Paříž 2016: Hyundai RN30 má 380 koní, pohon všech kol a elektronicky řízený diferenciál

  • Hyundai přivezl do Paříže koncept ostré i30

  • Studie RN30 ukazuje potenciál divize N

  • Koncept má 380 koní, pohon všech kol a elektronicky řízený diferenciál

Prodejně nejdůležitější novinkou je na pařížském stánku Hyundai nová generace hatchbacku i30, kterou jsme si ale už představili. Kromě tohoto modelu ovšem korejská automobilka přivezla ještě o poznání zajímavější auto: koncept ostré verze označený RN30.

Už od pohledu nejde tak docela o předobraz dlouho očekávané i30N. Studie RN30 má především demonstrovat potenciál sportovní divize automobilky Hyundai. Koncept vychází z nejnovější generace i30, ale ve srovnání s ní je o tři centimetry širší a o plných 84 mm tké nižší. Samozřejmostí je důkladně vylepšená aerodynamika a třešničkou na dortu jsou vzhůru otevírané dveře.

Doporučujeme: Nový Hyundai i30 chce být autem pro všechny. Prodávat se začne příští rok

Protože je stude RN30 koncipována jako závodní speciál, v interiéru najdeme jenom to nejdůležitější. Za pozornost stojí přítomnost několika kamer, abyste si mohli pořizovat ze svých jízd kvalitní záznam. Hyundai také slibuje nízkou hmotnost, kdy kromě jiného došlo k nasazení dílů vyrobených z vysoce odolného plastu.

hyundai_concept_18
Koncept Hyundai RN30 ukazuje, co všechno je sportovní divize N schopna vytvořit z obyčejného hatchbacku. Výsledek je poměrně působivý
hyundai_concept_04
RN30 používá přeplňovaný dvoulitr o výkonu 380 koní a nechybí ani pohon všech kol nebo elektronicky řízený diferenciál

O pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který v budoucnu uvidíme v sériových modelech divize N. V tomto případě ale byl dále upraven, takže některé díly nejsou lité, nýbrž kované. Motor dostal rovněž větší turbodmychadlo. Výsledkem je 280 kW (380 k) a 451 Nm. Koncept RN30 používá dvouspojkovou automatickou převodovku a pohon všech kol, doplněný ještě navíc o elektronicky řízený diferenciál.

Sériový Hyundai i30N se má představit už příští rok, podle dřívějších informací by ale mělo jít spíše o konkurenta pro Ford Focus ST, tedy o slabší předokolku. Oficiální pařížské odhalení konceptu proběhne dnes ve tři hodiny odpoledne.

Otevřít tiskovou zprávu

PŘIDAT KOMENTÁŘ: