Firmy kupují v ČR čtyřikrát víc aut. Soukromníci věří hlavně Japoncům a Dacii

TIP Klikněte na galerii pro větší zobrazení

  • V absolutních číslech vede Škoda u soukromých i firemních zákazníků

  • Podílem ale oslovují soukromníky spíše japonské značky

  • Dacia i Hyundai dodaly soukromníkům 46 % aut, Škoda jen 17 %

  • Celkem připadá na firmy 75 % všech registrací nových vozů na českém trhu

Rekordní registrace nových vozů na českém trhu táhnou především firmy. Tento trend platí už několik let. Stejně jako v roce 2015 i v roce 2016 připadlo 75 % registrací na firmy. Pokud chcete přesná čísla, tak v roce 2015 připadalo na firmy 75,03 % registrací, v roce 2016 to bylo 75,2 %.

Pokud vedle sebe postavíme obě skupiny, změní se i preference značek a modelů. Soukromí zákazníci dávají přednost japonským automobilkám. Značky Mitsubishi, Suzuki, Honda, Toyota a Mazda mají jako jediné nadpoloviční podíl aut prodaných do soukromých rukou.

Doporučujeme: Češi se vracejí k benzínu. Hybridy, elektromobily a LPG moc netáhnou

Unikát v podobě jednoho jediného prodaného SsangYongu na českém trhu do rukou soukromníka nezmiňujeme, ale majiteli gratulujeme. Nicméně třeba Ferrari má 54 registrací, Rolls-Royce 16. Takže majitel SsangYongu má skutečně něco výjimečného a neobvyklého.

V následující tabulce se můžete podívat na rozdělení registrací u 20 nejprodávanějších značek na českém trhu. Data jsou seřazena podle podílu soukromých registrací:

Značka Firemní registrace Podíl Soukromé registrace Podíl
Mitsubishi 976 38,29 % 1641 62,71 %
Suzuki 1342 39,94 % 2018 60,06 %
Honda 1030 45,58 % 1230 54,42 %
Toyota 2723 47,60 % 2998 52,40 %
Mazda 1552 49,95 % 1555 50,05 %
Dacia 6633 53,59 % 5745 46,41 %
Hyundai 11 268 53,68 % 9724 46,32 %
Citroën 3013 56,86 % 2286 43,14 %
Kia 5321 59,53 % 3617 40,47 %
Peugeot 4873 60,20 % 3222 39,80 %
Opel 5166 61,04 % 3297 38,96 %
Renault 7232 70,93 % 2964 29,07 %
Subaru 735 74,17 % 256 25,83 %
Nissan 3831 76,77 % 1159 23,23 %
Fiat 2751 80,82 % 653 19,18 %
Lexus 207 82,80 % 43 17,20 %
Škoda 68 521 83,29 % 13 746 16,71 %
Seat 6395 86,35 % 1011 13,65 %
Jeep 982 87,21 % 144 12,79 %
Mini 492 87,70 % 69 12,30 %

Pokud bychom vzali pouze soukromé registrace, vypadal by český trh takto:

Značka Počet registrací Podíl na trhu
Škoda 13 746 21,34 %
Hyundai 9724 15,10 %
Dacia 5745 8,92 %
Kia 3617 5,62 %
Opel 3297 5,12 %
Volkswagen 3263 5,07 %
Peugeot 3222 5,00 %
Toyota 2998 4,65 %
Renault 2964 4,60 %
Citroën 2286 3,55 %
Suzuki 2018 3,13 %
Ford 1874 2,91 %
Mitsubishi 1641 2,55 %
Mazda 1555 2,41 %
Honda 1230 1,91 %
Nissan 1159 1,80 %
Seat 1011 1,57 %
Fiat 653 1,01 %
Mercedes-Benz 633 0,98 %
BMW 471 0,73 %

Všimněte si, že Škoda má sice stále první místo, ale její podíl v soukromých registracích klesl na zhruba pětinu. Celkem dosahuje na českém trhu podílu skoro jedné třetiny.

A takto by vypadal český trh jen s firemními registracemi:

Značka Firemní registrace Podíl na trhu
Škoda 68 521 35,09 %
Volkswagen 23 335 11,95 %
Ford 13 394 6,86 %
Hyundai 11 268 5,77 %
Renault 7232 3,70 %
Mercedes-Benz 6885 3,53 %
Dacia 6633 3,40 %
Seat 6395 3,27 %
Audi 6116 3,13 %
BMW 5981 3,06 %
Kia 5321 2,72 %
Opel 5166 2,65 %
Peugeot 4873 2,50 %
Nissan 3831 1,96 %
Citroën 3013 1,54 %
Fiat 2751 1,41 %
Toyota 2723 1,39 %
Volvo 1740 0,89 %
Mazda 1552 0,79 %
Suzuki 1342 0,69 %

Do firemních registrací započítává SDA nejen právnické osoby, ale i podnikající fyzické osoby. Rozlišujícím faktorem je, zda byl vůz registrován na rodné číslo, nebo na IČ.

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: