Rodina g-tron se rozrůstá: Vedle modelu A3 nyní lze nyní objednávat také Audi A4 a A5 ve verzi g-tron

  • Audi A4 Avant g-tron již od 1 113 900 Kč, A5 Sportback g-tron od 1 118 900 Kč

  • Audi A3 Sportback g-tron již od 696 900 Kč

  • Až o 80 procent nižší emise CO2 díky systému paliva Audi e-gas

  • A4 Avant g-tron bude vystaven na IAA ve Frankfurtu

Audi nabízí svým zákazníkům další dvě trvale udržitelné alternativy v podobě nových modelů A4 Avant g-tron a A5 Sportback g-tron. Oba modely jsou poháněny bivalentním motorem 2.0 TFSI o výkonu 170 k. Stejně jako u modelu A3 Sportback g-tron lze k jejich provozu používat palivo Audi e-gas pro ochranu klimatu, běžný stlačený zemní plyn (CNG = compressed natural gas) nebo benzin. Zákazníci již mohou oba modely objednávat u prodejců Audi. Modely g-tron mají v České republice, jako všechny vozy Audi, standardně prodlouženou záruku 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.

A4 Avant g-tron: Spotřeba CNG v kg/100 km: 4,4 – 3,8*; kombinovaná spotřeba benzinu v l/100 km: 6,5 – 5,5*; kombinované emise CO2 v g/km (CNG): 117 – 102*; kombinované emise CO2 v g/km (benzin): 147 – 126*

A5 Sportback g-tron: Spotřeba CNG v kg/100 km: 4,2 – 3,8*; kombinovaná spotřeba benzinu v l/100 km: 6,3 – 5,6*; kombinované emise CO2 v g/km (CNG): 114 – 102*; kombinované emise CO2 v g/km (benzin): 143 – 126*

A3 Sportback g-tron: Spotřeba CNG v kg/100 km: 3,6 – 3,3*; kombinovaná spotřeba benzinu v l/100 km: 5,5 – 5,1*; kombinované emise CO2 v g/km (CNG): 98 – 89*; kombinované emise CO2 v g/km (benzin): 128 – 117*

Sportovní a hospodárná jízda, která přispívá k ochraně klimatu? Audi má odpověď na tyto zdánlivě protichůdné požadavky v podobě nových modelů Audi A4 Avant g-tron a A5 Sportback g-tron. Jejich další předností je mimořádná praktičnost pro každodenní provoz, kterou umocňuje celkový dojezd 950 kilometrů, z toho až 500 kilometrů na CNG. Cena modelu A4 Avant g-tron na českém trhu byla stanovena na 1 113 900 Kč, model A5 Sportback g-tron má základní cenu 1 118 900 Kč.  Audi představí techniku g-tron v září na IAA ve Frankfurtu.

Motor 2.0 TFSI pohání jak model A4 Avant g-tron, tak i model A5 Sportback g-tron. V obou případech poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a maximální točivý moment 270 N.m. Nově vyvinutý agregát vychází ze zážehové jednotky 2.0 TFSI na benzin s inovativním procesem spalování.

Dvoulitrový motor g-tron je mimořádně hospodárný. A4 Avant g-tron s převodovkou S tronic spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 3,8 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů, emise CO2 jsou 102 gramů na kilometr (při provozu na benzin: 5,5 litru na 100 kilometrů a 126 gramů CO2 na kilometr). Téměř stejně dobrými hodnotami se může pochlubit také A5 Sportback g-tron s převodovkou S tronic. Při provozu na zemní plyn spotřebuje rovněž jen 3,8 kilogramu CNG na 100 kilometrů a jeho emise CO2 jsou 102 gramů na kilometr. Při provozu na benzin platí hodnota 5,6 litru na 100 kilometrů a 126 gramů CO2 na kilometr.

Vysoká hospodárnost znamená nízké provozní náklady. Výdaje za palivo jsou oproti porovnatelnému motoru na benzin výrazně nižší a činí cca 95 Kč na 100 kilometrů (při ceně CNG 25 Kč/kg). V mnoha zemích platí majitelé nižší daň z motorového vozidla díky nižším emisím CO2. Pro podnikatele a firmy v České republice je pro jejich firemní vozidla na CNG stanovena nulová sazba silniční daně. Nové modely g-tron mají nejen mimořádně nízké provozní náklady, ale také velmi čisté emise. Potěšení z jízdy přitom vůbec nepřichází zkrátka. Ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou zrychlí A5 Sportback g-tron z 0 na 100 km/h za pouhých 8,5 sekundy (A4 Avant g-tron: 8,5 sekundy). Nejvyšší rychlost je 226 km/h (A4 Avant g-tron: 223 km/h).

Bivalentní modely g-tron ujedou v kombinovaném režimu EU na zemní plyn až 500 kilometrů. Jakmile poklesne tlak v nádržích při zůstatkovém množství zemního plynu cca 0,6 kilogramu na méně než 10 barů, přejde řídicí jednotka motoru samočinně na spalování benzinu. Řidič tak má k dispozici ještě dojezd více než 450 kilometrů. Velmi odolné a bezpečné nádrže na zemní plyn z kompozitů vyztužených uhlíkovými a skelnými vlákny jsou uloženy pod podlahou v zadní části vozu. Při tlaku 200 barů pojmou 19 kilogramů zemního plynu. Oba modely nabízejí plnohodnotný zavazadlový prostor, který má v modelu A4 Avant g-tron objem 415 litrů, v modelu A5 Sportback g-tron je to 390 litrů.

S modely g-tron je spojeno palivo Audi e-gas. Toto syntetické palivo se vyrábí s využitím energie z obnovitelných zdrojů z vody a CO2 nebo z biologického odpadu, jako je sláma a posekaná tráva. Audi e-gas přitom váže stejné množství CO2, které je následně emitováno vozidlem. Zákazník čerpá palivo do svého vozu g-tron na jakékoli plnicí stanici CNG a platí za něj běžnou cenu. Audi zvýší ekologičnost provozu a zajistí související snížení emisí CO2 tím, že spotřebované množství paliva po dobu tří let dodá ve formě plynu Audi e-gas opět do distribuční sítě se zemním plynem. Audi tak snižuje emise CO2 vozidel g-tron při provozu na zemní plyn až o 80 procent**. Zákazník k tomu nepotřebuje žádnou speciální tankovací kartu. Místo toho vypočítává Audi množství automaticky na základě průzkumu a servisních dat vozidla. Na celý proces dohlíží, včetně certifikace, nezávislá organizace TÜV Süd. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model g-tron, obdrží dokument, který potvrzuje zásobování jejich vozidla palivem Audi e-gas a informuje o certifikaci.

 

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: