-
Z tradičního MPV Peugeot 5008 se stalo módní SUV
-
Pod kapotou je tříválec a pohon pouze přední kol
-
Nabízí se i sedmimístné provedení
-
Do kufru po sklopení zadních sedadel naložíte až 1940 litrů
Světovou premiéru zažívá na autosalonu v Paříži také nová generace modelu Peugeot 5008. Minulý Peugeot 5008 bylo klasické MPV, ale jak velí doba, co nemá oplastované podběhy a přizvednutý podvozek, to se neprodává. Nová generace Peugeotu 5008 se tedy změnila v SUV. Má ale jen pohon předních kol a základní motorizací je tříválec.
Model 5008 si zachoval všechny atributy typické pro MPV. Má dlouhou stavbu a poměrně nízko umístěnou podlahu. K dispozici bude i v sedmimístném provedení. Podle normy VDA je při sklopení třetí řady sedadel v kufru 780 litrů volného místa s tím, že při naložení po střechu se dozadu vejde 1060 litrů. Sklopením druhé řady sedadel do roviny lze získat maximální objem 1940 litrů. Sklopit lze i přední sedadlo spolujezdce. Pak podle tvrzení Peugeotu naložíte do modelu 5008 až 3,2 metru dlouhý předmět.
Nabídka motorizací začíná přeplňovaným benzinovým tříválcem. Jednotka 1.2 PureTech dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW (130 k) v 5500 min-1 a točivého momentu 230 Nm v 1750-1. Vedle šestistupňového manuálu bude Peugeot nabízet rovněž šestistupňový automat. Nejsilnějším benzinovým motorem je čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 121 kW (165 k) v 6000-1 a točivém momentu 240 Nm v 1400-1. Ta se prodává jen se samočinným řazením.
Diesely zastupují čtyřválce 1.6 HDI a 2.0 HDI. Základní šestnáctistovka má výkon 73 kW (99 k) a točivý moment 254 Nm. Silnější provedení nabídne 88 kW (120 k) a 300 Nm. Slabší motor se dodává pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější nabídne šestistupňový manuál nebo automat.
Naftový dvoulitr je buď verze s výkonem 110 kW (150 k), točivým momentem 370 Nm a šestistupňovým manuálem, nebo provedení o výkonu 132 kW (180 k), točivém momentu 400 Nm a výhradně s šestistupňovým automatem. Stejně jako ostatní Peugeoty má i velký model 5008 miniaturní volant, nahoře umístěné přístroje a většinu funkcí ovládá přes centrální dotykový displej. Peugeot tomu říká i-Cockpit.
Podobně jako větší 5008 je koncipován i Peugeot 3008. Změnil se v SUV a využívá stejnou modulární platformu EMP2 koncernu PSA. Prakticky totožná je i nabídka motorů. Proti 5008 má model 3008 jen menší vnitřní prostor, kufr nabídne v základní konfiguraci 520 litrů, po sklopení zadních sedadel pak maximálně 1580 l.
K prvním zákazníkům se nejnovější Peugeot 5008 dostane začátkem roku 2017.