Paříž 2016: Audi Q5 zhublo o 90 kg, přišlo o klasické quattro a vyrábět se bude v Mexiku

  • Druhá generace Audi Q5 má světovou premiéru za sebou 

  • Novinka je lehčí, prostornější a úspornější 

  • Podobně jako třeba v nové A5, také v Q5 se objevuje častěji pohon všech kol s mezinápravovou spojkou

  • Nové Audi Q5 se bude vyrábět v Mexiku, na trh přijde začátkem roku 2017

Audi dorazilo na pařížský autosalon s druhou generací SUV Audi Q5. Novinka dostala design blízký tomu, co nabízí Q7, snižovala se také hmotnost a vylepšovala spotřeba. První zájemci si budou moci pořídit nastupující verzi Q5 začátkem příštího roku.

Podle očekávání dostalo nové Audi Q5 vzhled větší Q7 a také ve všech směrech narostlo. Na délku teď měří 4,66 m, široké je 1,89 m, vysoké 1,66 m a rozvor náprav dosahuje hodnoty 2,82 m. Vzhled konkrétní verze budou moci zákazníci výrazněji ovlivnit, protože automobilka připravila pět různých linií (Sport, Design, S line sport paket, Design selection a S line exterior paket) plus celkem čtrnáct odstínů karoserie.

Audi Q5
Nové Audi Q5 je větší, lehčí a uvnitř prostornější. Designově navazuje podle očekávání na Q7
Audi Q5
Převážnou část nabídky budou tvořit čtyřválcové motory, k dispozici bude ale také naftový šestiválec

Interiér má nabídnout dost místa pro pět dospělých osob. Zadní sedadla jsou rozdělena na tři samostatné části, na přání je bude možné posouvat a nastavovat sklon opěradel. Podle konkrétního nastavení zadních sedadel bude mít zavazadelník objem 550 až 640 litrů, po sklopení se stěhovaví zájemci mohou těšit na objem 1550 litrů.

V Evropě se bude Audi Q5 druhé generace nabízet se čtyřmi dieselovými motory, přičemž nárůst výkonu oproti předchozí generaci dosahuje až 20 kW (27 k). Základem budou dvoulitry TDI. Nejdostupnější z nich nabídne 110 kW (150 k), silnější alternativou je 120 kW (163 k) a nejsilnější provedení disponuje maximem 140 kW (190 k). Naftovým vrcholem ovšem bude šestiválec 3.0 TDI s parametry 210 kW (286 k) a 620 Nm. Zájemci o benzinovou jednotku dostanou k dispozici pouze jednu možnost – čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k).

Podobně jako třeba u nového Audi A5, také u Q5 platí, že není quattro jako quattro. Čtyřválcové motory, tedy prakticky celá nabídka, už nebudou mít mezinápravový diferenciál, ale mezinápravovou spojku, která bude odpojovat pohon zadní nápravy v době, kdy nebude potřeba.

Klasický mezinápravový diferenciál si ponechá naftový šestiválec, který můžete ještě navíc doplnit o sportovní zadní diferenciál. Audi Q5 bude dostupné jak s nastavitelnými tlumiči, tak se vzduchovým odpružením. Chybět nebude ani řada asistentů v čele s aktivním řízením při jízdě v kolonách.

Audi Q5 druhé generace se bude vyrábět v nové továrně v Mexiku, první auta dorazí k německým dealerům začátkem příštího roku. Na úvod prodeje poslouží coby nejdostupnější varianta motorizace 2.0 TDI 120 kW quattro S tronic. Ta bude v Německu stát 45 100 eur.

Paříž 2016: Audi Q5 zhublo o 90 kg, přišlo o klasické quattro a vyrábět se bude v Mexiku
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: