-
Dvouspojkový automat EDC pochází od Renaultu
-
EDC se montuje k motoru 1.5 dCi (81 kW) s pohonem předních kol
-
Sandero a Logan dostanou atmosférický tříválec 1.0 SCe
Dacia uvedla samočinné řazení do modelů Logan a Sandero teprve nedávno. Přeplňovaný tříválec 0,9 l lze nyní pořídit s robotizovanou převodovkou za poměrně sympatický příplatek 15 000 korun. Nyní se automatického řazení dočkalo i populární SUV Dacia Duster.
V případě Dusteru se ale jedná o dvouspojkovou šestistupňovou převodovku od Renaultu, kombinovanou s turbodieselem 1.5 dCi o výkonu 81 kW (110 k) a pohonem předních kol. Spolu s automatickou převodovkou je vůz standardně dodáván také s asistentem pro rozjezd do kopce, který zabraňuje nechtěnému couvnutí a usnadňuje rozjezd bez cuknutí, které je pro některé dvouspojkové převodovky se suchými spojkami typické.
Na české ceny automatické Dacie Duster ještě čekáme, ale podle všeho se bude jednat o nejlevnější SUV se samočinným řazením na trhu. Renault chce za stejný automat příplatek 30 000 korun. Je možné, že u Dacie bude přirážka trochu menší.
Spolu s modernizací Dusteru se představil také facelift pro modely Dacia Logan MCV a Dacia Sandero či Sandero Stepway. Zásadní novinkou je příchod atmosférického tříválce 1.0 SCe o výkonu 55 kW (75 k). Ten plní normu Euro 6 a zřejmě definitivně vytlačí starší, ale stále oblíbenou atmosférickou benzinovou dvanáctistovku. Nový motor má tabulkově o 10 % nižší spotřebu a emise.
Celkově má nyní řada modelů Dacia Logan/Sandero v nabídce sedm různých kombinací motorů a převodovek. Na české ceny si budeme muset ještě nějaký ten týden počkat. Každopádně Dacia Duster se má příští rok dočkat nástupce, který vyjede na stejné platformě jako třeba nový Nissan Micra.