Změřili jsme Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive na brzdě. Budoucí Škoda Yeti nezklamala

  • Nový Seat Ateca používá vznětový čtyřválec řady EA288

  • Oficiální údaje slibují výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 340 Nm

  • Měření na brzdě ukázalo, že realita obě udávané hodnoty překračuje 

Minulý týden zavítal do naší redakce na krátkou chvíli nový Seat Ateca. Využili jsme tuto příležitost ke změření reálného výkonu. Jak si v České republice vyráběná španělská novinka vedla?

Doporučujeme: Seat Ateca přichází na český trh a zákazníci se jen hrnou

Konkrétně se bavíme o verzi 2.0 TDI 4Drive s parametry 110 kW (150 k) a 340 Nm, což v překladu znamená přítomnost vznětového čtyřválce řady EA288 (nástupce starší řady EA189) o objemu 1968 cm3. Jeho výkonové maximum by mělo být podle oficiálních informací dostupné při 3500-4000 ot./min. Vrchol točivého momentu slibuje Seat od 1750 do 3000 ot./min.

ateca_brzda_4
Tak jako vždy jsme navštívili brzdu společnosti Dieselpower. Naftový Seat Ateca se představil v dobrém světle

V nabídce automobilky jde o prostřední naftovou volbu. Slabší alternativu představuje motor 1.6 TDI (85 kW), zájemci o něco silnějšího mohou naopak sáhnout po dvoulitru naladěném na 140 kW (190 k). Pro úplnost dodejme, že testovaná jednotka spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Výsledek nezklamal 

Výsledek měření nepřinesl tak úchvatná čísla, jaká před časem vykázala „lokomotiva“ v podobě Audi SQ7, nicméně zklamání se ani v tomto případě nekonalo. U testovaného Seatu Ateca jsme ve zkušebně společnosti Dieselpower naměřili vyšší výkon i točivý moment.

ateca_graf
Výsledkem měření je maximální výkon 158 koní a vrchol točivého momentu 358 Nm. Z grafu je také dobře vidět, že oficiálních 150 koní má řidič k dispozici v širším než udávaném pásmu otáček

Přesně řečeno dosáhl vznětový čtyřválec nejvyššího výkonu 158 koní při 3682 ot./min. Maximum točivého momentu se zastavilo na hodnotě 358 Nm při 2639 ot./min. Z grafu je dobře patrné, že točivý moment se pohybuje nad slibovaným maximem v udávaném rozmezí otáček, přestože jeho průběh vykazoval kousek za hranicí dvou tisíc menší propad. Stále ale byl nad hodnotou 340 Nm. Maximální výkon je k dispozici dokonce v širším než slibovaném pásmu otáček (zhruba od 3100 do 4250 ot./min).

Doporučujeme: Změřili jsme Audi SQ7 TDI na brzdě. Předvedlo monstrózní výkon

Výsledek je tedy celkem jednoznačný. Nový Seat Ateca osazený motorem 2.0 TDI (110 kW) prošel měřením na brzdě takříkajíc s vyznamenáním. Je ale škoda, že (podobně jako Volkswagen Tiguan) v praxi silničního provozu nepůsobí Ateca tak živým dojmem, jak by se mohlo podle oficiálních údajů i našeho měření zdát.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: