Peugeot 308: „Nová generace“ dostala osmistupňový automat a upravený vzhled

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Peugeot oficiálně představil modernizaci modelu 308, kterou označuje za novou generaci

  • Změny designu nejsou nijak zásadní 

  • Do nabídky pro GT přichází osmistupňový automat Aisin

  • Novinkou je také motor BlueHDi 130

Zdá se, že v dnešní době je možné označit za „novou generaci“ prakticky cokoliv. Peugeot tak například ve své aktuální tiskové zprávě označuje modernizované provedení modelu 308, které ovšem na pohled vypadá téměř stejně jako předchozí varianta. O zajímavé novinky přesto není nouze.

Doporučujeme: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu — Vnitřní prostor

„Nová generace“ Peugeotu 308 představuje klasický facelift. Designové změny zahrnují upravenou kapotu a přepracovaný přední nárazník. Jiná mají být i koncová světla, jenže francouzská automobilka zatím zveřejnila pouze jednu fotografii, takže si zadní část vozu prohlédnout nemůžeme. V interiéru pak najdeme nový multimediální systém umožňující připojit váš chytrý telefon přes Mirrorlink, Android Auto nebo Apple Carplay. Nechybí ani vylepšená navigace nebo hlasové ovládání.

Největší změny se ale týkají techniky. Naftový Peugeot 308 GT dosud dostupný pouze s ne úplně rychlým šestistupňovým automatem bude nově spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, kterou má na svědomí společnost Aisin. Kromě toho, že by novinka měla být všeobecně lepší, umožní její instalace také vypnutí motoru v rámci systému start/stop už při rychlosti 20 km/h (a méně).

Doporučujeme: Peugeot 3008 je Auto roku 2017. Alfa Romeo Giulia skončila těsně druhá

Zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW (130 k) prošel úpravami, které mají za cíl nižší produkci emisí. Navíc bude tento motor spolupracovat s novou šestistupňovou manuální převodovkou. Modernizace přinesla také nově vyvinutý vznětový agregát BlueHDi 130, přičemž 308 má být první model skupiny PSA, který tuto jednotku dostane. Jak je obecně u PSA zvykem, přesnou hodnotu objemu automobilka neudává (zřejmě jde o šestnáctistovku) a vlastně ani neříká žádné další podrobnosti.

Aby byl výčet novinek kompletní, musíme zmínit také asistenční systémy. Do nabídky pro 308 se stěhuje aktivní asistent jízdy v pruzích, přednárazový systém a tempomat schopný v kombinaci s automatem zcela zastavit. Kdy přesně dorazí modernizovaný Peugeot 308 na trh, to tisková zpráva nezmiňuje.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?