Tesla Model S ujela víc než 1000 km na jedno nabití. Přichází konečně elektrická revoluce?

  • Tesla Model S ujela na jedno nabití více než tisíc kilometrů 

  • Kouzlo pokusu tkví ve velmi pomalé jízdě 

  • Výsledek opravdu neznamená, že by se elektromobily vyrovnaly běžným automobilům 

Italské sdružení, které si říká Tesla Owners Italia, se postaralo o vskutku zajímavou věc. S Teslou Model S 100D dokázali italští nadšenci ujet více než tisíc kilometrů bez dobíjení. Elon Musk už přes Twitter připojil svou gratulaci. Celá věc má ale jeden drobný háček.

Rekordní Tesla Model S se nakonec zastavila po ujetí 1078 km. To je pro Teslu aktuální rekord. Tajemství úspěchu ale tkví ve velmi pomalé jízdě. Ke zdolání více než jednoho tisíce kilometrů potřebovali lidé z italského sdružení zhruba 29 hodin. Rychlostní průměr celé jízdy byl pouze 37 km/h.

Doporučujeme: Galerie na středu — Komu bude Tesla Model 3 brát zákazníky? Přímá konkurence neexistuje

„Více než 1000 km“ zní v kontextu elektromobilů opravdu hezky. Jenže při normálním stylu jízdy se sotva dostanete na polovinu.

Pokud srovnáme italský pokus s podobným jízdním režimem klasického automobilu, výsledek bude zhruba odpovídat běžné praxi. Totiž klasický motor zvládne více než dvakrát tolik. Například v roce 2012 ujel Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI na jednu nádrž přesně 2617 km, přičemž v autě seděli dva pasažéři a ještě si vezli více než 50 kg zavazadel.

Tesla Model S ujela víc než 1000 km na jedno nabití. Přichází konečně elektrická revoluce?
Ohodnoťte tento článek!
3.45 (69.09%) 11 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Přiznejme si, že ty nesmysly s dojezdy jsou opravdu nesmysly. Žena najede denně do práce celkem 24 km. Donedávna 40. Já už roky 10. Občas najezdím za den 100, max.200. A to je Ostrava a okolí. 90% automobilové populace to má stejně. Většina aut prostojí více než 22 hodin denně na parkovišti nebo v garáži. Takže řešit nějaké dojezdy má cenu tak +- do max. 300 km neboli Ostrava-Brno či Brno-Praha při dálničních 130 km/hod. na jeden zátah. To minimum lidí, co tohle jezdí denně a ty firmy, co tohle potřebují, ať si řeší maximální dojezdy. Byť při dnešní hustotě benzínek je to taky nesmysl. My ostatní v klidu můžeme jezdit MHD či vývojově 10 let starými elektromobily s dojezdy něco přes 100 km. Ostatně vyjedete z Ostravy a první rychlonabíječka (podle velikosti auta čili baterky nabito na 80% za 15-30 minut) je buď Valašské Meziříčí po 60 km nebo Olomouc po 100 km. Další rychlonabíječky Mohelnice, Vyškov, Zlín, Uherské hradiště, Brno, Jihlava, Humpolec, Šumperk, Pardubice, Hradec Králové……… A když přeskočíte na Slovensko, tak je rochylonabíječka co 50-80 km po celém území a hlavně perfektně kopíruje hlavní tahy. Takže proč jezdit 1000 km pomalu na 1 nabití?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: