malého městského hatchbacku s dvanáctistovkou, ale tady dostává od velkého točivého momentu zabrat a s těžkým autem si neví moc rady. Projevuje se to nejen vysokou spotřebou, ale především extrémně rychlým opotřebením. Multitronic se málokdy dožije 100 000 km.

audi a5 (2)
Multitronic dostává od silného motoru zabrat a málokdy se dožije 100 000 km
audi a5 (4)
Ani motor 3.2 FSI není žádná výhra. Cena společné opravy se může vyšplhat na 70 000 korun

Navíc ani motor 3.2 FSI není žádná výhra. Vedle záhadných problémů s chlazením mu odcházejí variátory proměnného časování ventilů a kolem 150 000 km si řekne o nové řetězové rozvody. Cena společné opravy se může vyšplhat na 70 000 korun. To už je lepší si koupit osmiválec 4,2 l v modelu S5, který žere skoro stejně, výrazně lépe jede a je v zásadě spolehlivější, pokud se o něj majitel stará.

VIDEO: Prohlédněte si Audi A5 3.2 FSI Multitronic

Zdroj: YouTube

BMW 320d E90 (do 2011)

bmw 320d (1) Dvoulitrový čtyřválec s kódem N47D20 je velmi rizikový. Selhávají mu rozvody

Zatímco předchůdce tohoto motoru s označením M47 byl solidní (ale v dobrém stavu ho dnes sotva seženete), nástupce s kódem N47D20 je velmi rizikový. Selhávají mu rozvody a to takovým způsobem, že musíte vyměnit nejen řetěz, ale vodící lišty a rozety, což vyžaduje drahou rozborku celého motoru.

Problém je, že jako kupující ojetiny máte velmi malou šanci to poznat, protože tento diesel rachotí sám o sobě dost a chrastící rozvodový řetěz sotva uslyšíte. Stejně tak sotva poznáte prasklý blok motoru mezi válci, což se projevuje jen velmi pomalým úbytkem chladící kapaliny. Na to přijdete, až tohle auto budete provozovat půl roku…

bmw 320d (4)
Jestli chcete naftového bavoráka, kupte si raději řadový šestiválec
bmw 320d (5)
Jako kupující ojetiny máte velmi malou šanci problémy včas poznat

Dvoulitrový diesel je nejrizikovější do začátku roku 2011, než BMW provedlo modernizaci. Týká se to vlastně všech menších BMW, ve kterých ho najdete. Jestli chcete naftového bavoráka, kupte si raději řadový šestiválec. Tam maximálně pořešíte jednou vířivé klapky v sání a máte klid. Opravy dieselového motoru 2,0 l jsou tak drahé, že se snad raději vyplatí provozovat benzinový řadový šestiválec.

Citroën C5 1.6 THP

citroen c5 (3) Když motor 1.6 THP funguje, uchvátí dynamikou, zátahem, kultivovaností a spotřebou. Bohužel funguje jen zřídka

Velký sedan nebo kombík od Citroënu se na vás může v inzerátu usmívat za hezkou cenu s malým počtem kilometrů a poměrně mladým rokem výroby. Ono to může na papíře všechno vypadat hezky, ale důvodem nízkých cen v bazarech je především nepovedený motor 1.6 THP. Když funguje, uchvátí dynamikou, zátahem, kultivovaností a spotřebou. Bohužel funguje jen zřídka.

Tato pohonná jednotka, kterou najdete také v Peugeotech a vozech Mini, proslula závadami turbodmychadel a kolabujícími rozvody. Člověk by si řekl, že tedy jednou za čtyři roky udělá řetězové rozvody nové, ale musí se měnit i rozety vlisované do vačky. K tomu se přidává velmi rychlá degradace olejové náplně a z ní plynoucí zakarbonování motoru a problémy se samozápaly. A asi se vám nechce každých 40 000 km provádět složitou a drahou důkladnou dekarbonizaci.

citroen c5 (5)
Čekat musíte i tradičně stávkující francouzskou elektroniku, náladovost a kolísavou kvalitu zpracování
citroen c5 (1)
Pohonná jednotka proslula závadami turbodmychadel a kolabujícími rozvody

Právě ve velkém sedanu tenhle motor trpí nejvíc, neboť firemní provozovatelé přetahovali servisní intervaly a chovaly se k motoru tak, že urychlili vznik všech známých problémů. Ještě si k tomu přidejte tradičně stávkující francouzskou elektroniku, náladovost a kolísavou kvalitu zpracování… A máte zaděláno na problém. Tím spíše, že pokud někomu toto auto funguje a do motoru investoval několik desítek tisíc, jen tak se ho zbavovat nebude.

Ford Focus II 1.6 TDCI 16V

Ford Focus 5-door. Problém Focusu s motorem 1.6 TDCi je především v tom, že se fasoval jako služební ve firmách, kde se řidiči o opatrné zacházení nestarali

Ford Focus jezdí výborně a je docela kvalitní a praktický. V malé naftové šestnáctistovce od koncernu PSA se ale skrývá obrovská past. Máme teď na mysli motor se šestnácti ventily, pozdější osmiventilový na tom byl trochu lépe, i když rychlého zakarbonování vlivem oddalovaného servisu se úplně nezbavil.

Ford Focus, 2004.
Plno těchto motorů skončilo ve šrotu ještě před ujetím 100 000 km
ford-focus-4-300x200-orig
Raději berte pozdější osmiventilovou verzi, ta je spolehlivější

Problém Focusu s tímto motorem je především v tom, že se fasoval jako služební ve firmách, kde se řidiči o nějaké opatrné zahřívání, dochlazování nebo včasné výměny malé olejové náplně nestarali. Plno motorů tak skončilo ještě před ujetím 100 000 km ve šrotu. Vedle opotřebovaného turba odcházel zejména kompletní klikový mechanismus, motor se prostě zadřel. Může za to i nevhodně řešené umístění výpustního šroubu olejové vany, kdy náplň nevyteče celá a na dně zůstane pár deci starého oleje.

Podobně nebezpečný je tento malý naftový šestnáctiventil i v Peugeotech a Citroënech. Pokud je však auto z rukou soukromníka, který doloží výměny oleje po 12 až 15 000 km, ještě by to mohlo jít, ale jinak vezměte nohy na ramena. Nebo berte raději pozdější osmiventilovou verzi, ta je spolehlivější. Ale tu olejovou vanu si nechte upravit, aby šla celá stará náplň vypustit.

Opel Astra H 1.3 CDTI

opel astra (4) Turbodiesel 1.3 CDTI pochází od Fiatu a rizikový je i ve všech ostatních Fiatech i Opelech

Předminulá generace Astry není špatné auto, navíc láká zajímavou cenou. Mnozí v ní spatřují lákavou nabídku, kterou také může být, pokud ale nemá problémový turbodiesel 1.3 CDTI. Tato jednotka pochází od Fiatu a riziková je i ve všech ostatních Fiatech i Opelech. Proč? Výrobce totiž nastavil nesmyslně dlouhé intervaly výměn oleje.

Nejprve to zkoušel s 50 000 km. Když se některé motory nedožily ani 40 000 km, zkrátil interval na 30 000 km. I to je u takhle malého motoru s malou a rychle degradující třílitrovou olejovou náplní absurdní nesmysl. I když měníte olej v intervalu 10 až 15 000 km, ještě vyhráno nemáte. Tenhle motor totiž trpí na závady vstřikování, EGR ventilů, turbodmychadel a někdy doslovné roztrhání rozvodového řetězu, což je fatální škoda.

opel astra (5)
Výrobce nastavil nesmyslně dlouhé intervaly výměn oleje, nejprve to zkoušel s 50 000 km
opel astra (3)
Předminulá generace Astry není špatné auto, navíc láká zajímavou cenou

Malé diesely představují ve větších autech segmentu C opravdu velké riziko zejména z toho důvodu, že mají značně zanedbávaný servis a pracují neustále na hranici svých možností. To je ale vina dlouhých servisních intervalů a fleetoví zákazníci, na rozdíl od pečlivějších soukromých, do servisu dříve nepojedou.

Renault Laguna II 2.2 dCi

renault laguna (3) Laguna II je průšvih sám o sobě. Zlobí závadami elektroniky, kvalita zpracování je nevalná

Druhá generace Laguny je průšvih sám o sobě. Zlobí závadami elektroniky, kvalita zpracování je nevalná a když si k tomu přidáte značně problémový dieselový motor, moc radosti vám tohle auto nepřinese. Nejslabším místem jednotky 2.2 dCi je klikový mechanismus, kdy se motor jednoduše zadírá.

Včasné výměny oleje moc nepomohou, navíc dochází k drahým závadám turbodmychadel. Celkově motor působí, jako by vůbec nebyl dimenzovaný na své tabulkové výkony. Jeho komplikované rozvody řešené kombinací řemenů a ozubených kol mají rovněž nízkou životnost a složitý, takže i velmi drahý servis.

renault laguna (4)
Nejslabším místem jednotky 2.2 dCi je klikový mechanismus, kdy se motor jednoduše zadírá
renault laguna (1)
Opravy a generálky pohonného ústrojí často mnohanásobně převýší cenu celé ojetiny

Navíc spousta aut má velice poruchovou manuální převodovku, která se po ujetí 100 000 km přihlásí o generální opravu nebo spíše rovnou o výměnu. Opravy a generálky pohonného ústrojí pak mnohanásobně převýší cenu celého ojetého auta, proto tahle Laguna prakticky hned skončí ve šrotu.

Škoda Octavia RS 2.0 TDI-PD 16V

skoda octavia rs (3) Motor 2.0 TDI-PD 125 kW byl takový průšvihář, že se v Octavii RS nedočkal ani faceliftu

Octavia RS má u nás poněkud zvláštní status. Ono to není špatné auto, ale dohadovat se, jestli je sportovní, by vydalo na samostatný článek. My se teď zaměříme na jednu problémovou verzi – 2.0 TDI-PD 16V. Tento motor o výkonu 125 kW byl takový průšvihář, že ho automobilka ještě před faceliftem nahradila modernější verzí se vstřikováním common-rail.

Doporučujeme:

Škoda Octavia 1.0 TSI vs. 1.2 TSI: Černobílá záležitost?

Škoda Octavia: velké srovnání naftových kombíků

Předně má motor TDI-PD 16V nespolehlivé vstřikování, které když selže, musíte vyměnit vstřiky na všech válcích. A to se prodraží. Nerozumí si ani se standardně dodávaným filtrem pevných částic (základní verze PD 16V 103 kW v obyčejné Octavii byla bez filtru), kolabují mu rozvody, zadírá se na klice a většina kusů si už několikrát prošla stádiem s prasklou hlavou válců.

skoda octavia rs (4)
Octavie RS s tímto motorem často mívají neprůhlednou historii
skoda octavia rs (5)
S benzinovým motorem 2.0 TFSI uděláte daleko lépe, ten je naopak povedený

Když přidáme rychlé opotřebení spojky i dvouhmotového setrvačníku, a také fakt, že tato auta za sebou mají často neprůhlednou historii, snad vás to přesvědčí, abyste je nekupovali. S benzinovým motorem 2.0 TFSI uděláte daleko lépe, ten je naopak povedený, spolehlivý a rychlé Octavii RS sluší.

Škoda Superb 2.5 V6 TDI

skoda superb (1) Naftový šestiválec má problémy s chlazením. Jeho vačky jsou choulostivé

V hospodě na vsi sice vyhrajete většinu argumetů, neboť se můžete pochlubit šestiválcem, jenže zatímco všichni ostatní se svými jedničkovými Octaviemi s nezničitelnými „rotačkami“ 1.9 TDI jezdí a jezdí, vy jen spravujete a spravujete.

Naftový šestiválec má problémy s chlazením. Jeho vačky jsou choulostivé a v kombinaci s opožděnými výměnami oleje se prostě obrousí. Ale měňte u dieselu olej už po 10 000 km… Zlobivé je také turbo a hlavně vysokotlaké vstřikovací čerpadlo Bosch. Motor pak potřebuje také velmi kvalitní naftu s aditivy, takže jestli dojíte traktor nebo autobus, připravte se na pravidelné výměny vstřikovačů.

skoda superb (5)
Motor 2.5 TDI potřebuje kvalitní naftu s aditivy, jinak se připravte na pravidelné výměny vstřikovačů
skoda superb (3)
Superb první generace raději shánějte s klasickým motorem 1.9 TDI

Celkově se investice do kompletní generálky, která ovšem není samospásná a představuje spíše řešení jen na pár let dopředu, vyšplhají na přibližně padesát tisíc korun. A to se skutečně nevyplatí. Raději berte klasickou 1.9 TDI, ta se dá spravit docela levně.

Volkswagen Golf VI 1.2 TSI

volkswagen golf (2) Motoru 1.2 TSI se mnohdy eště před ujetím 40 000 km natáhl nebo rovnou přetrhl rozvodový řetěz

Ach ty nešťastné rozvody. Motor 1.2 TSI v době uvedení na trh překvapoval dynamikou a spotřebou pod 6 litrů na 100 km. Ovšem mnohdy se mu ještě před ujetím 40 000 km natáhl nebo rovnou přetrhl rozvodový řetěz. Výrobce použil kvůli nižšímu odporu a tím pádem nižším emisím CO2 tenčí řetěz, který nevydržel.

Teprve až v létě 2011 se motor zásadně modernizoval na silnější provedení. Ovšem to dlouho nešlo na starší provedení aplikovat, takže většina majitelů byla odkázána na doživotní výměny řetězových rozvodů kolem 90 000 km. Teď už ale existuje servisní úprava, která s investicí okolo dvanácti tisíc korun představuje snad „konečné řešení rozvodové otázky“. Tohle je jinak povedený motor, který svou dynamikou naprosto postačuje denním potřebám většiny lidí.

volkswagen golf (5)
Objevují se také potíže se zakarbonováním, závady katalyzátoru, ředění oleje a poruchy turbodmychadel
volkswagen golf (3)
Motor 1.2 TSI je prakticky bezproblémový až od modelového roku 2012, kdy dostal upravené rozvody

Slabý řetěz neměl rád hlavně podtáčení, ale když vám palubní počítač říká, že máte ve 40 km/h pod kopcem zařadit pětku, tak ji tam prostě zařadíte. Velké torzní kmity pak řetěz natahují. V menší míře se objevují potíže se zakarbonováním, časté jsou pak závady katalyzátoru, ředění oleje benzinem (u aut provozovaných na krátkých trasách) a poruchy turbodmychadel. Motor 1.2 TSI je prakticky bezproblémový až od modelového roku 2012, kdy dostal upravené rozvody. V současných Octaviích a Fabiích už má tento motor zase klasický řemen.

Volkswagen Touareg 2.5 TDI

vw touareg (2) Šestiválec 2.5 TDI se po větším nájezdu vydírá. Písty pak přijdou o kompresi

Luxusní SUV s naftovým řadovým pětiválcem 2.5 TDI může vypadat v bazaru lákavě, ale je to past. Předně má motor nedostatečně dimenzovanou konstrukci a jednoduše se po větším nájezdu vydírá. Písty pak přijdou o kompresi, což poznáte především podle špatného startování.

Doporučujeme: Ojeté diesely z Dieselgate? Noční můra pro VW, ale požehnání pro motoristy

Komplikovaná konstrukce vodního čerpadla pak zase propouští chladící kapalinu do oleje a když už jsme u toho, tak do oleje může pronikat i nafta kvůli nevhodné konstrukci sdružených vstřikovačů systému PD. Bohužel ani velmi časté výměny provozních náplní a oleje nejpozději po 8000 km nejsou bezpečným řešením, spíše jen nouzovým.

vw touareg (5)
Pro Touareg je jedinou relativně bezproblémovou pohonnou jednotkou osmiválec 4.2 V8
vw touareg (3)
Z hlediska spolehlivosti představuje katastrofu i desetiválec 5.0 V10 TDI

Pro VW Touareg je vlastně jedinou relativně bezproblémovou pohonnou jednotkou benzinový osmiválec 4.2 V8 s nepřímým vstřikováním. Sice si vezme svých 14 litrů na 100 km, ale i tak je vlastně levnější na provoz než poruchové diesely.

Prakticky žádný diesel není pro tohle velké SUV naprostá jistota a jak katastrofa v podobě motoru 5.0 V10 TDI, tak i jeho pětiválcová polovina 2.5 TDI jsou „spolehlivým“ receptem na to, jak spadnout do spirály zaručeně výhodných půjček…

Jirka (neregistrovaný)
Právě nad tím Superbem jsem před dvěma lety přemýšlel. Nakonec jsem si to ale nechal rozmluvit a myslím si, že jsem dobře udělal. Opravy už jsem si bohatě užil u své staré dvojkové Octavie. Tam se pořád něco kazilo. A i přes to, že jsem tam dával hlavně originální díly Škoda z https://www.cbdily.cz/ tak se vždy po nějaké době zase objevilo něco nového.
Honza (neregistrovaný)
Zdravim audi a6 c5 1,9tdi 81kw najeto 420 000 auto kupovane v roce 1999 jako nove nyní srdeční zaležitost téměř 23let doma, pravidelně olej po 12-15k!!! Opravy altik a spojka plus 2x rele od blinkrů , nepocitam destičky, kotouče, baterka a ramena které s českých silnic ty čepy proste odejdou. 1x tlumiče a pružiny + náplň do klimatizace, Vše ostatní původni Motor, turbo, prevodovka a stále jezdí jak má nic neklepe nic nevrze nic neboucha! Na plnou nádrž 70l bezproblemu 1100-1200km. Sice už je to stará babička ale stále nějak nemám důvod měnít za nové! Jediná menší chyba rozhodně to není na závodění a spoš na dlouhé pohodlně cesty!
lilian nikky (neregistrovaný)
Jmenuji se Lilian N. Je to velmi radostný den v mém životě díky pomoci, kterou mi Dr. Saguru poskytl tím, že mi pomohl získat zpět svého bývalého manžela jeho kouzlem a kouzlem lásky. Byl jsem ženatý 6 let a bylo to tak strašné, protože můj manžel mě opravdu podváděl a hledal rozvod, ale když jsem na internetu narazil na e -mail Dr.saguru o tom, jak pomohl tolik lidem získat zpět jejich ex a pomůže napravit vztah. a aby byli lidé ve svém vztahu šťastní. Vysvětlil jsem mu svou situaci a poté vyhledal jeho pomoc, ale k mému překvapení mi řekl, že mi pomůže s mým případem, a tady teď slavím, protože můj manžel se navždy nadobro změnil. Vždy chce být u mě a nemůže nic dělat bez mého daru. Opravdu si užívám své manželství, je to skvělá oslava. Budu nadále svědčit na internetu, protože Dr.saguru je opravdu skutečný kouzelník. POTŘEBUJETE POMOC POTOM KONTAKTOVAT DOKTORA SAGURU NYNÍ PŘES EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com nebo WhatsApp +12098373537 Je jedinou odpovědí na váš problém a ve vašem vztahu se cítíte šťastní. a je také dokonalý v 1 LÁSKA KOUZLA 2 VYHRAJTE EX ZPĚT 3 OVOCE ŽENY 4 PROPAGACE KOUZEL 5 OCHRANA PROTI KOUZLU 6 OBCHODNÍ KOUZLO 7 DOBRÉ KOUZLO PRÁCE 8 KOUZLO V LOTERII a SOUDNÍ PŘÍPAD
Štěpán (neregistrovaný)
U každého auta se po nějaké době něco rozbije a je třeba to vyměnit. Z toho bych nedělal vědu. Já mám to štěstí, že autům rozumím, takže si dokážu skoro všechno opravit sám. Teď jsem se třeba u svého peugeota pustil do generálky motoru. Všude mi tekl olej, tak už je na čase s tím něco udělat. Garáž mám vybavenou, je to spíš taková malá dílna, takže tu mám hever, dva https://tor-industries.cz/cs/132-elektricke-kladkostroje , které jsem si koupil hlavně kvůli vyndání motoru, takže jsem ho jednoduše vyndal a už ho mám na ponku.
Jirka (neregistrovaný)
Autor by si měl prostudovat dostupné motorizace modelu. Touareg konkrétně má deasel 3.0tdi a to je motor z audi a osobně to je nejspolehlivější motor. Nabídne dostatek výkonu, a rozumnou spotřebu. Okolo 10-12l a 4.2 si fakt 14 nevezme spis tak 18-20l na 100km. Doporucim si auta zkusit a psát jen o těch v kterých jste jel.
Martin (neregistrovaný)
R5,2.5 tdi touareg, 2007,vymena oleje 5w40,po 10tkm,vše origo, po Mam 320tkm,motor housle ,občas podvozek nezvedne do offroad pozice, jinak ok
izrbcrrx (neregistrovaný)
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout - Autobible.cz [url=http://www.g4ko8b0s27fe320vey7g7ya6z7ce9074s.org/]uizrbcrrx[/url] izrbcrrx http://www.g4ko8b0s27fe320vey7g7ya6z7ce9074s.org/ aizrbcrrx
xrwpvqqsqj (neregistrovaný)
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout - Autobible.cz xrwpvqqsqj http://www.ghhjm4cec3t94876s8oom365r8626oi7s.org/ [url=http://www.ghhjm4cec3t94876s8oom365r8626oi7s.org/]uxrwpvqqsqj[/url] axrwpvqqsqj
pdpjhlsze (neregistrovaný)
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout - Autobible.cz pdpjhlsze http://www.g9g28hcwoa0g7g76v12p698027ovt7was.org/ [url=http://www.g9g28hcwoa0g7g76v12p698027ovt7was.org/]updpjhlsze[/url] apdpjhlsze
Martin (neregistrovaný)
Viděl jsem frajera má mitsubishi carisma 1.9 did má jí 9let,lítá stím jako hovado tohle je prostě k nasrání!!
Milan (neregistrovaný)
Já mám touareq s 2,5 tdi. Hodně lidí mne od toho odrazovalo, ale když jsem přišel do aaa auto, tak mne tam jejich prodavač k takovému autu zavedl, a řekl že to auto je top, že o něj bylo perfektně starané. Trvalo mi asi půl hodiny, a rozhodl jsem se do toho jít. Auto mi jezdí už 4 roky bez problému, motor krásně táhne, a celkově je auto ve velice dobrém stavu.
Jarek (neregistrovaný)
Co se tu píše o tom superbu 2.5 V6 TDI, tak já teda nesouhlasím. Můj táta má toto auto od novoty, a já jsem si ho koupil před 2 leta v AAA auto. Takže máme dvě stejná auta se stejnou motorizací, táta má najeto 246 tisíc km, na mém je 326 tisíc a obě auta jezdí bez problémů, vše je to o pravidelné údržbě.
mirek (neregistrovaný)
mel jsem Peugeot 3008 1.6thp 70000km najeto odesel motor zakarbonovany olej menen poctive nebo jsem vedel co ty motory delaji byl tam motor bmw uz nikdy.
Milan (neregistrovaný)
Mám VW Multivan T5 2.5 TDI najeto 425000km. Motor původní, nedávno po výměně vačky,hydrostelu,pretesneni vstřiků. Počítám, že dalších 400000km bez problémů najede. Výměna oleje po 15tis. Norma 50601. A teď můžete chytračít...
ferda mravenec (neregistrovaný)
Mám trabanta 601 rok výroby 1976 jezdí dodnes ani rozvody neměním
Luboš (neregistrovaný)
tak jsem po synovi zdědil BMEW e92 320i( N43) když měl najeto 300000km, koupil jej nové ve Švýcarsku rv. 2008. v roce 2015 to vyměnil a já si e92 dovezl do CZ. Do 300000 jezdil na servis do BMW. měnily se vstřiky cca 220000km, svíčky..., nic zásadního. Když jsem jej dovezl, musem jsem dát nový NOx senzor. V podstatě to byla nejdražší závada ( nepočítám běžné výměny) Nyní mám najeto 345000km a asi přijde řetěz k výměně a asi brzy kat. Jinak jsem neměnil ani žárovku nebo xenon D1S. Takže totální spokojenost, dál uvidíme.
Zuzana (neregistrovaný)
Ahoj, ja mám teraz modrý kombík. Ani som nevedela, že sa v aute musí meniť olej. Vždy po zhruba 100tis. km mením rovno celé auto. Vzhľadom na zlodejinu v autoservisoch, aj tak sa to možno oplatí viac, ako keď tu čítam že treba pravidelne meniť olej, filtre, sviečky, rozvody, ... a platiť za to nehorázne prachy. Auto beriem ako spotrebný tovar, jednorázovka, veď aj tak nakoniec skončí v kovošrote.
Jozef Valášek (neregistrovaný)
Ahoj šeci,nemožu si pomoc.Kúpil sem totkaj starú škodověnku 120 a su s ňú spokojený jak nigdá.To je mašina,sám si ju spravím aj naladím.Pravda do kopce se jí moc nechce,šak děcka majú z toho akorát prču,že ňa šeci předbíhajú.Já jim pravím,že snáď pospíchajú do ňeba.A temu kolikrát aj je. A k tým ekovozom enem dodám,že z komínov elektrární sa valí furt dym na ty ampéry,na keré ty ekotrakače jezdíjá.Prý pak ekológija.
Patrik (neregistrovaný)
Ahoj všichni zkušení řidiči. Plánují koupit di Touareg rok 2012 a výš. Jaké je toto auto? Spolehlivost? Finanční náklady na servis a provoz.? Můžete mi prosím dát někdo radu. Předem děkuji za odpovědi
Daryl (neregistrovaný)
Děkuji za dobrý článek! Protože některa z těchto aut jsem si chtěl koupit, možná je vylepšit i po zvukové stránce (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/) a teď si říkám, že kdybych měl ještě platit za opravu, tak bych se opravdu naštval...
Bourne (neregistrovaný)
Jsem zvedavej zdali tyto auta dnesni doby tu budou jezdit celkove spolehlive jako auta vyrobene pred rokem 2000,asi sotva
Yard (neregistrovaný)
Peugeot 405 1.6i - skvělé auto, téměř žádný servis, je mi po něm někdy smutno. (nové) Peugeot 406 1.8i - skvělé auto, ale. Neustálé praskání žárovek. po 40.000 zadní náprava KO, interiér byl hodně opotřebený (starám se o auta), sedačky na pár místech povolily ve švech. Výměna motoru, při jízdě jsem slyšel ránu, zastavil jsem a zvednul kapotu motoru, celý motor od oleje, víčko vyvalené a poškozené, prostě vyletěl olej víčkem na dolívání. Chlapci z Peugeotu přijeli a místo aby naložili ato, tak dolili olej a cestou do Peugeotu zadřeli motor. (nové) Peugeot 407 2.0i - skvělé auto, bez vážného servisu, interiér taky moc nevydržel po 40-50 tis. km vypadá na 3x tolik. Auto zůstalo v rodině, načlé servo cca v 60.000 Superb 2.8V6 (druhé auto do rodiny, ojeté) - skvělé auto, tichounké, průžné, krásný zvuk, najeto 100.000 (od zakoupení) a pouze olej, filtry, rozvody. Žral krapet olej (původní 5w30, takže vodička) nahrazen za 10w60 a je po starosti. (nové) Octavia 3 RS 220 koní, manuál. - najeto cca 60.000 km. Bez servisu, olej nežere, jede fakt dobře, měníly se jen filtry, olej, a zadní kotouče, které brzdily nerovnomerně. Všechny auta dělala hlavně radost a nejvážnější závada s 406 byla opravena v záruce. Takž jsem s vozy nikdy neřešil nic závažného a nákladného.
Jenousch (neregistrovaný)
Je to hodně i o servisu, osobní zkušenost je, lepší auto z Německa s 200.000km se serviskou ze značkového než auto z Čech se 100.000 a našim servisem, naší naftou, našima silnicema a a hlavně našima kvalitníma a hlavně poctivejma mechanikama co účtujou volej Castrol a lejou Starline z Auto Kelly za 60Kc/litr. No a o zabijáckých longlife intervalech obecně nemá cenu hovořit, dycky měním volej po 15000 km ať si počítač slintá co chce. A dávám Castrol, možná platím jen značku, ale zatím sem neměl problem s motorem.
Petr (neregistrovaný)
Zdravim. Mam audi a3 2.0tdi 170bhp z roku 2007. Muj prvni naftak po vice nez 10 ruznych benzinech. O dpf jsem vedel a cetl mnoho komentu ale nasel jsem velice pekny kus. Bydlim v UK. Druhy majitel najeto cca 160 tisic km a plna servisni kniha...typek s tim jezdil hlavne dlouhe cesty pracoval v bankovnictvi. Kdyz jsem auto kupoval tak mu tam stal uplne novy bmw s hybridem takze penize urcite ma a o auto s staral. Rikam si ok jdu do toho pokud ani tohle nebude ok kus tak uz fakt nevim od koho koupit. Naftaka jsem chtel protoze jsem mel menit praci a jezdit vetsi dalky a hlavne dalnice COZ se bohuzel nestalo. Prvni dva mesice pouze mesto s obcasnym projetim po dalnici. A bliklo na me to krasne zlute DPF. SKOCIM NA NET a hodne lidi i na videu ukazujou to co jsem udelal. Na 4 jsem tocil cca 3000rpm po dalnici(60mph) a kontrolka zhasla jiz po asi 6 minutach. Predtim jsem nabral plnou coz je dulezite pro system regenarace pred spuštěním. Od te doby jeste jednou zhruba po 200km po meste tak jsem udelal to same. Ted pri kazde plne nádrži a beru pouze BP premium to zajedu protahnout po dalnici a musim rict ze kontrolka se jeste neukazala. V lednu jsem nechal udelat ten carbon cleaning a musim rict pecka. Motor je takovy klidnejsi a tichy. Jinak zatah je uplna bomba tech 170 kobyl a vetsi turbo nez klasicky 2.0tdi je pecka. A na plnou nadrz 4 florbalisti i s vybavenim a to jsme vsichni kolem 90 kilo jsem dal nejakych 600 mil a jeste ani neblikla rezerva cca 900 km najezd coz myslim je super. Nadrz ma 55 litru myslim.. Jinak kdyz jedu sam tak na sestku pri uk 70mph dálniční rychlosti cca 115 kmh ten motor toci jen 2000rpm!! Vlastne neni slyset jen takove vrneni a zere 5,5 litru...!! 10 let stare auto s 180000km si myslim ze hodne dobre.. a ten pohled kdyz se na me na dalnici nekdo tlaci v 1.6 benzinu a za par sekund je hodne daleko je taky sranda... Ted uvazuju jak tady pan autor píše o 2.0tfsi nejlepe s dsg. Bydlim v cambridge a chce to automat. Preju hezký den všem
pepa (neregistrovaný)
Mám Superb 2.5TDI 120kW 2005, najeto přes 330 000 a motor šlape jako hodinky. Turbo i čerpadlo originální. Olej nežere vůbec. Měněn jen jeden vstřikovač. Při rozvodech preventivně vyměněny hydroštely. Chce se to jen o motor trochu starat a neničit ho špatným zacházením. Tolik k proklamované nespolehlivosti 2.5TDI.
Robin (neregistrovaný)
taky přidal Peugeot 406 2.2Hdi to je jako uplně špatně žere to i trávu od pangejtů a neustále Antipollution Fault pořad to nejede :-\ pořídil jsem VW passat b 5.5 1.9Tdi a žádnej problem.
Like (neregistrovaný)
Kia Carnival 2.9CRDi jednou dělané vstřikování s těsněním pod hlavou a najeto 643000km... !!! RR s motorem 2.5 TDS od BMW, akorát repas čerpadla ... Najeto 560000km... !!! To jsou motory... a né to co se teď vyrábí. .. !!!
Helena (neregistrovaný)
My mame BMW 330d, E93, 180kW, rv.09 a doted nepotrebovalo - krome bezne udrzby (pravidelna vymena oleje a filtru) vubec nic. Kupovali jsme ho jako nove, dnes ma najeto 190tkm. Za me je to nejspolehlivejsi auto co jsme kdy meli.
Michal Svoboda (neregistrovaný)
Mam Skoda Octavia 1 ROK 98 obsah 1.6 a 74kw najeto 457000km a jede jak drak olej kazdych 10 000km jen rozvody,brzdy a bezna udrzba
Já První (neregistrovaný)
Tak já si přileju: Mám Alfu Romeo. 164 s motorem 2.0 TS... má najeto asi 580 tis km... na 500 jsem preventivně měnil rozvodový řetěz. No.. a jinak prostě jezdí. :-) Jasně.. servis, olej Selenia po 20 tis... a většinou benzin Shell, někdy OMV, max Benzina nebo kdysi Aral...
mach. (neregistrovaný)
mam 3008 hdi 82 kw.najeto 100000 km.zatim zadny problem asi zazrak nebo stesti na dobry kus.
Megan (neregistrovaný)
7 let mám lagunu 2.2 dci v automatu...automat originál..turbo originál....rozvody měněný při 270000km a tej mám 300000km a jezdí bez problémů..tichounkej motor převodovka řadí parádně a je to dělník bez problémů...
Roman (neregistrovaný)
Přesně,jak je napsáno BMW 3 litr šestiválec nafta,135kw,najeto 400 tis.Spotreba 7.5l,olej nano Miller,výměna po 12 tis.,měním jen vodní pumpu po 100 tis.a olej nezere ani kapku.Nejlepsi motor
Radimos (neregistrovaný)
Jak tady čtu a sleduji tak dnešní nové auta teda spíš motory jsou většinou na pikacu. Diesel haklivy jak nafta a filtr atd.. Benzín přímí vstřik k sice sníží spotřebu,ale složitost a karbonizace a zase problém. Chtěl jsem auto větší a vyšší posezení a s klasickým turbem tedy nepřími vstřik a na výběr mi vyšlo asi jen jednou auto RENAULT GRAND SCENIC 1.4TCE r.v.2009 už k vůli LPG. Motor je japan měl by být vydařený zatim najeto cca 200 000km zatím spokojenost tak uvidím.Jinak kdybych měl teď kupovat auto tak fakt nevím.Asi zase Renault 2.0T klasické turbo benzín,ale Laguna III.....
Milan (neregistrovaný)
Mám Peugeot 405 1,9 d r.v.1993 najeto skoro 700 000 km,nikdy mě nezklamal,jezdil jsem s ním i na trafo olej několik let,nynější zimu kolem -18 stupnů pod bodem mrazu ,vždy jsem nastartoval,lepší motor asi ani neexistuje a to jsem měl několik aut.Slabá stránka ,že karosérie koroduje,jinak bych si jiné auto v životě nekoupil,motor je nesmrtelný,bude se mi po něm hodně stýskat ,když se s ním budu loučit.
Jirka (neregistrovaný)
Kdo potřebuje jezdit a ne honit parádu tak O1 1,9 SDI. podle techničáku je možné tento motor provozovat na stopro bio což samozřejmě ignoruju a naopak to nejlepší co jde, olej každých 10 000 a klasický spotřební materiál nic víc. i s papírově malým výkonem ze sebe v kopci oklepete kdejakého pitomce co má sice výkon ale neumí ani podřadit ale to jen na vrch o to mi opravdu nejde.
Radek (neregistrovaný)
Mám superba 2.5 v6 tdi a ten problém s vačkama je pouze u 114kw verze kterou mam ja a mam najeto 270 000 km a teprve ted mi odeslo cerpadlo a i s komplet rozvody olejem a filtry me to vyslo na 30 000 s tim ze jsem musel davat i antifriz kladk na motor jinak turbo a ostatni veci jeste nebyli meneny clovek kdyz meni olej jako ja po 10 000 km tak ma klid a castrol co tam davam tak staci hledat a na auto davam pouze originalni dily. Po prvde tak pohodlne auto jsem jeste nepoznal
Honza (neregistrovaný)
Co kdyby jste se věnovali také nejspolehlivějších vozů. Jezdím převážně v Praze,se Škodou Superb 1.9tdi 74 kw Rok výroby 2005 Najeto 543700 tis. Km Mimo běžných výměn dílů jako jsou brzdy,občas nějaký čep,první výměna spojky v cca.330000km vozidlo bez problémů .Olej vždy po 15000km sto bez spotřeby oleje! Spotřeba -Léto cca 5.8 l Zima cca 6.2 l Max.spokojenost a díky dobrému servisu a kvalitě vozu zatím nemíním o zakoupení nového vozu.
Josefek (neregistrovaný)
Za mě 1,9 TDI 66kW golf 4 nebo 1ka octa. Tato motorizace s rotačkou je nezmar jak cyp. Nepovedla se jim no.........málo se sere. (190 tisic - oprava alternatoru, 250 000 výměna axialnich kloubu a vrchnich silenbloku tlumicu - vepredu. 260 000 nove turbo, filtr pevnych castic, dekarbonizace) Při nájezdu 20 tisíc a více ročně měním olej každých max 15 000. Jde to poznat jestli na to serete nebo ne. Tyhety motory vydrzí vše, ale kapaliny!!!! Ne!
htp (neregistrovaný)
Jde o to jak se člověk k motoru chová máme 1.2htp a na 1 rozvody 210tis km a žádný problém ;)
2.5tdi (neregistrovaný)
Nejlepší motor 2.5tdi 85kw a 103kw kód ael, aat. není jiný motor co toho tolik vydrží.
Martin (neregistrovaný)
Ja mam 1.6tdci ford focus najazdenych 400tisic a auto ide bez problemov bez ziadnych zavad po celu dobu vlastnictva
J. K. (neregistrovaný)
Mam tri roky prvni model C5 Break 2001 2.0 16V najeto 190.000 km a je to velice rozporuplny auto. Spis horsi nez lepsi, z hlediska jeho tridy, spolehlivosti a celkovejch provoznich nakladu. Jo, je mi jasny, ze je stary, ale ani tak stary auto (s prokazatelne vedenou serviskou, i kdyz...) by se vam nemelo doslova rozpadat pod zadkem. Nejsem zadny hovado, jezdim do 120 km/h, nehonim to za studena a ani za tepla ne pres 4000 ot./min, a nejezdim s tim po polnackach. Motor sam o sobe neni vylozenej pruser, ale proboha zivyho ho neprovozujte na LPG. Potom ho totiz spolehlive oddelate po 150000 [ventily ani ne, spis vsechno kolem nich, potom karbonizace, obe lambdy, EGR...] Najednou zjistite, ze sice mate LPG, prvotni naklady na palivo okolo 1.40 kc/km, ale pak prijde ten zbytek a vy jste na jednou jako Vecernicek - jen rozhazujete papirky (kryte statni bankou) a hovno po tom, proste neusetrite oproti benzinu ani prd. Na benzin jede v prumeru za nejakych 8.7L/100 km (30% mesto, zbytek klikaty kopcovity okrsky, kde se neda jet vic nez 90km/h, ale jak neustale tocite motor, protoze kroutak se pod 3000 ot./min v podstate nevyskytuje, spotrebu moc neuhlidate - po dalnici ovsem bez problemu za 7,9 l/100 km pri rychlostech okolo 110 - 120 km/h), coz neni malo a ani dynamika neni buhvico, taky to auto vazi 1500 kg a na to je na tak tezky auto uz skoro poddimenzovanej motor. Spotreba LPG asi 9,5 L/100 km a lehce horsi dynamika, houbovitejsi reakce motoru na plyn. Pri provozu pouze na benzin je ovsem spolehlivej a nikde vas nenecha. Ja na to nemel nervy a za 10000 kc jsem si nechal po roce vymenit motor. Sice mel nalitano 280000, ale ve srovnani s tim, co jsem tam mel predtim, mel projev jako novej - startoval krasne, jel lip a za mene a dokonce ani nezral olej. S timhle novym jezdim dokonce prumerne za 8,1 L/100 km, coz uz je slusny. Jezdim uz pouze na benzin, protoze kdyz jsem videl sundanou hlavu u toho staryho motoru, kdyz jsme ocistili solidni nanos karbonu, vypadala jako popalena od kyseliny a my jako kominici. Dalsi vec, ktera je u C5 prekvapive spolehliva, i kdyz vas tim vsichni radoby znalci budou strasit, je hydropneumatika, tedy ty tzv. koule, ktery tvori v podstate celou funkcni cast podvozku. Ta moje je jeste Sport, takze ne ctyri, ale rovnou sest kouli, tzv. Hydractive. Na aute jsem najel po vymene motoru za posledni dva roky nejakych 30000 km a o podvozku nevim, funguje jak ma, i kdyz nemuzu rict, ze by byl nejak extra pohodlny a ani auto moc nesedi, dost se houpe, podelne i pricne. Treba podvozek u Fordu Focus mi prijde celkove vyrovanejsi - sice lehounce tvrdsi, ale zase auto se nekoliba a sedi dokonce i na snehu. Mimochodem relativne bezproblemove auto, i kdyz trochu rezne. Kdyby na C5 fungovalo vsechno stejne spolehlive jako hydro, jedna se o solidni auto. Jenze kdyby... Ty zavady elektroniky se skutecne vyskytuji. Ja sam tomu rikam samoposiraci/samospravnej peesackej system v kombinaci s ojebanou nekvalitou. Treba vam půl roku nejde pravy zcrcatko sklopit dolu. Tak se v tom vrtate a ono nic, tak to nechate byt a za půl roku ejhle, a ono to najednou funguje. Nebo vam prestane znicehonic fungovat automaticky zavirani oken a po roce najednou zjistite, ze zase funguje. Nebo v zime zapnete ventilator a on nefunguje, nevadi, ze to netopi, staci cepice a rukavice, ale nerozmrazite predni sklo a tim padem ani neodjedete. U tak staryho Citroenu jsou v motoru prakticky na vsech dratech popraskany izolace. Nedavno jsem opravoval jeste starsi Oktavici I ftedeííííííí 1999 (ja vim, ze tady je to skoro sprosty slovo a osobne si myslim, ze je sice relativne spolehliva, ale celkove jako auto teda nic moc, jsou lepsi a pohodlnejsi a ne tolik predrazeny auta), ale tam byly vsechny draty sice spinavy, ale v poradku. Nekdo vam rekne, ze je to spis udrzba nez zavada, ale tahle tzv. udrzba se u jinejch aut proste nedela, protoze to neni treba. U moji C5 nejde ani tak o zavady elektriky jako spis drobne i vetsi elektroniky. Taky celkove kvalita zpracovani je mizernejsi nez ta pitoma odhonena o pul tridy horsi Oktavice. Tady seznam zavad, na ktery jsem si vzpomnel: Nefunkcni plynove vzpery u patych dveri - to sice neni nic neobvyklyho a ani elektronika, ale u C5 jsou zabudovany pod strechou pod tapecem, coz sice pekne vypada, ale zadny jen povolit sroubek na kuzelu a sundat to - kdepak, to musite utrhnout vzadu od strechy tapec, je prilepenej, pak tam velmi pracne namanipulovat segrovky a sundat krouzky a teprve potom jdou ven. Operace pro nekoho, kdo tomu moc nerozumi na hodinu. U me asi 50 min (jsem celkem jelito, i kdyz jednoduchy veci si spravit dokazu). Opetovna montaz jeste horsi, protoze nove vzpery krasne pruzily, tak nam trvalo dvacet minut to jen upevnit. U ty Oktavice jsem ty vzpery menil taky - zabralo mi to deset minut i s hledanim sroubovaku, sroubku spadlyho pod auto a klacku na podepreni dveri. No a staly taky jen polovinu nez u C5. Opraveno za 1800 kc. U Oktavice za 800 Kc. Nefunkcni otevirani okna na patych dverich - myslel jsem, ze to ten muj frantik ani nema, ale ma to a jak je spatnym zvykem u starsich aut z Francie, skutecne je to nefunkcni a to uz nejspis hodne dlouho, protoze to bylo zarezly. Nebo teda castecne funkcni - po vycisteni to slo otevrit, ale zavrit uz ne, coz je docela problem. Neopraveno, zamceno, odstaveno. Zavirani okna u ridice - ze nejde automaticky zavrit neresim, jde o to, ze nelze beznym zpusobem zavrit. Kdyz podrzite tlacitko, sklo vyjede az nadoraz, ale okamzite zase sjede do 2/3 a takhle porad dokolecka. Musite to opatrne dotukat prstem. Uz dvakrat se mi stalo, ze jsem sjel to okno dolu a ono nechtelo vyjet zpatky - jednou pri desti, jednou pri -8°C - fakt prijemny. Neopraveno, koupen novy mechanismus za 3200 Kc, ale nedokazal sis tim poradit ani servis Citroen. S cenou za "opravu" uz si ovsem rady vedel - 1200 Kc. Nefunkcni vyhrivani okna patych dveri - celkem bezna zavada i u jinych znacek, ale kdyz jsem zjistil cenu toho skla (je otviraci), dobastlil jsem si tam na spinac ofukovani z dvou starejch fenu - sice to vypada desne a je to dost hlasity, ale okno to odmlzi za tri minuty - dva feny, odpadni trubka, Chemopren a ofukovaci lista z predniho okna (nevim z jakyho auta) ze sbernyho dvora zadarmo. Kdo to videl, ten mi vynadal do hovad. Ja ale rikam - kdyz to fachci... Blednouci displej nahore uprostred na palubovce - vsechny disleje jinak funguji, jen tenhle po zahrati vybledne, ze nakonec neni citelny - vymena za repas, ktery fungoval dva roky, pak taky zacal blednout. Neopraveno, neopravitelny. Pouzitej displej 900 Kc. Puvodni radio na CD (zrejme Technics, ale jiste to nevim) preskakuje na hrbolech a prijem anteny je mizerny i na rovinkach, u nas na Vysocine mezi temi pahorky pak uz doslova tragicky. To same se da rict i o zvuku - tragicky - z casti vinou neexistence zvukove izolace, zcasti papirovymi repraky. Do dveri dobastleno izolacni rouno a protivibracni platy, repro Pioneer a autoradio Pioneer za cenu ztraty ovladani pod volantem (funkcniho jen napul, proto jsem neresil redukci)) a zobrazeni CD info na displeji (taky funkcniho jen napul, ten zase bledne a u jinyho radia ukazoval s redukci uplny nesmysly), zisk USB, BTHF, skvely antenni prijem a uz celkem uchazejici zvuk, i kdyz jsem ho cekal lepsi. Pocity smisene. Cena 16000 Kc. Uz bych to do toho ale neinvestoval, ono nazvucit dobre auto je docela alchymie, rozhodne ne pro amatery. Mel jsem to v opravne, aby mi to vyladili, tam se na tyhle veci specializuji a bylo mi receno, ze je to udelany bytelnejc nez to delaji oni a ze jsem audiofil, kteremu nebude recht nic, ze oni nic neslysi. Mit dobry sluch neni dar, ale prokleti, zvlast po masovem rozsireni MP3. Auta s celkem slusnym audiem v zakladu: Ford Mondeo 2003, Toyota Corolla 2004. Loupajici se hlava radici paky - je nastrikana necim stribrnym a kdyz se loupe, jsou ty ulomky docela ostry. Oloupano, ponechano kremove bile. Pul klimy topi, pul chladi - na vine je poskozenej servomotorek u klapky topeni, kterej nedovira dostatecne. Opraveno, cena 3800 - za servomotorek 8x5 cm stejny "kvality" jako ten puvodni. Bleee... Loupajici se kozenej volant - dal jsem to precalounit a vydrzelo to dva roky, pak se to zacalo olupovat znova, dva mesice po zaruce - pry nedostatecna udrzba a taky mam agresivni pot, tvrdil precalounitel. Zrejme i kompulzivni poruchu v kombinaci s alibismem a amnezii, ktera se projevuje ohlodavanim a oskrabavanim volantu, neschopnosti si tento problem priznat a jeho zatvrzelym zapominanim. 1100 Kc - vypada to fakt krasne, mozna lepsi nez origo. Teda ty prvni dva roky. Spatne funkcni otevirani PP dveri - vozil jsem holky z prace a myslel si, ze jen neumi zabrat, ale pak jsem zjistil, ze to fakt jde blbe. Koupen novy, po pulroce opet stejne mizerne funkcni. Cena 2000 Kc - picovina z dvou plastu a jednoho tahylka. Zloutnouci kryty svetlometu - obrouseni pomuze jen na chvilku, nalakovani po dalsim obrouseni se po roce loupe jako to na saltpace, oloupana mista s nabehem, a ted vas jiste prekvapim, opet ke zloutnuti. Objimky zarovek v prednich svetlometech zkorodovane tak, ze se mi drolily v prstech jako papir - ne nejsem kulturista. Vymena z vrakace za 800 Kc. Za 4 pouzity ks... Na sracku urezly kus bowdenu otevirani vika motoru - neslo to otvirat. Konec bowdenu osetren antikoro a rozpadly kus dobastlen z nekolika maticek. Cena 5,60 Kc. Pak vsechny ty dratky - zakapnuto tavnym lepidlem - prasecina, ale funkcni. A drzi to na tom, nerozehreje se to a nestece. No a tim se dostavame k motoru (tomu starymu, co byl vymeneny) - nepravidelny chod za studena na benzin, po chvilce vynechani zapalovani tretiho valce (diag hlasi poruchu civky, coz je ale blbost) motor totalne bez tahu, spotreba kratkodobe vyleti na 30 L/100 km a displej (kdyz je zrovna citelnej) hlasi poruchu katalyzatoru. Pomohlo jen zhasnout to a zase nastartovat. Po zahrati a prepnuti na LPG uz bez problemu. Vymenena civka, obe lambdy, 2. 3. dil vejfuku, svicky, totalni repas LPG, potom EGR, dekarbonizace, pak kratce motor chodil bez problemu, i kdyz zase zacal hur startovat a zrat olej, a po mesici provozu umrel. Dekarbonizace zrejme vyplavila vsechen sajrajt a agresivni LPG motor definitivně dorazilo. Cena vsech dilu a oprav asi 33000 Kc. Ze ja blbec ten motor nevymenil hned, mohl jsem si za usporu zajet na dobrou dovcu... Koupen dalsi jety za 4.000 Kc vymena 6000 Kc, vymenene rozvody z toho stareho motoru, taky civka, svicky a EGR, provozovan uz pouze na benzin. Po celou dobu naprosto bezproblemovy, vynikajici starty i v zime, prumerna spotreba 8,1 L/100 km, lepsi dynamika nez ten puvodni, topi jako blazen uz po 5 minutach, jak ho neochlazuje to LPG (pri zplynovani ma teplotu -21°C, proto na nej nejde startovat studenej motor, zamrzlo by to, musi se to predehrat aspon na 20°C). To mam pouze odpojeno, to, co nebylo na starym motoru, jsem v aute nechal. Pokud byly udaje na kilometrovniku na tom novym starym motoru spravny, ma ke dnesnimu dni najeto 312000. Spis mel ale ten muj starej motor nalitano 500000 km, ne 180000, ktery byly na kilometrovniku. Celkova financni bilance strasliva - cena auta 74000 kc, cena oprav za ty tri roky vic nez 100000 kc, nemel jsem odvahu to pocitat poradne, i kdyz vic nez 60% padlo hned prvni rok. Kdyz to zapocitam do ceny za 1 km, jsem asi na 5 kc/km, a to jsem prvnich skoro osm mesicu jezdil na LPG za 1,40 kc/km. I tak ale jezdim na benzin levnejc nez s tim starym motorem na LPG.
michal (neregistrovaný)
S tim focusem nesouhlasim mam najeto 200 tis. a šlape jako hodinky. Koupili jsme ho na 117 tis. v r. 2009 a dělali jen běžnou údržbu. Jen se o auto musíte starat, hlavne včas měnit olej. Ono je to těžké,když koupíte auto s 80 tis. a ve skutečnosti má jednou tolik.
Pepik (neregistrovaný)
Je treba rozlisovat rok vyroby. Touareg 2,5D v prvnich verzich naprosta katastrofa a plati vyse zminene zavady, od 2006 pri vcasne vymene oleje klidne vydrzi 300000km a vice. Vodni pumpu musite beztak menit i u mnoha jinych znacek aut, nikasil na valcich byl v prubehu vyroby vyzname vylepsen a konstrukce vstrikovacu PD, pokud se do toho nesaha kvuli jinym opravam, tak taky vydrzi. Jenze to chce malo kdo resit do detailu ze, lepsi je napsat polovicaty clanek :-) Mluvim o osobni zkusenosti. Podle me je prvni generace Touaregu pri spravne zvolenem roku vyroby, stavu a motoru ( klidne bych vybiral 2,5D nebo povedeny primy vstrikovac 3,0D) velmi dobra volba. Je to lehce tereni auto, coz o soucasnych SUV lestenkach uz nemuze byt ani rec.
Nori (neregistrovaný)
Motor 1.6TDCI a 1.6HDi žádný problém na prvním z roku 2006 v 307 zakoupen v 200.000km a dojeto až do 315.000km, 1x problém- netěsnila podložka vstřiku, oprava 800kč- svépomocí, jinak v klidu olej po 15.000 a rozvodák ve 240.000 jak bylo psáno v příručce. Nyní 308 1.6hdi 82kw koupen v 12.000km a nyní 74.000km, olej vždy po 20.000km žádný problém- nic za 4 roky mého provozu , investice 1x brzdový spínač 1.6hdi je velmi spolehlivý a tichý motor Jakápak poruchovost a nevydařený motor redaktor se pomátl
LeeXX666 (neregistrovaný)
Jo a myslim ze je spolehlivy olej ani pri najezdu 270 tis nezere,urcite ma taky sve chyby ale vuci koncernu od ktereho jsem taky par vozu mel je to porad pohadka.
LeeXX666 (neregistrovaný)
Jasne nejlepsi jsou predci chrochtadla TDI to pisou Pepici ktery v zivote v poradnym aute nejely. :-)) Ale pokud je nekdo spokojenej s autem ktere ma projem traktoru a sedacky pohodlne asi jako drevene lavice,proc ne:-) Ja uz taky jezdil kde cim,nejvic mi vydrzelo asi jednickove Scorpio 2,9 benzin ma najeto neco pres pul milionu a je na nem temer skoro vsechno puvodni. Ale nejezdil jsem ho v zime jinak uz by ho asi koroze sezrala. Ted mam osmivalec a kdyz po 400km vylezu jsem odpocnuty. Ticho a pohodli,proste Lexus LS. Kokotavku ani zadarmo :-))
Miroslav (neregistrovaný)
Zdravím vespolek. Svoje nejlepší auto jsem koupil v bazaru tak nějak náhodou neb tam jiné modré kombi(prostě modrý cobi a basta!) tenkrát neměli a já potřeboval jezdit do práce a nebyl čas lítat po dalších bazarech (už vidím tu plamenou diskuzi až napíšu co je to za auto) mělo to 112tis km a předchozí vlastník bylo nějaký s.r.o z Prahy (dneska nad tím kroutí hlavou jakej risk to byl a že jsem to podstoupil) ale po projetí to byla láska na první pohled resp. první ucho :D hrozně se mi líbil ten zvuk motoru :D a překvapilo mě jak to dokáže "vystřelit" kupředu :D na to co je tam za motor. Poruchy - stahování levýho elektric. okna a kompresor klimošky(sehnal jsem starší ale už taky nejde) a jeden vyměněnej čep na předku a tlumiče vzadu. To je fakt všechno. Pak takový ty běžný věci, oleje (moc nepřejíždím a dávám tam pořád castrol) , filtry, brzd. destičky x krát/ kotouče 3x a pakny vzadu 2x, prasátka 1x. Nemám důvod si vymejšlet. Fakt nic víc. A teď to hlavní. Dneska to má 461tis km (ano 461) a je to Fabia kombi 1.4 tdi, 59kw r.v. 2007 Děsím se dne kdy tohle auto bude fakt nutné vyměnit. Vůbec netuším co bych si měl vybrat.
Vladimír Dražil (neregistrovaný)
F. F. 1.6TDCi? Předestírám, že se bavíme o ojetinách. Motor od PSA se sice frantíkům trošku nepovedl, ale pokud ho majitel nešidí a dopřeje mu pravidelný servis (předepsaný je 20 tkm nebo 1 rok) a včasnou opravu, tak se s ním dá žít. Pokud má jen katalyzátor (66 kW), tak snad nejběžnější neduh je zakarbonovaná hlava od podfukujících vstřikovačů, nefunkční žhavící svíčky a zaolejovaný motor a se DPF k tomu ještě přidává jako "bonus" (motor 74 kW). Filtr pevných částic (DPF) se u tohoto typu MUSÍ měnit za NOVÝ pravidelně po 120000 km (to je prostě předpis výrobce - na čištění zapomeňte, opravdu to jsou vyhozené peníze) a každých 60000 km se MUSÍ doplňovat aditivum (1,8 l a to také není zrovna levné). Dále si uvědomme, že oněch 120 tkm je právě ona dovozová a bazarová hranice s následnou "výhodnou" cenou. Také by jsme měli mít na paměti, že vadné žhavení, opotřebované vstřikovače nebo váznoucí ventil EGR rapidně zvyšují kouřivost a tím i více a rychleji DPF zanáší. Velký problém vidím i v ne zcela korektním uvažování lidí a mylném povědomí o moderních dieselových motorech. Vozy vybavené DPF (všeobecně) nejsou ani trošku vhodné pro toho kdo jezdí ze 75% krátké trasy(do cca 30 km) nebo po městě. A když se k tomu ještě přidá automatická převodovka ... . DPF totiž potřebuje k regeneraci plynulou jízdu bez brždění a akcelerace po podobu cca 20-ti minut a to mu městský ani příměstský provoz neumožňuje. Bohužel, Ford nemá kontrolku, která by řidiče informovala o probíhající regeneraci, tudíž obvykle tato neproběhne celá a DPF se stále více a více zanáší. Takže, dnes na krátké trasy jedině benzín i s vyšší spotřebou o 1-2 l a ač se to nezdá, z dlouhodobého hlediska se to opravdu se vyplatí. Další problém bych viděl v malé olejové náplni tohoto motoru (3,8 l) jehož výměnu bych doporučil max. po 15000 km a klidně ještě dříve. Každá započatá regenerace totiž obnáší přidávání paliva mimo spalovací proces a tím se olej v motoru ředí naftou. Motory Peugeot začal Ford montovat po delší odmlce do modelů Fiesta / Fusion 2002.25- (1.4 TDCi, ze kterého 1.6 vychází). Ford už v minulosti diesely od Peugeotu používal, a to do r. 1994 v modelech Sierra (2.3 D) a Scorpio (2.5 D/TD). Jenže to byly jště "emisemi neposkvrněné" staré dobré a docela spolehlivé "komůrkáče". Na závěr musím konstatovat, že řada novinářů, rádo-by odborníků, se snaží udělat senzaci z toho co se kde doslechli aniž by se nejdříve pídili po pravdě a příčinách. A teprve potom napsali seriózní článek. To jsou praktiky bulváru a myslím si, že v odborných časopisech a článcích by neměli mít místo (teď nenarážím na tento konkrétní článek ale myslím to všeobecně).
Honza (neregistrovaný)
Čau jak čtu tak jak vás tu dost co rozumíte autům! !! Jakem máte zkušenosti se škodou fabii 1 A to v benzínu i v naftě Děkuji za odpovědi Honza
Vojtěch (neregistrovaný)
Kia Picanto ročník 2006. prý kvůli tomu, že to auto moc nejezdilo, tak přibržďuje. Takže musím měnit brzdiče, což je údajně věc 30 tisíc. Tenhle korejský šmejd bych přál výhradně svému nejhoršímu nepříteli.
DiJi (neregistrovaný)
Fikus 1.6 II TDCI 16v, no zažil jsem na firmě 30 ks, operativní leasing, leasingovka totálně prděla na servis stylem olej po 20.000 jste se zbláznili, dalších 30000 vydrží.... ? Servisní zásah z velkého servisu za 22000 kč seškrtáno na 1800 kč, chudák kdo to pak koupil. Už v druhém roce šly do kytek turba, pár se jich zadřelo a poté dohadování ohledně záruky, to byly story.
Ládína (neregistrovaný)
Vy znalci automobilů, výměna motorového oleje souvisí s údaji výrobce oleje, to že tam lijete kde jaký průjem a dáte interval výrobce automobilu, je jasné že to půjde do kopru. Podle článku soudím že autor ta auta zná z doslechů a z obrázku, v životě v nich nejel natož se díval jak to rozbité vypadá.
jarda (neregistrovaný)
Zdravím mám o2 1.9 tdi s dpf 184 000 km zatim ok .Každý rok davám nějaké love do oprav to je netné aby auto sloužilo .Skoro vše si dělám sám takže vím co a jak.Vyrobce pouze doporučuje vyměnu oleje takže zaleži na každem ja měním 12ti.-15ti a heslo jaky pán taky krám přejí hodně kilaku bez poruch.
Pavel (neregistrovaný)
Pročpak asi v podobných debatách nefigurují nikdy vozy Honda? Mám Civica VI, jako první majitel jsem ho koupil v roce 1997.Najeto cca 270 000 km, spotřeba jako nové, termín výměny oleje mi servis prodloužil na 15 tis. z původních 10 tis.km.Žádná porucha ani závada, jen běžné výměny (destičky,tlumič výfuku, přední tlumiče, žárovky a pod.).Letos slavíme s autem 20 let. Je bez koroze (garážované). lak kromě kosmetických oděrek perfektní.Co ještě dodat?Tento civic byl ještě vyrobený v Japonsku...
Pavel (neregistrovaný)
Transporter 1,9TD, najeto 800 000Km. Je to tedy "olejnička", ale to je celé.. jezdí a jezdí... Po 5ti letech co ho vlastním 2x rozvody, čidla teploty, čepy nápravy a zakarbonované turbo...cca opravy do 20ti tis. Řekl bych, že je to dobré... Tak dokud nás STK nerozdělí, asi si ho nechám. Pavel.
Dany (neregistrovaný)
Bmw e 46 330d, 300000km vymeny oleje po 15tkm plus aditiva do oleje a stale jezdi bez ztraty vykonu a zrani oleje..
Osudy socialistických automobilek po pádu železné opony. | Veteráni Humpolec (neregistrovaný)
[…] Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout […]
valda (neregistrovaný)
Měl jsem Citroen C4 a elektronika teda katastrofa. Z ničeho nic začaly stírat stěrače a nešly vypnout, takže hezky v letě jsem jel, ostřikoval čelní sklo a stíral. Došlo to k tomu, že jsem vozil klíč a když si ten krám vzpomněl, tak jsem musel stěrače odšroubovat. Nikdo na to nepřišel, čím to je, takže neopravitelný. Když spadla teplota k nule, zapnul jsem si rádio a otevřel se kufr. Rozsvítil jsem si v autě stropní světlo, otevřel se kufr, takže vystoupit, kufr zabouchnout, jinak se ten tratar upískal. V mrazech jsem auto zamknul a při odemknutí se neodemkly pravý zadní dveře, takže do vyhřátý garáže a nechat aspoň půl hodiny. Věčně stávkující tempomat, občas nefunkční ladění rádia na volantu. Auto z Francie si už nikdy nekoupím, tohle mi úplně stačilo.
Jarda (neregistrovaný)
Já měl zase kdysi Peugeot 605 2.1 srdt. Mechanicky supr auto, ale co se týká elektriky tak katastrofa. Když auto jelo tak se zahřálo a potém co jsem auto vypnul a chtěl nastartovat tak to nešla neboť díky tomu zahřátí se zvětšil odpor ve vodičích do startéru. Musel jsem čekat cca 2 hodiny, než auto zase nastartovalo. No kamarád mi udělal bypass přímo z baterky přes relé, kterému stačí pár voltů, aby seplo a poté zavedlo proud do startéru takže jsem mohl nastartovat i když to bylo zahřáté.
Jodokus (neregistrovaný)
Ja nevim co vsichni mate s tou vymenou oleje podle vyrobce?! Menim olej az mi auto řekne ze je čas na vymenu. At to byla Škoda, Audi nebo Ford. Kupuji auta většinou nova nebo kolem 100 tisic najeto a problém s motorem neznam resp. temer s nicim. Myslim, ze vyrobce dobře ví a ma dost odborníků na to aby věděl co doporučuje.
Milan Vaněk (neregistrovaný)
Milan mám auto Fiat Brava 1/6 16v stáří 18 let má najeto 280 000km starám se tak ,že bych neměnil a hlavně o motor vše si zapisuji a pravidelně měním olej rozvody nemám problémy
Jarko (neregistrovaný)
Mám služební MPV Mercedes Benz VANEO 1.7 Cdi, 67kw R.V 2002 Najel jsem sním 250000 za 2,5 roku a měnil se jen olej, čepy a brzdy. Město/Dálnice. Koupeno za 50tis DOPORUČUJI.
Petr (neregistrovaný)
Je to přesně jak tady bylo už několikrát napsáno. Jak se o auto staráš a jezdíš, tak podle toho tu vydrží. Mám 12 let starou A6 2,5 tdi V6, najeto 280000 km, kterou jsem koupil jako ojetou se 140 tis. Pravidelně měním olej po 15 tis, včetně výměny oleje v převodovce (automat). Auto věrně slouží a oplácí péči. Každý by před koupi jakéhokoliv auta měl velmi pečlivě zvážit jestli má na provoz a opravy nebo ne. Protože každé auto ma své mouchy a hříchy, ale vždy za to něco nabízí.
Karchee (neregistrovaný)
Ahoj, souhlasím. Já mám Opel Vectra C 1,9 CDTi 110 kw 16 ventil. Všichni mi říkali, bacha na Opely, nespolehlivé. Teď už 13-ti leté auto, po koupě v 137 tisíc km výměna oleje a filtrů, postupně samozřejmě kotouče a bohužel také dvojhmota a variabilní ventily, k tomu maličkosti jako třeba jeden couvací senzor, ale od té doby jak hodinky. Startuje na první, mám bufíka, takže hřeje jako benzín, vyhřívání sedadel a plno věcí k tomu, obrovský kufr, auto jak kráva :-) Interval výměny oleje 50 tisíc km je blbost, já tam chodím po 15-ti tisíc km a motor slouží jak švýcarské hodinky. Elektronika funguje všude a neblbne ani v největších mrazech. Teď mám 220 tisíc km a opravdu se snažím o auto starat, protože mi vydělává - používám ho k práci, jezdím velké dálky. Nedávno malý repas turba - všechny dízly časem tyto věci potřebují, já to udělal preventivně. Kvůli vstřikování common-rail do toho leju kvalitní naftu s aditivy. Je také s DPF, musí se vědět, co se kdy proč v autě děje. Sžili jsme se a nebudu měnit do doby, dokud nebudou elektrická auta vymakaná. To už možná tohle bude veterán :-) Suma sumárum, auto vrací starostlivost, ať tak nebo onak. A kupní cena není všechno, při ojetině musí člověk zvážit, jestli bude mít i na opravy, které časem určitě přijdou.
Marie (neregistrovaný)
A nějak se zapomělo na Škoda Fabia 3 válec, váce se podpálí už při 80000 km..a pak je oprava pěkná palba, takže lepší jej shodit ze stráně a nebo prodat jen na karoserii, tak jak jsem to udělala já..
Tomáš (neregistrovaný)
Zalezi jakej, jestli HTP 6ventil tak jo, ale 12v je zlatej motor, teda do mesta. Mame fobii 1 v rodine od r. 2008, najeto ma neco pres 250tis, pravidelnej servis a jezdi bez poruchy. Je to auto do mesta. Na dalnici zere jak hladova mula.
(neregistrovaný)
Ou jes! Kupoval jsem se slovy ... to jako vážně? To máte tak na doježdění!!! Předtím jsem Rencka nikdy neměl, prostě jsem to risknul. Dneska 345.000 km, původní turbo Garett, ve třistatřiceti jsem měl venku a preventivně čistil EGR ventil, nechápal jsem, byl jako kdyby ho před chvílí někdo pucoval! Za tu dobu vyměněná dvouhmota a 2x čelní sklo + x-krát kotouče vzadu. Náplně po 15 tis. max. 20.000 je moc, začne svítit kontrola tlaku oleje(snad přiucpanej filtr). Po výměně v poho. Jo, abych nezapomněl, dodržuju pár pravidel (samozřejmě ne silničních :-)) nejezdím s ním po nákupech, na to mám jinší "železo" ... S trochou nadsázky je tenhle motor snad samoopravovací :-)
Hanz (neregistrovaný)
Pro autora: tak předně - motor 1,6 ve Fordu Focus není z koncernu PSA, ale příspěvek právě Fordu do kooperace FORD-PSA, motor 1,6 THP v C5 je zase kooperace PSA-BMW a montoval se i do BMW 1er a 3er. A taky by mě zajímalo, co si konkrétně u té C5 mám představit pod pojmem "stávkující francouzská elektronika". To má autor vlastní zkušenosti, nebo je to jpp (jedna paní povídala)? Pořád totiž slyším od spousty znalců (hlavně vlastníků jiných aut), že se na Citroënech sere elektronika, ale dodneška mi nikdo neřekl, co konkrétně. Pozn. : Citroeny znám docela dobře a pár let je už i opravuju a fakt jsem na to, co je stávkující francouzská elektronika pořád ještě nepřišel... A ještě jedna věc :kdyby si autor před sepsaním "článku " zjistil dostatek informací a ne jen vykradl starší články z jiných webů, tak by zjistil, že se BMW problémům s rozvody na N47 postavilo docela slušně čelem a za určitých, ne moc přísných, podmínek je mění třeba i na autě se 180tkm a 6 lety...
Dan (neregistrovaný)
C4 Grand Picasso rok 2008 1,6 HDI... vyhořelo kvůli elektroinstalaci... stačila k tomu vadná žárovka potkávací ve světle... ručka věčně nefunkční protože i po výměně spínače na ni pořád spínač nereagoval... stačí? najdi si na netu tenhle model a zjistíš kolik jich shořelo...
Hanz (neregistrovaný)
Asi jsi mě špatně pochopil. Nepsal jsem, že se na francouzech elektrika nesere. Sere, ale ne nijak víc, než komukoliv jinýmu. Takže prostě nechápu, proč všichni "znalci" pořád melou nesmysly o stávkující francouzský elektronice. Věř mi, že vím o čem mluvím. Mám za sebou 15 let servisování BMW (převážně elektrika), cca 12 let převážně elektriky na Citroënech a teď už asi 3 roky navíc dělám všechny značky, ale většinou VW group... A nevěřil bys, co za sračky se řešilo třeba zrovna u toho BMW. Konkrétně když je řeč o vyhořelých autech od elektriky, tak jsem viděl dost E46 a E39 shořelých od větráku a k tomu pár E70 vyhořelých od výhřevu nafty... A to je jen to, co se dostane na veřejnost...
Max (neregistrovaný)
Jsem mechanikem 26let. nejhorsi a nejdrazsi jsou nemecky ojetiny o tem zadna.(1.2HTP,2.0 TDI PD, 2.5TDI,3.2...adt(Docela slusne se dovedou srat i Japonce Hond Jezz Lexus ,Toyota Subaru.) Hanz- Ja Mam c5 2007 2.0 hdi. Na tachometru 649tis. Jezdi bez problemu, elektronika take.. Samozrejme dobrej servis. Mimochodem ta" Stavkujici elektronika" je Siemens a Bosh made in Germany. Napr. segra ma P. 1.6hdi 115k.2012 najeto 237tis a motor bez prob.(Ne nahodou)Ale, Nafta jedine od OMW a Shell a vymena oleje max 15tisic. Dane: ta vadna zarovka, se tam dava docela tezko spatne osazeni a zapojeni konektoru + trouba "mechanik" a pruser je na svete.
Nives (neregistrovaný)
Astru jsme měli z es a byl to hroznej šit. Furt se posí**l motor a celkově žádná sláva. Vinili jsme za to bazar ale koukám, že možná bude viník jinde
Martin (neregistrovaný)
U těch 2.5TDI R5 jsou hrozně rozporuplné názory. Někdo říká katastrofa, jiný jezdí stovky tisíc km bez problémů. Ono jich je sice víc variant, prý je dokonce spolehlivější ta novější, silnější, ale nejspíš to bude slušným zacházením a poctivým měněním oleje. Jinak nevím, kde by se mohly brát tak protichůdné názory.
1,9tdi (neregistrovaný)
Když spolehlivý motor tak jedině 1,9tdi. Měl jsem různá auta s kdovíjakou motorizací, ale od doby co mam jen 1,9tdi jsem zjistil jak může být pohodlné mít dvě auta pomalu bez servisu. 1x Fabia a 1x Octavia obě 1,9tdi. Mam je cca 4 roky a za celou dobu měním jen olej a destičky s kotoučema + rozvody hned na začátku. NIC VÍC!! Tomu říkám motor bez problémů. Nejde mi o to jakou mam káru, ale o to jak spolehlivou, k čemu mi bude Super BMW když mi bude každý dva měsíce stát v dílně. Jde mi o kvalitu, mam auto na dopravu ne na krásu. Pro mě jediná volba. Už jiný motor nikdy nechci.
Milan (neregistrovaný)
Za nějaký čas tyto auta už nebudou a ať chceš nebo ne budeš si muset koupit auto které se ti bude srát čím dál víc se vše omrdava pracuji v automobilce v motorarne bohužel realita je taková auta do budoucna vydržej méně.
Olli (neregistrovaný)
Když spolehlivý motor tak diesel 2.2 D-tec nebo benzín Vtec nic jiného domu nechci!! Vlastní zkušenosti
skodafil (neregistrovaný)
Ja zase chci motor nejen spolehlivy, ale i tichy, vykonny a ridicsky zajimavy. Za mne proto nafta v osobaku uz nikdy vice.
Luky (neregistrovaný)
Nj to byla jedničková Octa ,to nelze srovnavat s tady těma srágorama v tomhle članku ta prostě jezdí a jezdí.
Maverik (neregistrovaný)
Jak píše Majk. Měňte olej jak píše výrobce(po 30 000) a nevydrží nic. Já měním u V6 tdi max po 15ti. Není to levné, ale pořád to vyjde míň než motor
Mr Kva (neregistrovaný)
BMW žerou litr oleje na tisíc kilometrů už jako nové. Taková příjemná vlastnost. Drogovejm dealerům co jezdí jen ze sídliště na diskotéku to ale nemůže vadit.
Libor (neregistrovaný)
Jsem majitelem 8mého bmw teď mám 330xd a naprostá spokojenost. Sic jsem dělal repas automatu ale tj. vedlejší jezdím od výměny do výměny ani deci oleje nevezme a nebrala ani e30 324D ani 324td. e36 , 325tds taky nebral tak nechápu co máš za kus ale fakt je že jsem si pro vůz jel vždy do SRN sám. Zdejší bazary jsou past pro kupující na to si dát pozor. Samotný vozy potom mají díky důvěřivým kupujícím špatnou pověst.
Marek (neregistrovaný)
Mam auta BMW poslednich jedenáct let a bez problémů, než to dáš do blbyho servisu, kde to podělají. A Renocar fakt neni záruka kvalitni opravy. Základ je se chovat k autu slušně. Logika: dal jsem za auto balík, tak to musi přeci vydržet, je často slýchaná kravina majitelů, co pak brečí v servisu u faktury a tady plkají nesmysly.
Riha (neregistrovaný)
No ja byl také fanda BMW bohužel 535i pri 190000 mne přesvědčil o opaku. Jde o model F10 porizovaci cena skoro 1.5 mil. Objevila se voda v oleji. Jedna se o známou vadu kdy se vytrhnou srouby z bloku motoru. BMW vadu neuznává. Moznost jevymena celeho motoru za cca 300 tis. Nebo výměna bloku za cca 200 tis. Samotny blok se štěstím sezeneta za 75.000 kc. I v servisu BMW sami přiznali že tuto závadu znají ale mate smulu podle nich je čtyřleté auto stare a ojete. Není tedy prý duvod se nad tím nejak zvlášť pozastavovat.
lada (neregistrovaný)
Sem stejneho nazaru BMW kazitka vseho druhu nebyl mesic, aby mi tam nestivil vykricnik, ze neco na aute zase nefunguje
Majk (neregistrovaný)
Ahoj myslim, že si ještě užijem s autama jelikož výměny volejů jsou dány výrobcem kolem 30tis kilometrů! No ten kdo věří, že to tak má bejt je hloupej nebo tomu nehový a takejch lidí je dosti...;) 10/15 max...:)
jan vozabal (neregistrovaný)
nevim jak to je s bmw 320d e90 ale ja mam 320d e92 facelift a nemuzu si stezovat auto nema jediny problem
Filip Velecky (neregistrovaný)
Pridal bych Peugeot 3008,1.6 benzin.100000km a motor je komplet na srot!!Vuz za 400000kc!!!
Bobo (neregistrovaný)
Motor který je také ve Volvu V50. Výjimečně přežije 200t. Sráči Francouzi...Shořel nám na dálnici.
  • Našli jste v článku chybu?