-
Mercedes-Benz AMG GT C Roadster vychází ze sportovního kupé AMG GT
-
Vůz má výkon až 410 kW (558 k) a nejvyšší rychlost 316 km/h
-
Střecha se složí za 11 sekund v rychlosti do 50 km/h
-
Aktivní natáčení zadní nápravy i adaptivní podvozek
-
Mercedes potvrdil vývoj supersportu s technikou z F1
Roadster Mercedes-Benz AMG GT C se podrobněji představil již před autosalonem v Paříži. Kabriolet s maximální rychlostí 316 km/h vychází z kupé AMG GT a vypůjčil si od něj také dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 l.
Mercedes-Benz AMG GT Roadster je dispozici ve dvou provedeních: AMG GT a AMG GT C. Písmeno C znamená výkon 410 kW (558 k) a točivý moment 680 Nm (o 60 kW a 50 Nm víc než základní AMG GT). Hnací sílu přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka.
V případě silnějšího provedení AMG GT C má převodovka ještě pátý režim Race. AMG GT C také využívá navíc adaptivní podvozek a řízení zadní nápravy. Jeho zadní diferenciál je řízen elektronicky, zatímco slabší provedení má klasický mechanický samosvor. Silnější verze má rovněž širší pneumatiky a 20" zadní kola namísto 19". Vpředu mají oba modely devatenáctky. Mercedes AMG GT C dostal rovněž větší brzdy, ale ale o 65 kg těžší.
Tradiční látková střecha obou aut se složí za 11 sekund a lze s ní manipulovat v rychlostech do 50 km/h.
Zajímavostí je, že během představení roadsteru AMG GT C potvrdila automobilka Mercedes-Benz také přípravy supersportu s hybridní technikou z Formule 1. Prozatím jsme ale viděli jenom neurčitou skicu, která připomíná slavný Mercedes CLK-GTR.