Historicky nejrychlejší Lada je teď ještě rychlejší. Kalina NFR dostala samosvor

  • Sportovní divize automobilka Lada upravila ostrý hatchback Kalina NFR

  • Od dnešního dne je nově součástí sériové výbavy mechanický samosvorný diferenciál 

  • Změny se údajně neprojeví na pořizovací ceně

  • Kalinu NFR pohání atmosférický čtyřválec o výkonu 136 koní 

Nejen automobilka Škoda, která dnes představila omlazenou Octavii RS, si připravila pro své fanoušky vánoční dárek. S podobnou záležitostí se vytasila také ruská Lada, respektive její sportovní divize Lada Sport. Ta oznámila úpravu nejrychlejší verze modelu Kalina. Provedení NFR nově dostane mechanický samosvorný diferenciál.

Doporučujeme: Lada 2107 křížená s buldozerem uklízí v Rusku ulice

Lada Kalina NFR nabídne mechanický samosvor v rámci standardní výbavy, do které byl zařazen právě dnes. Zákazníci se tak dočkají rychlejších průjezdů zatáčkami a větší zábavy při řízení. Podle oficiální tiskové zprávy se rozšíření základní výbavy o nový diferenciál neprojeví na ceně.

Ve výsledku by mohlo jít o poměrně zajímavé a zábavné auto. Kalina NFR je totiž nejrychlejší sériově vyráběná Lada vůbec. Vůz váží přibližně jen 1,2 tuny a používá atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Jeho výkon dosahuje hodnoty 100 kW (136 k), maximum točivého momentu je 147 Nm.

Doporučujeme: Lada XRay má být lepší v terénu. Dostala možnost vypnout kontrolu trakce

Kalina NFR (zkratka znamená Need For Race) se rozjede z nuly na 100 km/h za 9,2 s, nejvyšší rychlost činí 203 km/h. Součástí této varianty je vylepšená manuální převodovka, posílené brzdy, přepracovaný podvozek i řízení, sedmnáctipalcová litá kola a teď také mechanický samosvor. To vše s podpisem divize Lada Sport, která má zkušenosti se seriálem WTCC.

Cena Lady Kalina NFR startuje na ruském trhu v přepočtu částkou zhruba 360 000 Kč.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: