TÜV Report 2017: Nejlepší ojetina je Porsche 911, nejhorší jsou ty francouzské, italské a korejské

  • Stav kontrolovaných aut se rok od roku zlepšuje

  • Nejčastěji se na závadách podílejí poruchy světel

  • Koroze postihuje ve větší míře až vozy starší jedenácti let

  • Nejvíce závad vykazují francouzská, italská a korejská auta

Německá organizace TÜV Sud vydala každoroční statistiku spolehlivosti, která sleduje závady ojetých aut zjištěné během technických prohlídek. Metodika je poměrně přísná. Do statistik se zahrnují i naprosté drobnosti včetně prasklých žárovek. Vozy jsou rozděleny do několika kategorií podle stáří.

TÜV uvádí, že meziročně se počet vážných závad snížil o 2,9 % na 19,7 %. Znamená to ale, že jedno auto z pěti, které přijede na technickou prohlídku, má vážnou závadu (bez ohledu na stáří a nájezd). Počet vozů bez závad se zvýšil z 63,7 % na 66,7 %.

Doporučujeme: Fiat a Jeep opakovaně propadají v kvalitě a spolehlivosti. Nejnověji to schytaly od Consumer Reports

TÜV to přisuzuje především rozšiřujícímu se počtu aut v leasingu nebo pronájmu, která jezdí na pravidelné prohlídky. Výrobci také lákají klienty na výhodné servisní balíčky, takže majitelé se nebojí jet do servisu. Automobilky se také více zaměřují na svolávací akce, případně provádějí opravy v rámci běžných prohlídek.

U mladých ojetin do tří let se nejčastěji vyskytují závady osvětlení. Celkem se podílí na všech závadách z 5,1 %. Poruchy osvětlení vedou i v dalších věkových kategoriích, ale u vozidel ve stáří od sedmi let je následují poruchy podvozku, brzd a úniky provozních náplní. Koroze se u moderních aut vyskytuje podle TÜV velmi vzácně a teprve u jedenáctiletých aut se podílí na závadách z 0,5 %.

TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů do stáří tří let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Mercedes-Benz GLK 2,1 % Kia Sportage 11,5 %
Porsche 911 2,1 % Kia Sorento 11,2 %
Mercedes-Benz třídy B 2,2 % Chevrolet Captiva 11,0 %
Mercedes-Benz třídy A 2,3 % Chevrolet Spark 10,6 %
Mercedes-Benz SLK 2,4 % Fiat Punto 10,5 %
Mazda 2 2,5 % Dacia Logan 9,8 %
Mercedes-Benz ML/GL 2,5 % Ford Ka 9,4 %
Opel Adam 2,6 % Fiat 500 a Dacia Duster 9,2 %
Opel Mokka 2,6 % Renault Kangoo 9,0 %
Audi Q5 2,7 % Ford Mondeo 8,3 %

TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých čtyři až pět let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Mercedes-Benz SLK 2,9 % Dacia Logan 22,6 %
Audi A6 / A7 4,2 % Renault Kangoo 18,5 %
Audi TT 4,4 % Fiat Panda 18,4 %
Audi Q5 4,8 % Dacia Sandero 18,1 %
Porsche 911 4,8 % Chevrolet Cruze 17,8 %
Mitsubishi ASX 5,0 % Volkswagen Fox 15,4 %
Audi A1 5,4 % Chevrolet Spark 15,3 %
BMW X1 5,6 % Fiat 500 15,0 %
Hyundai ix20 5,6 % Chevrolet Captiva 15,0 %
Mazda 3 5,6 % Fiat Punto 14,9 %

TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých pět až sedm let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Mazda 3 6,8 % Chevrolet Matiz 31,6 %
Porsche 911 7,4 % Chevrolet Captiva 29,4 %
Audi TT 7,7 % Renault Kangoo 27,3 %
BMW X1 8,0 % Dacia Logan 25,1 %
Toyota Avensis 8,1 % Volkswagen Fox 23,8 %
Audi Q5 8,8 % Renault Twingo 23,8 %
Volkswagen Golf Plus 8,8 % Citroën C4 23,7 %
Mercedes-Benz GLK 8,9 % Hyundai Tucson 22,3 %
Toyota Yaris 9,8 % Volkswagen Sharan 21,8 %
Mercedes-Benz třídy C a SLK 10,1 % Fiat Panda 21,6 %

TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých sedm až devět let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 9,9 % Renault Laguna 35,3 %
Audi TT 11,5 % Citroën C5 31,9 %
Mazda 2 12,4 % Dacia Logan 31,5 %
Mercedes-Benz SLK 12,8 % Volkswagen Sharan 30,1 %
Toyota Auris 12,9 % Renault Mégane 30,1 %
Volkswagen Golf Plus 13,0 % Chevrolet Matiz 30,0 %
Toyota Corolla Verso 13,2 % Renault Kangoo 29,9 %
Toyota Yaris 14,5 % Chevrolet Captiva 29,5 %
Mercedes-Benz třídy C 14,7 % Alfa Romeo 147 29,3 %
Mini (R55-R59) 14,9 % Ford Ka 29,0 %

TÜV Report 2017: Četnost závad u vozů starých devět až 11 let

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 10,4 % Mercedes-Benz ML 42,0 %
Toyota Corolla Verso 15,8 % Kia Sorento 38,4 %
Mercedes-Benz SLK 17,4 % Renault Laguna 38,1 %
Toyota RAV4 17,8 % Alfa Romeo 147 37,8 %
Honda CR-V 18,0 % Chevrolet Matiz 36,5 %
Toyota Avensis 18,1 % Renault Kangoo 36,0 %
Audi TT 18,2 % Ford Galaxy 35,6 %
Ford Fusion 18,3 % Volkswagen Sharan 35,4 %
Toyota Corolla 18,8 % Renault Mégane 34,9 %
Mazda 2 18,9 % Ford Ka 34,6 %
Ohodnoťte tento článek!

3 KOMENTÁŘE

  1. mám na to stejný názor. ty malé motory škoda, vw se potkávají téměř nepřetržitě. nevím jak dopadne můj nový logan, ale snad mě nezklame a něco vydrží. občas dostane zabrat, když jsem naloženej. ale schválně jsem si vzal 1.2 bez turba, aby to nebylo moc přetlačené.

  2. 😀 😀 😀 to Jakub. Vážně jsi mě rozesmál hochu. Tvoje zkušenosti bych rád viděl. Plácáš tu jeden nesmysl za druhým. Tak například s rozvodovým řetězem mají problémy všechny automobilky. Ve většině případů to vyrábí jedna fabrika. O tom, že by se měnila turbodmychadla u koncernu jak na běžícím pásu vůči počtu provozovaných vozidel vážně nevím. O účtovaní služeb patrně též nevíš nic. Jen holé plácání jak v hospodě u piva. Uvítal bych věcné argumenty.

  3. Zlatá Kia Sorento diesel, mod 2006. 242tkm, nula závad, které by mě nechaly stát. Má řetěz, zatím přede jako koťátko, kupoval jsem jako nové. Jediné opravy byla vymena desticek, na 200tkm vymena i kotoucu, kazde tri roky vymena hlinikové trubicky na klima za 1800, a vloni vymena kondenzatoru na klima za 11000. jinak NIC. letos dost dukladne osetreni spodku antikorozi. muj broucek.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: