Nissan Qashqai 1.6 dCi obchází emise, rozhodl jihokorejský soud

  • Nissan podle rozhodnutí jihokorejského soudu šidil emise

  • Motor 1.6 dCi v modelu Qashqai vypínal systém EGR

  • Nissan nesouhlasí a tvrdí, že jeho auta odpovídají normám

  • Automobilka se chce bránit, nyní zvažuje další kroky

Jihokorejské úřady v loňském roce v návaznosti na emisní skandál Volkswagenu, pro který se vžila přezdívka Dieselgate, provedly testy na dvaceti importovaných vozech se vznětovými motory. Chtěly tak zjistit, zda jejich emise odpovídají udávaným hodnotám. Asi nikoho nepřekvapí, že testy v reálném světě ukázaly trochu jiné hodnoty. Korejci ale dospěli k názoru, že hlavním viníkem je Nissan, respektive model Qashqai s motorem 1.6 dCi.

Úřady zakázaly prodej Nissanů, donutily výrobce stáhnout 814 prodaných aut od zákazníků a vyměřily japonské automobilce pokutu 330 milionů wonů, tedy asi 6,5 milionu korun. Nissanu se to samozřejmě nelíbilo a odvolal se, ovšem jihokorejské soudy nyní rohodly v jeho neprospěch.

Doporučujeme: Dieselgate na pokračování — Citroën C4 Cactus překročil emise v reálném provozu o 730 %

Soud potvrdil nařčení, že Nissan u modelu Qashqai s motorem 1.6 dCi používal zařízení, které omezuje nebo vypíná systémy dočišťování emisí NOx v běžném provozu. Soud ale nespecifikoval, o jaké zařízení mělo jít. Úředníci se pouze domnívají, že je to skrytý software podobný tomu, který používal Volkswagen.

Systém zpětného vedení výfukových plynů (EGR) Nissanu se vypnul při teplotě motoru 35°C. Ostatní testovaná auta vypínala zařízení kolem teploty 50°C, což dokázali výrobci obhájit tím, že brání motor a systém před přehřátím, čili je to nutná bezpečnostní pojistka. S tím se úřady ztotožnily. Nissan vyjádřil nad rozsudkem politování a znovu zdůraznil, že jeho auta odpovídají všem normám a jsou v pořádku. Nyní japonská automobilka zvažuje další kroky, o kterých bude informovat.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: