Společnost Continental představila koncept kola určeného speciálně pro elektromobily. Continental nyní systém intenzivně testuje a brzy jej nabídne automobilkám k prodeji. Cílem je především zlepšit brzdný účinek u elektromobilů.
Že současné elektromobily nebrzdí? Brzdí, ale objevil se problém. Protože elektrická auta používají ke zpomalování především rekuperaci, stává se, že tradiční ocelové kotouče zareznou a pokud řidič potřebuje šlápnout na brzdu pořádně (na bezpečné zpomalení při krizové situaci rekuperace elektromotorem/generátorem nestačí), nemá k dispozici dostatečný účinek brzd.
Že je to nesmysl? Sami jsme si takovou situaci vyzkoušeli u hybridního crossoveru Kia Niro:
Doporučujeme: Když se výhoda hybridů změní v nevýhodu — Hybrid nemusí zabrzdit tak, jak čekáte
Jak se můžete dočíst v článku, brzdové kotouče zasažené povrchovou korozí by mohly být při nouzovém brzdění veliký problém. A právě to má vyřešit speciální velký hliníkový kotouč od Continentalu, který na problém zarezání při nepoužívání netrpí. Zajímavé je, že brzdový kotouč Continentalu je uchycen k dvoudílnému ráfku vnějším okrajem.
Další výhodou nového ráfku a brzd od Continentalu je velké snížení hmotnosti proti tradičnímu kolu a brzdám. Tím se sníží rovněž neodpružená hmotnost a zlepší ovladatelnost. Hliníkový brzdový kotouč od Continentalu je také navržen tak, aby se neopotřebovával a pokud nebude poškozen třeba nehodou, vydrží na autě celou jeho životnost. Spotřebovávají se jen brzdové destičky, které lze pravidelně a snadno měnit.