+

  • Rapid je nenáročné a upřímné auto
  • Snadno a levně se servisuje
  • Ergonomie je příjemná a jednoduchá
  • Je spolehlivý a motory vydrží
  • Člověk vlastně nic víc nepotřebuje

  • Není to nástroj ke zvýšení společenského postavení
  • Podvozek je zbytečně tuhý
  • Nabídka vozů s automatem je nedostatečná
  • Servis dieselu se může zle prodražit
  • Vysvětlování, proč jste si raději nekoupili Octavii

Na první pohled se nedá říci, že by veřejnost přijala Škodu Rapid nějak zvlášť nadšeně. Jenže z reakcí z internetových diskusí a komentářů pod recenzemi nelze usuzovat, jak je nebo není které auto populární. Stačí se podívat na prodejní čísla. Škoda Rapid zákazníky láka. V loňském roce se v Evropě prodalo přes 67 000 Rapidů, z toho více než 11 000 na našem trhu.

Škoda Rapid (47)
Škodu Rapid nelze posuzovat jen podle komentářů na internetu. Zeptejte se lidí, kteří za ni dali vlastní peníze.
Škoda Rapid (15)
Není to žádná prémiová leštěnka a nástroj na zvýšení společenského postavení. Je to prostě jen obyčejné auto.

Nejedná se jen o oblíbený fleetový vůz. Rapid si kupují také soukromníci za vlastní peníze. A kdo si nemusí nutně zvyšovat společenský status Octavií nebo Superbem v kůži, ten bude jistě s Rapidem spokojený. Je to totiž upřímné auto, které si na nic nehraje.

Z pohledu ojetiny je Škoda Rapid překvapivě zajímavá volba. A ne snad proto, že by časem uzrály jízdní vlastnosti, výkony motorů nebo použité materiály v interiéru. Rapid se totiž prodává levněji než Octavia a zatím to vypadá, že mu štěstí přeje. Nekazí se a všechny drobnosti se dají řešit velmi levně.

Doporučujeme: Od Felicie po Octavii RS — 10 nejlepších ojetin značky Škoda

Jako příklad ojetého Rapidu nám dnes poslouží výjimečně dva trochu odlišné kusy. Chtěli jsme totiž ukončit věčné hospodské diskuse specialistů na ojetiny, jestli je lepší benzín nebo diesel, a sehnali jsme si obě verze.

V Auto ESA jsme si nejprve půjčili benzinový Rapid 1.2 TSI. Auto bylo z roku 2013, v době testu mělo najeto 112 000 km a prodejce za něj chtěl 238 000 korun. Následně jsme si půjčili ještě světle modrého Rapida 1.6 TDI z roku 2012, který ujel 161 000 km a prodejce si ho cenil na 229 000 korun.

Jednoduchý, ale upřímný a kvalitní

Představovat Rapid snad sáhodlouze nemusíme. Ihned si všimnete jednoduššího řešení některých detailů, jako je třeba otevírání oken bez automatických dojezdů nebo trochu levnějších plastů v interiéru. Ale upřímně, kdybychom vám neřekli, že naftový Rapid má najeto 161 000 km, tipovali byste mu určitě méně.

Škoda Rapid (10)
Testovaný Rapid 1.2 TSI by si zasloužil menší kola s vyšším profilem pneu. Nic zásadního mu ale nechybělo.
Škoda Rapid (21)
Naftový Rapid velmi dobře maskoval svůj skutečný nájezd. Vyplatí se ale jen někomu, kdo jezdí dlouhé trasy. Chtělo by to také lepší sedačky.

Schválně jsme se zeptali pár lidí, kolik by tak Rapidu od pohledu řekli a nejnižší odhad byl 40 000 km, nejvyšší 90 000 km. I taková „laciná“ škodovka jako Rapid je zkrátka udělaná pořádně, interiér je vzhledem ke své kategorii kvalitní a ergonomicky docela příjemný. A krátké sedáky máte i v Octavii, takže na dlouhé cestě budete trpět tak jako tak. Benzinový Rapid měl příplatkové sportovní sedačky, ty jsou o poznání lepší. V bazarovkách jsou ale vzácnost, stejně jako navigace a automatická klimatizace.

Rapid také možná až zbytečně moc drncá, což ještě umocnily příplatkové sedmnáctky na benzinovém autě. Motor 1.2 TSI ve slabším provedení o výkonu 63 kW (86 k) samozřejmě stačí, ale na dálnici mu brzy dojde dech. Diesel 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k) je při přímém srování samozřejmě dynamicky nadanější a zejména na dálnici je s ním jízda méně stresující.

Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Slabší benzín je ale uspokojivý a co ztrácí na dynamice za dálničním limitem, to dohání kulturou chodu, nízkou spotřebou a celkově neobtěžujícím projevem. Popojíždění s dieselem je přeci jen větší „otrava“. Vás ale asi nejvíc zajímá, co se na Rapidu kazí a na co si před koupí dát pozor. Tak se do toho dejme. A vezmeme to postupně.

Rozvody u 1.2 TSI nezlobí

Motorizace 1.2 MPI, tedy atmosférický tříválec o výkonu 55 kW (75 k), není příliš obvyklá. Když už se v bazaru objeví, bude to poměrně málo jetý kus po někom, komu úřady ze zdravotních důvodů sebraly řidičák. Nedá se říci, že by to byl nespolehlivý motor, ale v servisech se vyskytuje vzácně a údržbu většina majitelů řeší svépomocí. Není toho moc, co by se mohlo pokazit, takže spíše bude záležet na minulosti a stavu konkrétního kusu. Ovšem jinam než na přesuny mezi vesnicemi po silnicích nižšího řádu bychom takové auto asi nebrali. Dynamika je značně omezená.

Škoda Rapid (17)
Řetězové rozvody u Rapidu 1.2 TSI nezlobí, už od výroby je to odolnější provedení. Pozor jen na ředění oleje benzinem při krátkých trasách.
Škoda Rapid (62)
Při správném servisu slibuje motor 1.6 TDI v lehkém Rapidu dlouhověkost. Pozlobit může DPF, stojí skoro 40 000 korun.

Motor 1.2 TSI je výrazně rozšířenější. Do dubna 2015 se jednalo o motor řady EA111 s řetězovými rozvody, ale v Rapidu se jich už nebojte. Rapid totiž přišel na trh až po posledním stádiu modernizace rozvodů a dostal již nejodolnější provedení řetězu i rozvodových rozet. Po počátečních problémech ve vozech koncernu VW se naopak jedná o velmi odolný a povedený motor. I po velkých kilometrových nájezdech vykazuje ještě dobrou kondici.

Vybírat můžete z verzí o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). Liší se jen naprogramováním řídící jednotky a samozřejmě použitou převodovkou. Silnější má šest rychlostí a z hlediska dynamiky představuje lepší volbu. Spotřeba obou verzí je v reálném provozu prakticky stejná.

Když nechcete řadit
S nabídkou automatických převodovek je to mizérie. Svého času se automat nabízel jen k nejdražšímu motoru 1.4 TSI, od dubna 2015 ho mohly mít i další motorizace. DSG se suchými spojkami může být továrnou na problémy, pokud se k němu řidič chová jako ke klasickému automatu. Nemá rádo popojíždění v koloně bez přidání plynu, jen s uvolněním brzdy. Je potřeba vždycky stát na brzdě, aby spojky věděly, že nemají zabírat. A pak pustit brzdu a hned lehce přidat. Generálka tohoto DSG může jinak stát klidně i 50 000 korun. Zamrzí, že kvůli tlaku na tabulkové emise a spotřebu koncern opustil klasické měničové automaty. Ve Fabii druhé generace byl šestistupňový automat od Aisinu perfektní a Rapidu by slušel, i za cenu trochu horší spotřeby.

Ačkoli rozvody nezlobí, je tu pár věcí, na které je potřeba myslet. Motoru nevyhovuje krátké popojíždění, dochází pak u něj k ředění oleje benzinem. A na dálnici musí kvůli ochraně katalyzátoru spalovat zbytečně bohatou směs, takže kdo honí Rapida rychlostí 150 km/h, tomu „žere jako prokopnutý“.

Doporučujeme: Sedm skvělých ojetin s automatickou převodovkou

Pamatujte na včasné výměny oleje nejpozději po 15 000 km a neuděláte špatně, pokud budete tankovat kvalitní palivo. Na problémy se zakarbonováním tenhle motor nijak závratně netrpí, přesto mu udělá dobře, když jednou za čas natankujete aditivovaný stooktanový benzín.

Závady turbodmychadel jsou poměrně vzácné, stejně tak výskyt nějakých poruch na základní mechanice motoru. Z dlouhodobého hlediska se může jednat o překvapivě perspektivní motor s vidinou poměrně nízkých servisních a provozních nákladů.

Motor 1.2 TSI dostal v rámci modernizace v dubnu 2015 řemenové rozvody, pod kapotu se tak nastěhovala novější generace EA211. Motor také dostal odlišné mapování řídící jednotky a mírně zvýšil výkon. U pumpy pocítí modernizaci ti, kteří Rapidu 1.2 TSI dávají na dálnici za uši. Už totiž neochlazuje katalyzátor prudkým obohacením směsi.

Škoda Rapid (51)
Interiér Rapidu je na svou kategorii velmi kvalitní a odolný. Světlé sedačky ale nejsou zrovna praktické. Špína je na nich vidět.
Škoda Rapid (65)
Navigace a automatická klimatizace je spíše vzácností. Soukromníci za takové zbytečnosti neutráceli.

Motor 1.4 TSI byl svého času v Rapidu dost neobvyklý. Dodával se jen s automatem DSG a jednalo se o vrcholnou a také nejdražší motorizaci. Dlouho byl jedinou možností automatického řazení v Rapidu a z hlediska ojetiny to je, to si řekněme otevřeně, nezdařilá volba.

Motor 1.4 TSI je znám svými choulostivými rozvody. Na rozdíl od dvanáctistovky se problémů nikdy úplně nezbavil, dokud nepřišla v dubnu 2015 řemenová verze EA211. Jenže zatímco rozvody se dají pořešit za zhruba 10 000 korun, sedmistupňové DSG je větší problém. Suché spojky nemají zrovna dlouhou životnost a i když v relativně lehkém Rapidu nemají tolik práce jako třeba v Octavii Combi, raději bychom se tomuto autu vyhnuli.

Diesel je dobrý, ale pozor na DPF

A teď nafta. Škoda Rapid se nejprve prodávala se dvěma verzemi motoru 1.6 TDI. Obě mají pětistupňový manuál. Liší se vlastně jen naprogramováním řídící jednotky. Mechanicky je šestnáctistovka solidní a velké kilometrové nájezdy jí v lehkém Rapidu nečiní problémy. Majitel ale musí jezdit včas pro nový olej, překračování intervalu nedělá dobrotu.

Standardně má Rapid proměnlivý servisní interval (s maximem 30 000 km), ale doporučujeme ho nechat v servisu nastavit na pevný s intervalem 15 000 km. Pozor na řemenové rozvody. Interval 180 000 km může být už hraniční a pokud kupujete Rapida 1.6 TDI s nájezdem okolo 160 000 km, raději je rovnou nechte vyměnit, pokud prodávající nedoloží, že tak již učinil.

Škoda Rapid (42)
Diesel 1.6 TDI po letech „změkne“, ale stejně je s ním popojíždění trochu otrava. Chce to malá kola, Rapid docela drncá.
Škoda Rapid (14)
Slabšímu provedení motoru 1.2 TSI dojde na dálnici dech, silnější motor je dravější a má šestistupňovou převodovku. Oba „žerou“ prakticky stejně.

Šestnáctistovka je citlivá na kvalitu nafty, takže není úplně vhodné dojit traktor nebo autobus. Používejte pravidelně aditiva a tankujte jen u prověřených čerpacích stanic. Vstřikovače jsou většinou to, co zlobí. Někdy to odnese i palivové čerpadlo.

Servisní rady
Zkraťte interval výměny oleje na 15 000 km u všech motorizací. Používejte jen schválené specifikace oleje a tankujte kvalitní palivo. Nezapomeňte si u dieselu pohlídat výměnu řemenových rozvodů a věnujte pozornost rovněž filtru pevných částic. Takovou práci ale doporučujeme svěřit jen specialistům s vybavením. Spoustu věcí si sice na Rapidu uděláte sami, ale určitě víte, že orazítkovaná servisní knížka a faktury z originálního servisu pomohou udržet hodnotu auta výš. Navíc práce a díly jsou na Rapid za hubičku a údržba vyjde levněji než v případě Octavie.

Z hlediska servisních nákladů je určitě dobrou zprávou, že s mechanickou převodovkou má motor 1.6 TDI pevný setrvačník. Při rozjezdu sice duní jako stará lokomotiva, ale celé auto přežije. A tím se dostáváme k filtru pevných částic, asi největší potenciální bolesti budoucího majitele ojetiny.

Filtr je standardně bezúdržbový. Pokud jezdíte delší trasy a systém se stačí včas regenerovat, vědět o něm nebudete. V servisním plánu je předepsaná kontrola po 180 000 km a pak každých 30 000 km.

Doporučujeme: Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda

Problém nastává, když se filtr nenávratně poškodí. Ať už vlivem neřešených problémů s regenerací, nebo mechanicky. Celý díl stojí skoro 40 000 korun, což je pro kupujícího „levné“ ojetiny opravdu brutální výdaj. Známe horší případy (třeba do Hondy CR-V stojí filtr 180 000 korun), ale spíše chceme varovat před pochybnými ojetinami, které mohou mít filtr lidově řečeno „vykuchaný“.

Nový litrový tříválec 1.0 TSI a tříválec 1.4 TDI, který přišel v dubnu 2015, jsou ještě příliš nové motory na to, abychom o nich mohli vyvozovat nějaké velké závěry.

Většinou se řeší jen levné drobnosti

Z drobností je nutné počítat s opotřebováním jednotlivých dílů podvozku, ale na Rapid všechno stojí pár korun a dá se to řešit snadno a levně. Proti Octavii je Rapid výrazně jednodušší, vždyť je to vlastně taková Fabia s batohem. Opotřebení brzd, spojky a převodovky se liší kus od kusu, ale je pravda, že s nájezdem blízkým 200 000 km už toho budou mít mechanické převodovky, především u nejsilnějšího dieselu, za sebou dost.

Z týdenního testu jsme si odnesli poznatek, že Škoda Rapid je vlastně skvělá ojetina. Na nic si nehraje a je to upřímné a vlastně dobré auto. Jistě, trávit v něm denně několik stovek kilometrů by se nám asi nechtělo, ale na takové to běžné denní dojíždění, cesty „kolem komína“ a občasný výlet někam dál si ho dovedeme představit jako naprosto akceptovatelnou volbu.

Škoda Rapid (70)
Provozní náklady se dají udržet pod kontrolou. Diesel umí jezdit za 4,5 litru na sto, benzín i za méně než šest.
Škoda Rapid (34)
Nepraktický přístup k žárovkám předních světel je snad jedinou bolístkou Rapidu. Tohle mu ale rádi odpustíte, protože jinak se skoro nekazí.

Spočítejte si, jestli se vám vyplatí diesel. Týdenní test vykázal spotřebu dieselu podle palubního počítače 5,1 litru na 100 km, benzín dokončil týdenní test s průměrem 6,2 litru na 100 km. Je zajímavé, že mimo město při klidném tempu se i motor 1.2 TSI umí celkem snadno dostat na dieselových 4,5 litru. S dieselem jsme se dostali nejlépe na 3,7 litru na 100 km. Bereme údaje podle počítače, ale víme o tom, že měřiče spotřeby ve škodovkách obvykle „lžou“ o pár deci.

Doporučujeme: Test ojetiny — Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích

Bude hodně záležet na tom, od koho Rapid kupujete a jakou má za sebou minulost. Prozatím se zdá, že i těžkou práci snáší dobře. Pokud nenarazíte na kus, kterému se někdo vyloženě mstil za to, že nenafasoval raději Octavii nebo Superb, vlastně se nemáte čeho bát. Škoda Rapid je na svou kategorii překvapivě kvalitní, jednoduchý a spolehlivý produkt.

Dokonce se nebojíme tvrdit, že oproti prodávanější Octavii představuje Rapid jistější a méně rizikovou volbu, ať už jde o minulost auta, potenciální problémy a nutné investice do údržby. Škodu Rapid čeká určitě velmi úspěšná bazarová kariéra. Čechům bude chvíli trvat, než ocení kvality Rapidu z dlouhodobého hlediska, ale po tomle jednoduchém, upřímném a nenáročném autě bude jednou na trhu ojetin velký hlad. To nám věřte.

Test ojetiny: Škoda Rapid má před sebou skvělou bazarovou kariéru
Ohodnoťte tento článek!
4.21 (84.3%) 107 hlas/ů

17 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den, chtěl bych poprosit autora o trochu citlivější přístup k českému slohu. Zkazit se může jídlo, zkazit můžeme nějakou práci, ale auta a jiné mechanické věci se povětšinou porouchají a nekazí se. Jak jsem řekl zkazit se může autorovi salám v housce, kterou zapomněl na sedadle testovaného vozu, ale vůz samotný, že by zasmrádl? No nevím.

    • Jako, já jsem sice taky grammar nazi, ale… s vámi musí být na večírcích výborná zábava! 😀 Mně se na autech pokazilo už tolik věcí…

  2. Tady člověk, který v tom jezdil a vlastní peníze by za to nedal.

    Stejná recyklace technoligii jako Dacia. Tady reinkarnace předku kořeny ve Fabii I a zadku u Octavie I.

    Je to uvnitř hnusné jako Dacia: ano
    Je to stejně osekané auto jako Dacia: ano
    Je to levné auto jako Dacia: NE

    „prestiž jako stříbrný Passat TDI v kůži a v R-Line paketu“ – Levný fleetový krám a prestiž? Holt v ČR jo

    • Tady člověk, který v tom jezdil a vlastní peníze by za to nedal.

      Stejná recyklace technologií jako Dacia. Tady je reinkarnace předku s kořeny ve Fabii I a zadku u Octavie I.

      Je to uvnitř hnusné jako Dacia: ano
      Je to stejně osekané auto jako Dacia: ano
      Je to levné auto jako Dacia: NE

      „prestiž jako stříbrný Passat TDI v kůži a v R-Line paketu“ – Levný fleetový krám a prestiž? Holt v ČR jo

    • Souhlasím, kdo v tom musí jezdit jako ve firemním, ten musí uznat, že to žádná hitparáda není. Jezdím v spacebacku s nejsilnějším dieselem a style výbavou. Auto je hrozně hlučné, tvrdé, pětikvalt jsem nepochopil dodnes. Zlatá o2, tohle naoko hezké, ale realita nic moc.

      • Je ten 5ikvalt fakt tak hroznej ? Čeká mě ve služební Octě s 1.6TDI a všude čtu, že těch 5 kvaltů je málo.

  3. no tak to snad radeji kdyby byla k mani v slusnem stavu Okta II nez tohle… i s 200 tisici km bych ji daval vetsi sance, ze dozije vic nez Rapidni Auto.

    • Mám služební FL Octu II 1.2TSI s 220.000km a musím konstatovat, že by jí km nikdo nehádal. Interiér velmi zachovalý, nic nedrnčí, podvozek naprosto původní (vyjma kotoučů a předních tlumičů), motor ve výborném stavu bez spotřeby oleje, převodovka jako nová. Musím konstatovat, že to je velmi dobrý vůz, za podmínky slušného zacházení (!)

  4. Ja som si rapidka kupil vo verzi spaceback verzia ambition plus zac roku 2015, takze este 63kW. Nazory typu vykuchana ako Dacia sa mozu vypchat.

    Auto jazdi za benzin (5.8L/100km priemer) a vymenu oleja, co bohuzial s velkym mnozstvom kurvitok pod kaputou robi uz maloktore ine auto. Autor zabudol spomenut ze modely po roku 2014 maju nove nastavenie podvozku kt robi jazdu ovela komfortnejsiu. Interier po 2014 je tiez ovela viac nacacany s climatronicom, kozennym paketom, bluetooth, prepojenie s mobilom a pod. Spaceback spravi vzadu kralovstvo aj velkym postavam, oproti oktavke je najvecsim rozdielom vzadu sirka, takze dvaja ludia vzadu ok, ale traja cele zle.

    Suma sumarum za 330 000,- mam v nom komfort, skoro ziadne servisne naklady, nizku spotrebu, s gulou mi obcas pomoze aj na stavbe, rodinku mi odveze kamkolvek a nemusim sa bat ze v polovici cesti do Kodane sa rozsype. Co viac by som mal od vozu chciet?

    Ano s Passatom R-line sa to neda porovnavat ale ste pekne na omyle co sa tyka pomeru cena a kvalita. Ta je v rapidku paradna, ale passat R-line nechavam pre tych co si potrebuju honcovat ego na vozéku, ktorý uz davno neni cenou pre „volks,“ ostal uz iba wagen

  5. autor je opravdu vůl-práce za hubičku!!800kč za hod je za hubičku?vyměni olej za 4000tácy-když doma za to dám 1000???asi dobře placený pražák—

  6. Mám Rapid 2016 SB 1.2 TSI 66kw
    Plusy:
    – nízká spotřeba
    – tichý motor (ne úplně v celém spektru otáček, ale i tak fajn)
    – docela živé auto, ale od cca 1800 otáček
    – docela dost místa na nohy vzadu, kufr 400l na SB je nadstandardní
    – pojistka při zavírání oken zadních dveří, velmi dobré pokud máte děti
    – auto je nízké a tak je celkem stabilní i při bočním větru
    – řazení, spojka, řízení jdou velmi lehce, tady palec nahoru za mě

    Mínusy
    – turbodíra, do 1800 se nic neděje, únavné hlavně v koloně a ve městě
    – slabé bzrdy ikdyž mám i vzadu koutouče, Focus II i Megane III brzdí o cca 30%! lépe
    – tvrdé plasty tlačí na pravé koleno, levé koleno mí občas kopne do páky na nastavení volantu
    – jinak krásný volant má v dolní půlce ostré hrany, bolí to při častém ručkování ve městě, opět zlatý Focus II
    – nedokážu najít pohodlnou pozici za volantem,sedadla nemají ergonomický tvar v křížích, zlatý Focus II
    – vrže a lupe plynový pedál, v reklamaci vám to vymění, ale ten začne do pár měsíců vrzat také
    – stísněný prostor
    – velmi malé přední sklo, úzké a o více jak 10cm nižší než u konkurence!!
    – řadící páka je utopená nízko, děláno asi pro tschen schimpanzen 🙂
    – motor na volnoběh popískává a obohacování směsi pro katalyzátoru dělá občasné zacukání motoru rovněž na volnoběh
    – Climatronic občas začne dělat různé zvuky, reklamace nic nenašla, leze to v létě na nervy, hlavně když začne různě „pocrkávat“
    – občas vrže přední náprava při max rejdu, reklamace, řešeno promázání manžet
    Resume – Focus III je za podobnou cenu jinde, možná nemá takovou výbavu a nízkou spotřebu, ale jinak ve všem ostatním poráží Rapid na hlavu.

  7. No proč ne, nenáročné auto kterých bude třeba v áčkách dostatek na výběr. Kdo ze známých ho má tak jsou spokojeni. Jel jsem v tom dvakrát a je to docela kompaktní s dostatkem místa.

  8. Mel jsem Rapida 3,5 roku. Rv. 2014, TSI 1,2 63 kw. Maximalni spokojenost, spotreba do 5,5 l. Nic nepiskalo, nevrzalo, obrovsky kufr a vyborne se s nim parkovalo pac je uzsi nez oktavky. Mohu jen doporucit.

  9. tak to jsou kecy autora-vše stojí jen pár korun-kolik autor asi vydělává,když tak žvaní.díly jsou cenově podobné a rozhodně nestojí jen pár korun-mudrci jeden

  10. Rapida mám půl roku – jedna z poslední 1.2 a jsem s tím maximálně spokojený. Ale to bych byl asi s čímkoliv po feldě z roku 2000 🙂
    Felda dovede rychleji akcelerovat při nižších rychlostech, ale nad 80 km/h se z ní stává pomalý roztřesený a uřvaný velbloud. Ale když si člověk pohlídá otačky na max. kroutícím momentu tak i do kopce slušnē táhne:-)
    Rapid se rozjíždí pomalu ale vytrvale bez výrazného narůstu hluku a než se nadějete jedete 170 km/h a dal už netlačíte, protože si chcete svého miláčka šetřit 🙂
    Koupil jsem si to proto, že jsem chtěl levné a nadčasové hezké auto, které mne odveze z bodu A do bodu B a zpět 🙂 A jsem spokojen.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: