Čtvrtá generace Škody Octavia bude větší, rychlejší a stále ponese rukopis Jozefa Kabaně

10 nových názorů
Autor: Redakce
  • Nová generace Škody Octavia přijde v roce 2020

  • Znovu narostou vnější rozměry i objem zavazadelníku 

  • Design navrhl Jozef Kabaň 

  • Octavia zrychlí, zároveň přijde také hybridní provedení 

Modernizovaná Škoda Octavia je sice na trhu teprve krátce, už teď se ale mluví o nové, v pořadí už čtvrté generaci. Ta dorazí až za tři roky a přinese celou řadu změn. Ve srovnání se stávajícím provedením se výrazně změní design, vůz rozměrově naroste a v nabídce motorizací se objeví také hybridní systém pohonu.

Nové informace přinesl německý Autobild. Podle jeho zdrojů dostane Octavia výrazně delší rozvor náprav a zvětší se také zadní převis. To v praxi znamená více pro cestující i zavazadla. Už v současnosti přitom Škoda Octavia představuje v tomto směru největší vůz nižší střední třídy. Pro zajímavost můžeme připomenout náš starší článek, kde jsme na základě dosavadních trendů předpovídali budoucnost. Pro rok 2020 nám vyšel v případě Octavie rozvor náprav prodloužený o 8 centimetrů, respektive objem zavazadelníku zvětšený o 31 litrů. V kontextu informací od kolegů z Autobildu nevypadají tyto hodnoty vůbec nereálně.

Doporučujeme: Auta v r. 2030 — Kufr Octavie Combi 680 l, Octavia RS dá stovku za 5,5 s a 911 Turbo pojede 356 km/h

Ačkoliv vůz přijde až za tři roky, design by měl být už dnes hotový, takže pořád půjde o dílo Jozefa Kabaně, který před časem odešel do BMW. Nová Octavia bude na pohled ještě odvážnější než ta aktuální čtyřoká. Vzhled chystané čtvrté generace se ale bude téměř jistě ještě upravovat. Ve výbavě pak najdeme třeba displej místo přístrojového štítu nebo autonomní řízení (Level 3). To není příliš velké překvapení, protože už současná Octavia umí jet dlouhou dobu bez zásahu řidiče a případně zcela automaticky zastavit.

Nabídka motorizací se změní. Základem bude přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 70 a 85 kW (95 a 115 koní), pozici silnější alternativy zaujme čtyřválcová patnáctistovka (110 kW/150 k), respektive přeplňovaný dvoulitr (145 kW/197 k). Dieselová část nabídky by měla začínat na výkonu 70 kW (95 k) a přes výkony 90 a 120 kW (122 a 163 koní) se dostat až na 140 kW (190 k). V případě sportovní verze slibuje Autobild až 221 kW (300 k) a na své si přijdou také zájemci o hybrid.

Doporučujeme: Galerie — Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017) aneb 30 let vývoje za volantem

V plánu je mild-hybridní provedení s 48 V systémem, které přidá navíc 10 kW a 55 Nm, dorazí ovšem i plnohodnotný hybrid kombinující motor 1.5 TSI a elektromotor. Taková Octavia pak údajně nabídne 185 kW (252 k) a 590 Nm.

Ivan (neregistrovaný)
Martine,nejde o to letat,ale o zrychleni,ktere muzes vyuzit pri predjizdeni. Se SKODOU 105 se budes tezko poustet do takoveho manevru. Ivan
Old Harold (neregistrovaný)
Pěkná auta, dlouhodobý trend zmenšující se plochy zasklení je patrný i zde.Vzhled za výhled - něco za něco. Je zajímavé na jakých bezpečnostních prkotinách se dnes bazíruje, ale že je z aut stále horší výhled, zdá se nikoho neznepokojuje.Parkovací asistent vše nevyřeší...jo až budou mít auta radary, pak možná (Tesla ??).
kolemjdoucí (neregistrovaný)
Pokud bude mít o 8cm delší rozvor a ještě delší zadní převis než má dneska, tak mě vychází, že bude minimálně o 8cm+Xcm delší než je dneska a to znamená, že bude mít necelých 4,8m(!) na délku. Základ s motorem 1.0TSI u tak obrovského auta, jen uráží inteligenci motoristů-spotřebitelů. To jen dokáže fakt, že ceníky Škody , respektive některé úrovně výbavy, obvykle ty nižší, jsou dělány jen pro parádu a některé stupně výbavy nemají naprosto žádnou logiku, jinak řečeno necílí naprosto na nikoho, jsou tam jen kvůli manipulaci s cenou v reklamě. Právě vybírám auto a u Golfu jsem se za konkrétní výbavu (nic extra, běžný standart na dnešní dobu) v konfigrátoru proklikal k výrazně nižší ceně než u Octávie.
pepa (neregistrovaný)
Pepa.jsem autoklempíř,vyučil jsem se v Kvasinách í, v době Škody 110 R coupe Tvar karoserie mě celou dobu moc zajímá.Sice Fandím Franouzum to u nich hlavně kvuli desingu, pokazde něco NOVÉHO. ŠKODA Kabaně KONEČNĚ se začala ŠKODOVKA menit a MÁ také konečně alespon svuj styl,ne pořád jen PURITÁNSKÝ Německý W Gollf.Proto je Pepa Kaba KTERÝ SE DOST PODÍLEL na BUGATI WEIRON asi u BMW, Toto se asi skočákum moc nelibilo.Fandím v tomto Šodovce at se změní je tak dál svou cestou.
Jaroslav Kadera (neregistrovaný)
U Skodovky zcela postradam uzitkove vozy pro zivnostniky a vubec prakticke lidi, kteri se nehoni za vykonem a vyzazi. Ocenil bych trochu zvetseneho nastupce Roomstra jako elektromobil. To by byla bomba.
Angry Wolf (neregistrovaný)
Jestli tohle někdy vyjede na silnici tak to bude slušný demoliční derby 1.jeto nízký 2.jeto moderní 3.vlezte si s těma sra*kama někam, kdyby jste raději postavili Off-Roud, +to bude stát zase víc jak 2M jako ostatní moderny
Václav N. (neregistrovaný)
Pan Kobliha s ní už jel a žíkal že je fakt výborná. Máme se na co těšit. Nevím proč ji budou roky schovávat, kdyby s ní přišli teď tak by to byla fakt pecka. Ale asi Volksvagen to nedovolil, asi by jim to sebralo obchody.
jan vačura (neregistrovaný)
A pořád dokola! Octavia! Vw z ni dělá svoji dacii a o to vic se musi oblbovat.
zbyšek pecháček (neregistrovaný)
Všechny auta se mi slévají v jedno není v tom žádná osobitost ,když sundám okřídlený šíp a vlepím tam kosočtverec mužem tomu říkat renault laguna.
Martin (neregistrovaný)
Jen kokot se pachtí za výkonem, k čemu mi je že můžu pomalu létat když není kde a nejsem jezdcem závodního vozu s pařičnými reflexi x let trénovanými. Lepší je se poohlédnout po komfortu vybavení vozu abych se cítil dobře a bezpečně.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?