Nový Volkswagen Golf se představí v listopadu. Bude udávat reálnou spotřebu

  • Mild-hybridní pohon bude za příplatek k několika motorům

  • Tříválec 1.0 TSI má hrát roli základního motoru

  • Motor 1.5 TSI nahradí různé verze jednotek 1.4 TSI a 1.8 TSI

Zatímco původně se očekávalo, že Volkswagen představí modernizovaný Volkswagen Golf na autosalonu v Paříži, značka si premiéru nejprodávanějšího evropského auta schovává na později. Může za to především fakt, že Volkswagen nechtěl strhávat pozornost od revolučního elektromobilu VW I.D.

Nový Volkswagen Golf se tak dočká premiéry na samostatné akci, která se bude konat na začátku listopadu, informuje britský Autocar. Technicky nebude nový Golf úplně nový, v zásadě se bude jednat o rozsáhlou modernizaci a facelift. Platforma MQB zůstane stejná. Přesto bude nový model označen jako VW Golf osmé generace.

V běžné nabídce se má objevit mild-hybridní pohon s 48V elektrickým systémem jako příplatek k některým motorizacím. Na rozdíl od jiných výrobců má Volkswagen použít levné typy olověných akumulátorů s elektrolytem. Jejich cena má být v porovnání s moderními typy akumulátorů třetinová.

Doporučujeme: Galerie 26 západních ojetin, které zaplavily náš trh těsně po revoluci

Běžnou motorizací se má stát tříválec 1.0 TSI v několika stupních naladění, nad ním pak bude nový motor 1.5 TSI. Ten nahradí motory 1.4 TSI a 1.8 TSI. Vrcholná motorizace 2.0 TSI zůstane vyhrazena sportovním modelům Golf GTI a Golf R. Zajímavostí je, že Volkswagen má začít udávat vedle tabulkové spotřebu dle cyklu NEDC také reálnou spotřebu podle vlastní metodiky. Mild-hybrid s tříválcem by měl reálně jezdit přibližně za 4,5 litru na 100 km.

I přes emisní skandál se nadále objeví pod kapotou diesely. Přijde úplně nový čtyřválcový motor 1.5 TDI (nahradí 1.6 TDI). Ten bude plnit normu Euro 6 a neobejde se bez selektivní katalytické redukce za pomoci aditiva AdBlue. Vedle šestistupňových manuálních převodovek samozřejmě nebudou chybět dvouspojkové automaty DSG.

Na trhu se nový Volkswagen Golf objeví na jaře 2017 a už se nebude prodávat v třídveřové variantě. Z nabídky zmizí rovněž kabriolet a ohroženo je dokonce i kombi. Volkswagen kvůli šetření provádí rozsáhlou revizi karosářských variant a modelů. To se netýká jen značky VW, ale celého koncernu.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: