Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz

  • Za sto tisíc se dá koupit spolehlivé ojeté auto

  • Nečekejte ale žádnou luxusní prémiovou leštěnku

  • I ta nejlepší auta stojí dlouhodobě kolem pěti korun na kilometr

Sháníte slušné ojeté auto do 100 000 korun, do kterého nebudete muset jenom sypat peníze? Nedá se říci, že by byl výběr veliký, ale pár solidních aut se solidní šancí na bezproblémový a levný provoz na trhu je. Vybrali jsme pět takových ojetin.

Ke každé vybíráme také jednu modelovou ojetinu z aktuální inzerce. Nejčastěji z horního spektra nabídky, tedy co nejblíže limitu 100 000 korun, s co nejmladším rokem výroby a nejmenším počtem ujetých kilometrů. Pro tu pak přikládáme základní kalkulaci očekávaných budoucích nákladů, se kterou nám pomohla bezplatná online kalkulačka JITIS.

Ford Focus II 1.6 16V 74 kW

Ford Focus (1)
Druhý Focus se vypořádal s korozí a i po letech to může být stále pěkné a solidní auto. Nejlepší je motor 1.6 16V o výkonu 74 kW
Ford Focus (2)
Příjemným bonusem je komunikativní řízení a skvělý podvozek. Musí být ale v dobrém stavu. Nějakou tu investici si zaslouží

Pokud za sebou nemá druhá generace Fordu Focus špatně opravenou bouračku, nerezaví. A pokud má pod kapotou jednoduchý motor 1.6 16V o výkonu 74 kW, moc trápení vám  nepřinese. Většinou to chce jen preventivně vyměnit rozvodový řemen (pokud bývalý majitel nedoloží, kdy a zda vůbec tak učinil naposledy). Pak už jen jezdíte a jezdíte.

Doporučujeme: Ojeté diesely mohou vyjít draho. Benziňák s vyšší spotřebou je ve výsledku levnější

Na Focus seženete spoustu druhovýrobních dílů a ani samotné originální produkty či ceny práce nejsou neúnosně drahé. Servis je obecně levnější než na dvojkovou Octavii. Příjemným bonusem je dobře odladěný podvozek (pokud tedy není již po smrti) a komunikativní řízení. Šestnáctistovka vyžaduje jen naprosto základní servis s výměnami oleje po 15 000 km a aspoň trochu rozumné zacházení za studena. Dokud nezačne brát ve velkém olej (obvyklý jev po 250 000 km při zanedbané údržbě), je to vlastně nesmrtelné auto. Jen pozor, ať nekoupíte utrápený kus a vylágrovanou převodovkou.

Ford Focus 1.6 16V 74 kW
cena ojetiny (1.6 16V, rok 2007) 94 500,- Kč
stav tachometru 112 500 km
zanedbaná údržba 31 510,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 103 385,- Kč
amortizace 24 810,- Kč
náklady na měsíc 4308,- Kč
náklady na kilometr 5,38- Kč

Renault Clio III 1.2 16V 55 kW

Renault Clio (1)
Renault Clio se docela povedl. Sice je malinko obézní, ale to byl neduh kompaktních aut té doby. Do města motor 1.2 16V stačí
Renault Clio (2)
Pokud není přeplácáno zbytečnou elektronikou, funguje Clio III bez problémů. Pozor si ale dejte na stav převodovky

Třetí generace Renaultu Clio se základním motorem 1.2 55 kW je slušné auto. Díky relativně jednoduché konstrukci je servis snadný, řadu úkonů zvládnete i svépomocí. Na druhou stanu zase za servisní práci nevykrvácíte, takže jestli se nechcete umazat, nebojte s svěřit Clio jednou za rok profesionálům. Nic víc než běžnou údržbu a nový olej totiž nepotřebuje.

Dvanáctistovka je živá a do města a blízkého okolí bohatě stačí. Pohlídejte si nutnost vymezení ventilových vůlí, ale pokud nekupujete kus s nájezdem přes 150 000 km (do 100 000 Kč ale seženete auta s nájezdem kolem 70 000 km), většinou se vás to ještě týkat nebude. Jedinou slabinou může být stav převodovky a spojky, takže auto vyzkoušejte. Verzi s robotizovaným manuálem berte jen s velkou opatrností.

Renault Clio III 1.2 16V 55 kW
cena ojetiny (1.2 16V, rok 2011) 99 000,- Kč
stav tachometru 59 300 km
zanedbaná údržba 18 598,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 78 373,- Kč
amortizace 29 005,- Kč
náklady na měsíc 3266,- Kč
náklady na kilometr 4,08- Kč

Škoda Citigo 1.0 MPI

Skoda Citigo (1)
Jen málo aut dovede jezdit s nižšími dlouhodobými náklady než škodovácký „městochod“. Na cestu do Chorvatska ve čtyřech to ale moc není
Skoda Citigo (2)
Litrový tříválec s nepřímým vstřikem toho moc nepotřebuje. A vyrábí se i verze na CNG, která jezdí skoro zadarmo

Malá jednoduchá škodovka překvapuje svou odolností a dobrým motorem. Pod 100 000 korun už jdou první kusy se slabším motorem 44 kW, chudou výbavou a trochu větším nájezdem, ale pokud to není vůz zhuntovaný po rozvozu pizzy, vlastně není nutné se něčeho bát. Jednoduchý tříválec má odolné řemenové rozvody. Vyžadují jen někde u 180 000 km preventivní kontrolu, případně výměnu. Na zakarbonování motor netrpí.

Doporučujeme: Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda

Jasně, Citigo není dálniční stíhač, ale kdo chce spolehlivé auto na přibližování se po městě, o moc lépe nikde koupit nemůže. Na Citigo jsou velmi levné spotřební díly, zaparkujete s ním všude a i praktičnost je poměrně slušná a jde z něj udělat malý náklaďák. Zajímavostí jsou i verze na CNG či s automatem, ale těm se pod sto tisíc ještě moc nechce.

Škoda Citigo CNG 1.0 MPI 50 kW
cena ojetiny (1.0 MPI CNG, 50 kW, rok 2012) 99 000,- Kč
stav tachometru 62 300 km
zanedbaná údržba 13 675,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 67 889,- Kč
amortizace 28 964,- Kč
náklady na měsíc 2829,- Kč
náklady na kilometr 3,54- Kč

Škoda Fabia II 1.4 16V

Skoda Fabia (1)
Fabie za sebou občas mají těžký život, ale skromné auto po pečlivém majiteli bývá poklad. Motor 1.4 16V stojí za občasnou servisní investici
Skoda Fabia (2)
Pro každou škodovku platí, že je důležité si pohlídat historii a původ. U Fabií se ale tolik nepodvádí jako u naftových Octavií a Superbů

Kdo potřebuje něco trochu většího a praktičtějšího, toho určitě osloví druhá generace Škody Fabia s velmi povedeným motorem 1.4 16V o výkonu 63 kW. Pokud si pohlídáte výměnu řemenových rozvodů a budete každých 15 000 km jezdit pro nový olej, přežije tenhle motor celou Fabii, která se po deseti letech intenzivního provozu může začít potýkat s mírnou korozí na exponovaných místech.

Velkou výhodou této škodovky je přebytek levných náhradních dílů a skutečnost, že vám ji vždycky opraví skoro všude za pár korun a dobré slovo. Navíc si běžné servisní věci zvládnete udělat sami a není potřeba kvůli nim jezdit do autorizovaného servisu. Jistě, pokud chcete pečlivě i u desetiletého auta vyplňovat servisní knížku oficiálním razítkem, rozmlouvat vám to nebudeme. Jestli nechcete nic vymýšlet a vlastnictví malé škodovky vám není proti srsti, je tohle asi nejlepší ojeté auto do sto tisíc z hlediska dlouhodobých nákladů a zůstatkové hodnoty. Bez diskuse.

Škoda Fabia II 1.4 16V 63 kW
cena ojetiny (1.4 16V, rok 2007) 100 000,- Kč
stav tachometru 109 400 km
zanedbaná údržba 26 050,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 94 503,- Kč
amortizace 25 526,- Kč
náklady na měsíc 3938,- Kč
náklady na kilometr 4,92- Kč

Toyota Yaris II. 1.3 VVT-i

Toyota Yaris (2)
Toyoty bývají spolehlivé a platí to i pro druhou generaci Yarisu. Trochu komplikovanější je to s dostupností dílů, ale ceny jsou rozumné
Toyota Yaris (1)
Ergonomie je hodně o zvyku a interiér vypadá dost plastově. Ale funguje a elektronika nezlobí. Yaris je dobrá koupě

Druhá generace Toyoty Yaris ještě tolik nebojuje s korozí. Pokud má pod kapotou povedený motor 1.3 VVT-i, stojí před vámi vlastně zcela bezproblémové auto, které opět potřebuje jen pravidelný preventivní servis. Třináctistovka je sice trochu citlivá na kvalitu oleje, ale jede pěkně a kdo jí netrápí za studena, tomu vydrží.

Doporučujeme: Na kolik vyjde provoz tříleté dieselové ojetiny? Klidně přes 10 korun na kilometr

Pro Toyotu také platí, že by měla vydržet. Originální díly bývají sice trochu dražší a jejich dostupnost komplikovanější, ale když budete mít štěstí na méně jetý kus, těch investic zas tolik nebude. Potíže s elektronikou jsou Toyotám cizí, takže postupem času budete řešit opravdu jen spotřební věci. Nejlepší je provedení o výkonu 74 kW, vyráběné od roku 2009.

Toyota Yaris II 1.3 VVT-I 63 kW
cena ojetiny (1.3, VVT-i 63 kW, rok 2008) 94 000,- Kč
stav tachometru 63 500 km
zanedbaná údržba 17 150,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 84 448,- Kč
amortizace 26 366,- Kč
náklady na měsíc 3519,- Kč
náklady na kilometr 4,40- Kč
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Ohodnoťte tento článek!
3.17 (63.47%) 311 hlas/ů

47 KOMENTÁŘE

  1. A kde jsou kolíňata, nebo Yaris 1.0 ? Naprosto bez nákladů, žádná výměna rozvodů, jen jezdí a jezdí se spotřebou okolo 4,5 litru… Jo vlastně – to není auto. Pardón…

    • Ještě Suzuki Svift s nesmrtelným 1,3 motorem. Ale pro některé pány to není auto, jak to nemá dvě tuny, tak to neberou ))))).

  2. Opomíjená verze škoda fabia Greenline která umí kombinaci 4,5 l na sto počítaných od nádrže k nádrži ! vlastní zkušenost a dále ve vw lupo nebo Audi A2 verze 3L -tehda nejůsporňejší vyráběné verze s geniální technikou ! Ale již starší přestaly se vyrábět 2005 -kdyby to někdo oprášil tak by například Octavia dala o litr méňe na sto ale to výrobce asi nezajímá bohužel.

  3. Pokud pane Žáku chcete aby Váš článek vyzněl opravdu trochu odborně, tedy i ekonomicky, musíte mu věnovat více času a péče. Citigo za 99 000 Kč s nájezdech 63 000 km, palivo CNG, mimochodem i ve slušné nadstandardní výbavě je totiž určené jako soubor náhradních dílů. Nelze jej totiž přihlásit! No a proto jsou všechny Vaše další, k tomuto „vozu“ se vážící ekonomické propočty dost k ničemu!!! A proto tímto Vaším laxním přístupem, šitým trochu horkou jehlou budou zřejmě spíchnutá i ostatní Vaše „odborná“ posouzení o vhodnosti nákupu, a další odborné rady a pořady. Standa Kadlec

  4. ShittyGo, proboha živého, NENÍ auto!
    Je to atrapa imitace napodobeniny auta!
    Má to holé plechy zevnitř dveří, opěrky hlavy v celku se sedadly (tj, nenastavitelné), řidič si nemá kam dát levou ruku, nemá to středové výdechy ventilace uprostřed pal. desky ale jen kdesi nahoře…
    Prostě zoufalství na entou, zlatej Favorit! (nadsázka) 🙂

    Možná by se tomu dalo i říkat auto kdyby to jako NOVÉ stálo 100 000,- ale ne teď!
    Nákupní taška s debilním tříválcem už z podstaty věci NENÍ autem, je to křáp do kterého když vrazí cyklista tak jen narovná osmičku a jede dál, zatímco ten střep bude muset na generálku!

    Tuhle zrůdu bych nedoporučil ani svému nepříteli, natož komukoli ze známých, nebo dokonce přátel!
    Hanba by mě fackovala do konce života!

    • Jo to jsem si o tom autě taky myslel. Pak jsem se s ním projel, koupil jsem ho ženě, a na ježdění po Praze jsem si ho bral raději než velká auta.
      To co píšete je pravda ale ničemu to nevadí. Je to malé, je to lehké a díky tomu i se slabým motorem to docela slušně jede (ve městě). Nic z toho co jste popsal mi při jízdě nevadilo.
      A na otázku kam si má dát řidič levou ruku? Volant to má a tam patří ruce. Ono při kličkování městskou džunglí na nějaké opírání stejně není čas.

  5. no hlavne fabky, není to tak davno co je zaradili jako největší mrdky mezi ojetinama, hlavne diky motorum a dalsim. napr, svetla chcalo do nich, fabka ma kaširovane plasty, vrzacka, podvozek, zadni i predni naprava katastrofa co se tyka vydrže, hlavne na nasich cestách. klepat do rytmu nerovnosti vam bude stabilizator, většinou potkate v bazarech stocene auta, takze co do spolehlivosti motoru je nahoda když trefite dobry. dobry znamena u 1,4 delat rozvody drive nez později a zapomente na nejake long laif oleje menit spis cassteji nez později a používat kvalitni, lozisko v převodovce, prodrene hadice klimy pokud ma, poruchy centrálu, zatekani do kufru, zadrene ložiska prednich tlumicu, u 1,6 kolem 100 000 km udelat rozvod i když je retez. jinak preskoci a kapit. a udelat rozvod retezem hned po koupi a uz prachy litaji. ja nevim, jeden mesic je fabka šit a druhy nejspolehlivejsi ojetina. 🙂

    • fabku máme a i v práci jako služebáky a je zajímavé že ty problémy co tu píšete teda neměly 🙂 jo tu a tam něco bylo a je jako u každého vozu ale do peněz neleze. tady je zas někdo odborník.

  6. Pokud mohu ve stejné cenové relaci nakoupit Fokus, nebo cokoli jiného z tohoto výběru, tak není o čem. Fabii si může místo Fordu koupit jen úplný nýmand…

    • fordem tam vlakem zpět….fokus rozhodně není spolehlivé auto. to ani snad neexistuje. by jinak servisy zkrachovaly. měl jsem tu čest vlastnit krátkou verzi a zaplať pánbůh šel pryč stejně rychle jako švagrův v combi.

  7. Nic se nevyrovná elektro autu klidně na splátku i nové pořad vyjde levněji než staré auto!!!
    Například:
    Benzin měsíční provoz: Elektro:
    1) Tankování měsíčně 5000 až 10000 Kč 1) Dobíjeni měsíčně 0 až 1000 Kč
    2) Splátka nového auta 5000 až 15000 Kč 2) Splátka elektro auto 7000 až 12000 Kč
    3) Stare auto 3000 až 7000 Kč 3) Stare elektro auto 3000 až 7000 Kč
    4) Servis cena 10000 až 20000 Kč 4) Servis každých 30 000 km cena 2 500 Kč
    5) V centrech měst platby parkovišť 500 až 5) Parkováni na modrých zónách zdarma.
    5 000 Kč
    Není započítáno poruchovost starých spalovacích motoru a mnoho součásti u běžných aut které vedou ke spoustě nepředvídaných výdajů. U elektro aut toto riziko není není co aby se rozbilo.
    U elektro aut běžně vydrží brzdy a kotouče až 500 000 km, není zapotřebí měnit, brzdí se rekuperační jednotkou která dobiji zpět baterii. Dobíjet můžete i zdarma na nabíjecích stanicích od Čezu doma kolem 80 Kč Od VW zapůjčení spalovacího vozu po případě cestovaní je každý rok zdarma.
    Sečteno: Spalovací auto za 5 let = minimum 560 000 až 1 900 000 Kč
    Sečteno: Elektro auto za 5 let = minimum 180 000 až 792 500 Kč
    Rozdíl je víc než do oči bijící : ))) chce to jen počítat.
    Na víc jsou dotace na elektro auta až 40% chce to jen vyřídit a auto mate za babku.
    Běžně elektro auta už teď je nedostatkovým zbožím, hlavně po překonáni dojezdu 350 Km poptávka se enormně zvýšila.

    • Co to meleš, elektro auto je taky na prd, je sice krásné, že brzdy vydrží půl mega, ale co baterky? v zimě to nejede a prd to vydrží, dlouho se to nabíjí a elektrika je z uhelných elektráren. Než to splatíš, můžeš z toho udělat tak kurník pro slepky. Modre zóny.. všichni nebydlíme v praze ty joudo. Dojezd 350 km XD to by lidé jezdili do blbého chorvatska celý den, a to možná i déle se zaplou klimou a v noci XD Dobře, pro policajty do města jako jsou třeba Hoštice 🙂 asi O.K. Ale k běžnému životu… na hovno.

      • Vydrž baterii v zimě je o něco menši ale není tak dramaticky velký rozdíl. Baterii kapacita budete překvapení ale téměř beze změn i po letech. Dobíjení v zimě časově bez změn. Doporučují si vyzkoušet tak na měsíc nebo 2 měsíce a budete překvapení. Žijete ještě pravěkem. Na dovolenou spalovací auto třeba od VW půjčí Vám úplně zdarma! Nebo třeba za ušetřené peníze si půjčíte na dovolenou auto které chcete, pořad se to vyplatí.

    • A kolik platíte daně? Já z benzínu cca 1 kč/km. Až na tom elektromobilu příjdete o daňová zvýhodnění, elektřinu zdarma a budete platit silniční daň jako já z paliva, tak si ani neškrtnete. Na každý vůz Tesla přispívá daňový polatník USA 300 000 kč. Jo a s těma baterkama….mno…nejspíš jste velký optimista. Při teplotě -20 se vlivem zpomalení elektrochemických procesů snižuje kapacita baterii o 50 procent a s tím neudělá nic ani Tesla. A to jsem nebral v podtaz zdroje el. proudu. Nakonec to dopadne tak, že elektřinu pro elektromobily budete vyrábět z ropy. Hezkej den a ropě zdar.

      • Co to zase za blbostí píšete, nemate čist hloupé články který pořad popisuji černě situaci z elektro auty. Kdyby tak bylo tak určitě Auto Škoda by se nesnažila dohánět čas špatným rozhodnutím o vyrobě elektro aut. Auto Škoda posouvá na maximum co to jde pro urychlenou výrobu elektro aut. Čtěte seriozní noviny a ne drbny články které nemají hlavu ani patu!
        Elektro články jsou úplně jiné než byly před deseti lety, musíte se zajímat co je teď na trhu, nestáčí tady staré znalosti. To je stejné jako by jste tady mluvily proč budu kupovat nějaký novy mobilní telefon když má například foťák rozlišení jen 1,5 Megapixlu což je blbost, teď mobilní telefony mají 20 Megapixelu a vice. To je stejně i z elektro auty.
        Čtěte seriozní noviny a ne drbny články které nemají hlavu ani patu!
        Půjčte si elektro auto a uvidíte že v mrazivých počasí pokles je ale ne tak velký, kde dojezd zkrátí Vám cca o 30 km.
        Do elektrické sítě jak je známo neustále se dodává elektřina ze solárních panelů a z velké části non- stop i z větrných turbin. Tak o jaké ropě mluvíte a uhli?
        Přejí krásny den

      • V americe na řadě míst jinak ani elektřinu nevyrábí, za městem je elektrárna s řadou velkých dieselelektrických soustrojí, cisterny a železniční vlečka. Diesel je někdy nahrazen motorem na zemní plyn. Pod motorem si je ale třeba představit lodní deriváty Wartsila, Deutz, MWM, MTU nebo Waukesha a jiné. Žádný agregát jako u nás LIAZ/TEDOM. Do jižní ameriky kdysi dodávalo hodně i ČKD. Čest jeho památce.

    • Vzhledem k tomu, že nemám náladu ti vyvracet nesmysly, které tu píšeš, každý je vidí, protože to mlátí do očí. Snad jen jeden. Servis nového auta mě během 30tis km určitě nebude stát 10+ tisíc ale bude to do 5tis.

      Tak dojezd 350km je mi uplně k ničemu. Já totiž autem nejezdím jen ráno do práce a večer z práce (deně dohromady přes 100km podle toho co všechno potřebuju objet) takže bych musel nabíjet opravdu každou noc abych byl v klidu. Ale taky s ním jezdím na dovolené a i dovolená na druhé straně republiky je s takovým dojezdem naprosto nereálná, protože si to v cíli pravděpodobně nebudu moci nabít. Cesta na lyže třeba do Alp už vůbec, protože bych tam na jedno nabití ani nedojel.

      Takže raději zůstanu v pravěku a dojedu do cíle max s pár minutama zdržení na doplnění fosilního paliva. A ne abych 1000km jel místo 8 hodin 16, protože bych furt někde čekal desítky minut abych mohl ujet dalších 300km…

      • Velká prča to s touhle technologií je v zimě, udávaný dojezd klesá prudce k 50% a to nesmíš ani topit…

    • V ramci republiky elektro auto temer nikde nenabijete. A poruchovost vzhledem k poctu aut se spalovacim motorem a aut na elekro pohon se srovnavat zatim neda. Jezdi jich totiz velmi malo…. pokud si myslite, ze neni co na aute pokazit, tak zijete ve velkem omylu. Staci, ze odejde regulace pohonu a auto radeji odvezete do srotu a to je pouze priklad.

  8. Vydrž baterii v zimě je o něco menši ale není tak dramaticky velký rozdíl. Baterii kapacita budete překvapení ale téměř beze změn i po letech. Dobíjení v zimě časově bez změn. Doporučují si vyzkoušet tak na měsíc nebo 2 měsíce a budete překvapení. Žijete ještě pravěkem. Na dovolenou auto třeba od VW půjčí Vám úplně zdarma!

  9. Jediné auto co by koupit toho Vašeho výběru, by byl Focus , ale určitě ne koupen v ČR a podobně. Jedině v Itálii protože, ta se osvědčila jako jedna z mála kde se nesolí. Auta dovezené z Německa jsou na tom podobně jako u Nás, jen jezdila po lepších silnicích, ale koroze stejná a to je celej kámen úrazu ojetých aut.

  10. Elektro auto prozatím se nevyplatí. Až přijde doba, kdy bude za cenu spalovacího, dojezd alespoň přibližující se spalovacímu, dobíjecí stanice na úrovni čerpacích pump, pak se můžeme bavit o tom, jestli se to vyplatí. Elektro pohon je sice dobrý, ale není na to přizpůsobené absolutně všechny okolní aspekty pro většinový přechod stávajících uživatelů spalovacích aut. Pokud by se tak stalo, prvně by zkolabovala elektrická síť nedostačující kapacitou.

  11. Elektro auto se vyplatí.
    a) Dobíjení doma, každý večer kde další den je připraveno auto pro dojezd kolem 350 km každý den. Kdo jezdi každý den víc než 350 km? Od ČEZ dobíjení zdarma!
    Pro další dobíjení si uděláte pauzu cca 30 minut a mate dobito na 80% cca 300 km.
    Pro cestování do primitivních státu si můžete půjčit jiné spalovací auto což se Vám pořad hodně vyplatí.
    b) Žádná síť tady nezkolabuje, to by tady muselo jezdit podobně aut jako ve Finsku, Norsku a podobně což tady lidi tak rychle přizpůsobivé nejsou. Podobna situace by mohla nastat tak za 15- 20 let, do té doby tady ČEZ už 100 x přizpůsobí síť.
    Nemate čist hloupé články který pořad popisuji černě situaci z elektro auty. Kdyby tak bylo tak určitě Auto Škoda by se nesnažila dohánět čas špatným rozhodnutím o vyrobě elektro aut. Auto Škoda posouvá na maximum co to jde pro urychlenou výrobu elektro aut. Čtěte seriozní noviny a ne drbny články které nemají hlavu ani patu!
    Přejí krásný den všem.

    • Od CEZ dobíjení zdarma. Pobavilo. Možná teď, i když se mi to nezdá tuším minimálně zaplatíte 450Kč/měsíc za dobíjení v jejich stanicích a ČEZ to pochopitelně nebude takto levně prodávat věčně. Třeba v HK je ovšem 1ks dobíjecí stanice. V celé ČR něco kolem 20, většinou někde nepříliš vhodně občas i v uzavřeném areálu (MB).

  12. Do provozních nákladů se počítá i servis, což u těchto křápů hóódně zvyšuje cenu provozu na km. Nevidím zde Felícii 😀

  13. Jako zasmál sem se, 5,4kč/km není nic světoborného. Mám Alfu Romeo 166 2004 facelift v plné palbě 129kw 2.4l. Ano to je ta strašně poruchová značka, samé šroty vyrábí 😀 😀 A proto moje náklady za 21000km jsou 3,5kč/km a to nechávám měnit olej a filtry co 10000km. Náklady na naftu jsou v tuto chvíli přesně 2,16kč/km. Pořizovací cena za tyhle dost podceněná auta je cca 80000. Sečteno podtrženo provoz mám nastejno nebo levnější, ušetřil sem na kupní ceně cca 20000, dokážu rychle a bezpečně předjet, což výkon některých uvedených nestačí ani na předjetí traktoru, když přijde kopec…. Mám dost prostoru pro sebe i spolujezdce, na dálnici jedu pohodlně, při 130km/h to furt jen lechtám oproti nějaké 1.3,která už točí skoro červené čísla… Takže jediné výhody těch aut ze seznamu jsou stáří a to, že dvě se dělají v kombíku a mají velký kufr. Děkuji za tento velice přínosný článek.

  14. Já mám Favorita na LPG a jezdím za 1,2 Kč/km a provozní náklady minimální- pouze stokoruny za rok, nemohu se s ním rozloučit

  15. Zde bych si dovolil mírně upřesnit a poupravit kvalifikaci u Focusu II. 1.6 benzínová je sice jistě asi nejoblíbenější a nejběžnější, už kvůli spotřebě, a zpřevodování, ale jednodušší a spolehlivější jsou silnější duratec 1.8 i a 2.0. V prvé řadě kvůli rozvodům, mají řetěz, na mnoho komponentů při běžném servise se dá snáze dostat, a nemají palivový filtr, o jednu starost míň, a kdo leje třeba vif aditivum, nemusí řešit vlastně vůbec nic… Několik komponent, jako je nádobka serv. kapaliny, nebo brzdovky, jsou hůře dostupné, a například výměna převodového oleje je složitější, to je fakt, má typ BO5, a musí se rozdělávat poloosa. Obecně 1.8 i a 2.0 si berou více paliva, při opravdu, ale velice opravdu lehké noze se dá při dálkách dostat na 7,7 +/-, jinak je to přes 9 l při ostřejší jízdě, zase ale třeba ta 1.8 i táhne mnohem líp od spodu, samozřejmě, je tam o nějakých 18 kw víc, a i toč. momentu navrch, pro toho, kdo tolik neřeší spotřebu, si myslím, že je to taky zajímavá volba.

    • Pokud jezdis hlavne po meste nebo po okreskach, tak 1.6ka staci, protoze to ma kratke kvalty. Na dalnici to ovsem toci vysoko, coz vadi kvuli hluku.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: