Galerie: 15 sportovních aut ze socialistických zemí

TIP Klikněte na galerii pro větší zobrazení

Po vzoru západních imperialistů se i východní blok občas pokusil o sportovní auto, ale do sériové výroby se dostalo pouze nemnoho výjimek.

V období nejhlubšího socialismu nebylo pro sportovní a „zábavná“ auta místo. Pracující lid se měl dostat do zaměstnání, tam splnit a překročit plán a pak maximálně vyrazit za schválenou zábavou, případně se v paneláku usadit u státní televize.

Doporučujeme: Novodobá Škoda Octavia slaví 20 let

Přesto se konstruktérům automobilek východního bloku podařilo občas připravit poměrně zajímavé auto. Zejména období jistého uvolnění na konci 50. a na začátku 60. let bylo poměrně plodné, tehdy vznikaly zajímavé návrhy sportovních aut. Ovšem sériové výroby se jich dočkalo jen několik málo.

Galerie: 15 sportovních aut ze socialistických zemí
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. chybět několik aut : Syrena sport , Polski Fiat 1100 coupe, , Polski Fiat 125p akropolis 1800 , FSO ogar , Stratopolonez. Zdravim z Polska

  2. Rapid byl pane Nikolasi 130 spis 135 vas odkaz na 120 bylo garde ktere melo jinou kastli i napravy.pouzivalo tu z uzovky ale pokud by jste byl sikovnej a znalej vedel by jste jak to udelat aby z toho bylo sportovni auto se vsim vsudy.Me ten muj mazel hrabal i na 3 a verte nebo ne bylii mnohem silnejsi upravy

PŘIDAT KOMENTÁŘ: