Škoda Karoq vs. 7 dalších kompaktních SUV: Srovnání klíčových vlastností

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Škoda Karoq bude lákat kromě jiného na svou velikost 

  • Rozměrově nejbližšími soupeři jsou Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX a samozřejmě dvojče Seat Ateca 

  • Dalším lákadlem Škody Karoq je bohatá nabídka motorizací

Zanedlouho zahájí Škoda dodávky svého nového kompaktního SUV. V této souvislosti aktualizujeme náš starší článek, ve kterém jsme porovnali nový Karoq s vybranými konkurenčními modely.

Model Karoq přichází coby náhrada úspěšného Yetiho. Oproti němu je větší a samozřejmě v mnoha ohledech modernější. Už pouze tyto skutečnosti budou na českém trhu pro spoustu lidí důvodem, proč tohoto nováčka automaticky pořídit. Karoq ale nabízí řadu pádných argumentů také při srovnání s přímou konkurencí.

Doporučujeme: Škoda Karoq debutovala ve Stockholmu. Je to vlastně zkrácený Kodiaq

S konkurencí je to ale složitější. Protože se všichni výrobci snaží vyplnit i ty nejmenší mezery na trhu, začínají se jasné hranice mezi segmenty trochu ztrácet. Karoq je větší než malé crossovery typu Peugeotu 2008 nebo Renaultu Captur, ale je zase menší než SUV typu Peugeotu 3008, Kia Sportage nebo Volkswagen Tiguan. Mohl by tedy oslovit oba druhy zákazníků, což lze počítat jako jeho další plus.

Rozměrově nejblíže Škodě Karoq jsou modely Nissan Qashqai a Mitsubishi ASX. Samozřejmě pokud nebudeme počítat technicky téměř identický Seat Ateca. Asi není potřeba zdůrazňovat, že oba japonští soupeři v aktuálních variantách dosluhují. Nissan už důkladný facelift svého bestselleru představil, Mitsubishi v Ženevě odhalilo nový Eclipse Cross. Ani jedna z těchto novinek ale zatím na trhu není.

Doporučujeme: Ženeva 2017 — Mitsubishi Eclipse Cross dorazí na trh až za rok

Porovnání základních rozměrů Škody Karoq a dalších sedmi soupeřů najdete v první tabulce:

Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm)
Škoda Karoq 4382 1841 1605 2630
Fiat 500X 4248 1796 1600 2570
Mazda CX-3 4275 1765 1535 2570
Mitsubishi ASX 4355 1810 1640 2670
Nissan Qashqai 4380 1806 1595 2646
Opel Mokka X 4275 1781 1658 2555
Seat Ateca 4363 1841 1611 2630
Suzuki S-Cross 4300 1785 1585 2600

Jak je vidět, Karoq patří mezi nejdelší a zároveň má jednu z nejširších karoserií. Silnou stránkou je také rozvor náprav, přestože Qashqai i ASX nabízejí ještě lepší hodnoty.

Pro řadu zákazníků je velmi důležitým údajem objem zavazadelníku, což je zároveň věc, na které si Škoda dlouhodobě zakládá. Ať už si vezmete Octavii, nebo třeba Kodiaq, vždy dostanete obří objem prostoru určeného pro přepravu různého harampádí. Karoq na tom není jinak:

Objem zavazadelníku (l) Max. objem zavazadelníku (l)
Škoda Karoq 479-521 1810
Fiat 500X 350 1000
Mazda CX-3 350 1260
Mitsubishi ASX 488 1219
Nissan Qashqai 401 ---
Opel Mokka X 356 1305
Seat Ateca 510 1604
Suzuki S-Cross 440 1269

Vzhledem k soupeřům nabízí Škoda Karoq také bohatou paletu motorizací. K dispozici budou dvě zážehové a tři naftové možnosti, přičemž ke všem si můžete případně dokoupit automatickou převodovku. V kombinaci s motorem 1.5 TSI a se vznětovými dvoulitry pak lze sáhnout také po pohonu všech kol.

Doporučujeme: Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV — Srovnání klíčových vlastností

Níže v tabulce najdete porovnání základního litrového tříválce 1.0 TSI s podobně výkonnými konkurenčními jednotkami. Za pozornost stojí především srovnání s Mazdou CX-3. Zatímco Škoda k výkonu 85 kW (115 k) používá přeplňovaný litrový tříválec, Mazda k výkonu 88 kW (120 k) využila dvoulitrový atmosférický čtyřválec.

Max. výkon (kW/k) Točivý moment (Nm) Zrychlení 0-100 km/h (s) Nejvyšší rychlost (km/h) Komb. spotřeba (l/100 km)
Škoda Karoq 1.0 TSI 85/115 200 10,6 187 5,3
Fiat 500X 1.6 e-torq 81/110 152 11,5 180 6,0
Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G 88/120 204 9,0 192 5,9
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 86/117 154 11,5 183 5,7
Nissan Qashqai DIG-T 115 85/115 190 10,6 185 5,6
Opel Mokka X 1.6 85/115 155 12,5 170 6,6
Seat Ateca 1.0 TSI 85/115 200 11,0 183 5,2
Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet 82/112 170 11,0 180 5,0

Na závěr ještě jednou srovnání motorizací, tentokrát základních dieselů. Stejně jako v předchozím případě platí Karoq i zde za jeden z nejrychlejších modelů. Pokud vás ale zajímá především spotřeba, nejdete na trhu úspornější možnosti.

 

Max. výkon (kW/k) Točivý moment (Nm) Zrychlení 0-100 km/h (s) Nejvyšší rychlost (km/h) Komb. spotřeba (l/100 km)
Škoda Karoq 1.6 TDI 85/115 250 10,7 188 4,5
Fiat 500X 1.6 MJT 88/120 320 10,5 186 4,1
Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D 77/105 270 10,1 177 4,0
Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 84/114 270 11,5 180 5,0
Nissan Qashqai dCi 110 81/110 260 11,9 182 3,8
Opel Mokka X 1.6 CDTi 81/110 300 11,9 181 3,9
Seat Ateca 1.6 TDI 85/115 250 11,5 184 4,3
Suzuki S-Cross 1.6 DDiS 88/120 320 12,0 180 4,1
Škoda Karoq vs. 7 dalších kompaktních SUV: Srovnání klíčových vlastností
Ohodnoťte tento článek!
3.28 (65.65%) 177 hlas/ů

45 KOMENTÁŘE

    • Tak se s tím svezte. Já jel s Mazdou CX3 a je to uplně o něčem jiném než ty vyhoněné motory tak do sekačky. Měl jsem tu čest během služebek zkusit tři podobná auta s litrovým tříválcem a je to humus. Nechtěl bych to ani kdyby mi to nutili. Byla to Kia Rio, Ford Bmax a Nisan, ted neví přesný typ, ale všechny hrůza. Když jsem pak po návratu přesedl do svý skoro 10 let starý Hondy Civic (UFA) s poctivou atmosférou, to byl prostě balzám…..O spotřebě těchto vyhoněnců a hlavně spolehlivosti myslím nemá cenu nějak diskutovat. Četl jsem nedávno článek, že vedení volkswagenu to konečně pochopilo, že je to úplná blbost a dočkáme se opět „normálních motorů“do doby než je nahradí elektřina nebo palivové články.

    • jenom hňup si koupí do SUV 3hrnkovej litrák,s tím plným 500litrovým kufrem to nemůže vyjet ani retardér 😀 Mazda rulez !!

  1. Tak důležitá bude i cena. Jestli bude začínat na 450, tak jsou tady levnější auta. Například ta mazda. Skladovka pod 400. ASX také levnější. Ale bude záležet na preferencích. I když myslím, že pro většinu lidí stačí kufr těch 350. Tam by se 4 kufry a jedna kabelka měli vejít.

  2. I kdyby byla Škoda kodiaq a karoq sebelepší,což v porovnání s SUV od Japonců samozřejmně nejsou a nikdy nebudou,tak bych si v životě nekoupil pětidveřový auto,který neudělá zavazadlovej prostor po sklopení sedaček do roviny.A ještě jim není hanba všude psat,co se týče variability a praktičnosti,jak jsou v popředí.No jo dobře to mají podmáznutý

  3. Tak na rovinu,Škodovka kdyby vyrobila hov.o s logem okřídleného šípu, tak se skupina olizujících ovcí bude tetelit blahem a hýkat slastně štěstím.Stará prada zní, koza není dobytek a Škodovka není auto!

  4. Jak tady čtu příspěvky co se týče škody tak se mi zdá že je píše samej odborník který píše​ jen samý keci zřejmě pánové jste se ani v jedný z těchto škodovek nesvezli nebo nejste při smyslech.Každý motor než jde do výroby tak je dlouhodobě zkoušen a věřte nebo nemá chybu spotřeba vs.pružnost.

    • Olinku, Kokodáka mám už projetého – nic moc. A tahle nákupní taška s podivným jménem nebude určitě lepší.

      Dlouhodobé zkoušení motorů? Možná jo, ale ne u VW, protože by jinak neudělali tolik posraných agregátů jako HTP, 1,2TSI, 1.4TSI, 1,8TSI, 2,5TDI PD atd. atd.

    • ano škodovky sou dobré a kodiaq a karoq jsou výborné ale to jmeno karoq není moc hezké jmeno yeti je hezčí ale karoq je hezčí než yeti já vždycky říkam že karoq je něco jako rapid protože karoq vypadá podobně jako kodiaq a je levnější než kodiaq a rapid je taky levnější než octavie

  5. Já v r. 2011 nové Mondeo 1,6 ecoboost 118 kW..po 5 letech a pravidelném značkovém servisu ( naj. 75 000) praskl blok motoru..oprava cca 160 000,-..prý se to může stát…tak jsem jim to tam za nějaký peníz rovnou nechal…jdu na.raný od Fordu a kroky mě zavedly do Škody..ani ne roční Octavia III, naj, 12 500, 1,4 TSI 110 kW..sleva 160 tis oproti pořizovačce..ale proč to píšu..lepší auto jsem neměl..!!!

  6. Mám 19 let starýho IV.golfa v perfektím stavu, leju do něj jen benzín a jednou za rok vyměnim olej, koroze je na něm méně než na otcovo 8 leté škodovce. I kdyby se na něm něco pos*alo tak to za pár korun spravím i doma. Dovolím si říct že ještě min.10 let bude krásně sloužit a to už to bude skoro třicet let staré auto, chci vidět toho kodiaqa za 20 let. Takže i kdybych měl zbytečný mega tak to rozhodně nedam do novýho auta a kort do tohodle páč se fakt nepovedlo, jen mě udivuje jak velký divadlo se kolem takovýho paskvilu nadělá.

    • Pasqil jseš tak akorát ty! IV Golf je stará mrdka a ty na Karoqa nebudeš mít ani za 10 let!… 😀 Njn, závist!… Bůh s tebou! 😀

  7. Investice do auta je nejhorší ekonomická záležitost co může člověk asi udělat. Musím se smát nad některými socialistickými filmy, kde tehdejší elity (uzenáři, zelináři, pumpaři atd.) jezdili v Mercedesech, Chryslerech apod. a měli to za technický zázrak. Dnešní doba není o moc jiná, za 10 let je z auta šrot skoro na vyhození a to hlavně z morálního hlediska. Je to sic na jednu stranu hezký mít nové auto, ale na druhou je to finanční šílenost, tedy pokud nemám takový dostatek peněz, že to nemusím absolutně řešit. A to v ČR většina obyvatel nemá.

  8. Tady se sešli samí dementi, co nemaj na nové auto a uměj jenom kritizovat a mít blbý kecy!… Bůh s vámi dementi! Nasedněte do svých starých pleček a jeďte třeba do piči! 😀 😀 😀

    • No ty jseš asi taky pěknej …..ale co nebudu se ponizovat na tvoji úroveň ubozaku a propo Škoda je a zatim bude ochuzenej Volkswagen

  9. Všechny ty škodovky jsou stejný. Šel jsem do Vitary. 1,6 atmosféra. Jezdim za 5L/100km. 490 000Kč. Kdybych dal její výbavu do tý škodovky tak jsou přes 600 000.

  10. tak to je náš kultura hanit všechno co nemám nebo nemůžu mít ale na obranu na všem je kousk pravdy já osobně bych nejraději jezdil na koni ale to bych nesměl jezdit 100km do práce abych vydělal na všechny ty hladové krky ať už naší vládu nebo automobilku, telekomunikace, vodárny, nemocnice, Romy, takže když už nic tak aspoň podpořim české lidi a koupím Škoda i za cenu trápení které mě čeká držím palce všem kteří k životu potřebují auto pevné nervy a zkuste sem tam dojít někam pěšky a potom si budete vážit jekehokoliv auta ️a nebo to udělejte jako já a pořiďte si 2 auta pro jistotu

  11. Prý bohatou paletu motorizací a to jako má beý vtip? 4 motorizace to je jako bohatá nabídka ? 😀 😀 😀 Tak to mě ho vyndej 😀

  12. Hmlovky sú vysoko,nepodsvietia pod! Zadné svetlá rohate,trčia.aká je prechádzka výška zadných dveri? Varioflex až 400€!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: