Paříž 2016: Peugeot 5008 se změnil v SUV, ale má jen pohon předních kol

30.09.2016
1 nový názor
Autor: Redakce

  • Z tradičního MPV Peugeot 5008 se stalo módní SUV

  • Pod kapotou je tříválec a pohon pouze přední kol

  • Nabízí se i sedmimístné provedení

  • Do kufru po sklopení zadních sedadel naložíte až 1940 litrů

Světovou premiéru zažívá na autosalonu v Paříži také nová generace modelu Peugeot 5008. Minulý Peugeot 5008 bylo klasické MPV, ale jak velí doba, co nemá oplastované podběhy a přizvednutý podvozek, to se neprodává. Nová generace Peugeotu 5008 se tedy změnila v SUV. Má ale jen pohon předních kol a základní motorizací je tříválec.

Model 5008 si zachoval všechny atributy typické pro MPV. Má dlouhou stavbu a poměrně nízko umístěnou podlahu. K dispozici bude i v sedmimístném provedení. Podle normy VDA je při sklopení třetí řady sedadel v kufru 780 litrů volného místa s tím, že při naložení po střechu se dozadu vejde 1060 litrů. Sklopením druhé řady sedadel do roviny lze získat maximální objem 1940 litrů. Sklopit lze i přední sedadlo spolujezdce. Pak podle tvrzení Peugeotu naložíte do modelu 5008 až 3,2 metru dlouhý předmět.

Peugeot 5008 (2) Peugeot prezentuje model 5008 jako SUV. Je to ale jen předokolka a nízká podlaha s velkorysým prosklením napovídají, že si přeci jen praktické vlastnosti MPV zachová
Peugeot 3008 (4) Chybět nemohl ani Peugeot 3008, který se rovněž nedávno dočkal zásadní proměny v SUV. Představil se i jako speciál pro Dakar. Uvidíme ho v lednu 2017 na startu slavné vytrvalostní soutěže

Nabídka motorizací začíná přeplňovaným benzinovým tříválcem. Jednotka 1.2 PureTech dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW (130 k) v 5500 min-1 a točivého momentu 230 Nm v 1750-1. Vedle šestistupňového manuálu bude Peugeot nabízet rovněž šestistupňový automat. Nejsilnějším benzinovým motorem je čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 121 kW (165 k) v 6000-1 a točivém momentu 240 Nm v 1400-1. Ta se prodává jen se samočinným řazením.

Diesely zastupují čtyřválce 1.6 HDI a 2.0 HDI. Základní šestnáctistovka má výkon 73 kW (99 k) a točivý moment 254 Nm. Silnější provedení nabídne 88 kW (120 k) a 300 Nm. Slabší motor se dodává pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější nabídne šestistupňový manuál nebo automat.

Naftový dvoulitr je buď verze s výkonem 110 kW (150 k), točivým momentem 370 Nm a šestistupňovým manuálem, nebo provedení o výkonu 132 kW (180 k), točivém momentu 400 Nm a výhradně s šestistupňovým automatem. Stejně jako ostatní Peugeoty má i velký model 5008 miniaturní volant, nahoře umístěné přístroje a většinu funkcí ovládá přes centrální dotykový displej. Peugeot tomu říká i-Cockpit.

Podobně jako větší 5008 je koncipován i Peugeot 3008. Změnil se v SUV a využívá stejnou modulární platformu EMP2 koncernu PSA. Prakticky totožná je i nabídka motorů. Proti 5008 má model 3008 jen menší vnitřní prostor, kufr nabídne v základní konfiguraci 520 litrů, po sklopení zadních sedadel pak maximálně 1580 l.

K prvním zákazníkům se nejnovější Peugeot 5008 dostane začátkem roku 2017.

  • Našli jste v článku chybu?