V předvečer pařížského autosalonu zveřejnil Volkswagen první konkrétní informace o očekávaném konceptu elektrického vozu. Automobilka (a vlastně celý koncern) Volkswagen se s elektromobilem I.D. vrhá do úplně nové éry. Je to totiž první model, který Volkswagen vyvinul jako čistý elektromobil. Volkswagen I.D. si půjčuje prvky z již dříve představeného konceptu VW Budd-E, především pak modulární platformu MEB pro elektromobily. Na silnicích tento hatchback uvidíme v roce 2020, ale oblíbený Golf nenahradí. Ten se bude vyrábět současně s modelem I.D..
Díky bateriím uloženým pod podlahou a kompaktnímu hnacímu řetězci má elektrický Volkswagen nabídnout na půdorysu Golfu prostornost odpovídající spíš Passatu. Design není extrémně výstřední, ale odráží skutečnost, že elektrický motor nepotřebuje na rozdíl od spalovacího polykat vzduch. Proto koncept nemá tradiční přední mřížku ani ve stylizované formě.
Volkswagen I.D. má být podle výrobce jakýmsi „ambasadorem“ nové éry koncernu a zároveň flotily plně elektrických modelů, která bude stát mimo běžné vozy se spalovacími motory. Není pochyb o tom, že pokud se tato technika dostane do sériové výroby, rozšíří se napříč celým koncernem i do značek Seat, Audi a Škoda. Na to si ale budeme muset ještě několik let počkat.
Elektromotor konceptu dokáže generovat výkon až 125 kW (170 k) a auto bude mít dojezd mezi 400 až 600 km na jedno nabití. O nejvyšší rychlosti nebo akceleraci zatím nepadlo ani slovo. Novinkou je interiér „Open Space“, který má být společným jmenovatelem všech elektrických Volkswagenů.
Volkswagen I.D. slibuje také funkci samočinného řízení, která má být dostupná od roku 2025. Při její aktivaci se multifunkční volant zcela skryje. Další zajímavostí má být schopnost vozu přijímat za vás zásilky pošty, když nejste k zastižení. Podrobnosti o této zajímavé funkci, která by mohla definitivně vyřešit četné stížnosti zákazníků na doručovací postupy České pošty, bohužel zatím neznáme.
Značka Volkswagen chce do roku 2025 prodávat milion elektromobilů ročně. To je desetina její aktuální produkce osobních aut.