Tesla v reakci na tragickou nehodu modernizovala Autopilot, víc spoléhá na radar

  • Autopilot 8.0 postaví údaje z radaru na roveň kameře

  • Problém falešných poplachů má vyřešit strojové učení

  • Tesly budou sbírat informace o svém okolí a posílat je do firemní databáze

  • Nový Autopilot přidává i samočinné sjíždění z dálnice

Tesla Motors aktualizovala software Autopilot, který ve vozech Model S a Model X sdružuje funkce asistenčních systémů a za určitých podmínek dovoluje jízdu bez aktivních zásahů řidiče. Stalo se tak v reakci na nedávnou tragickou nehodu na Floridě. Viz náš článek Smrtelné nehody Tesly připomněly, že její „Autopilot“ vážně není autopilot.

Autopilot 8.0 více spoléhá na údaje z radarového senzoru, zatímco dosavadní algoritmy braly za primární vstup informace z kamery. Oznámil to šéf Tesly Elon Musk při telefonické tiskové konferenci.

Radar na rozdíl od kamery „vidí“ skrz mlhu nebo sněžení, jeho slabinou jsou ale kovové plochy, které pro něj fungují jako zrcadlo. A nejen to. „Na druhou stranu, jakákoliv kovová plocha talířového tvaru nejenže je odrazivá, ale navíc zesiluje odražený signál na mnohonásobek skutečné síly,“ vysvětluje Tesla na svém blogu. „Například zmačkaná plechovka od nápoje otočená konkávním dnem směrem k vám bude vypadat jako velká a nebezpečná překážka, ale určitě byste nechtěli kvůli ní dupnout na brzdy.“

Proto bude vylepšený Autopilot spoléhat na strojové učení. Všechny Tesly s aktualizovaným softwarem budou neustále sbírat a odesílat data o svém okolí do databáze Tesly, ať už bude zrovna řídit člověk, nebo křemíkové krystaly. Postupně tak vznikne mapa bezpečných míst, kde bude software vědět, že nemá prudce brzdit, i když radarový senzor zaznamenal potenciálně nebezpečnou překážku (typicky dopravní značka nebo mostní konstrukce s vysokou odrazivostí radarových paprsků). A když narazí na místo, které není v databázi zaneseno jako bezpečné, začne zpočátku brzdit mírně a postupně bude brzdný účinek zvyšovat, jak se zkracující se vzdáleností k předmětu poroste jistota, že se jedná o skutečně nebezpečnou překážku. „Tím se možná nepodaří vždy nehodě zabránit, ale rychlost nárazu se dramaticky sníží do takové míry, že zranění cestujících ve voze je nepravděpodobné,“ uvádí Tesla.

Autopilot 8.0 si navíc dokáže poradit s dálničními sjezdy a dokáže lépe rozpoznat směrová světla vozidel v souběžných jízdních pruzích. Aktualizace proběhne na dálku, jak je u Tesly obvyklé.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: