Bridgestone nás nechal schválně zničit pneumatiky. DriveGuard ale funguje pořád

  • Bridgestone DriveGuard je nová pneumatika umožňující bezpečný dojezd i po defektu

  • Rychlostí až 80 km/h ujede 80 km (reálně i víc)

  • Kombinuje výhody runflatu s uživatelským komfortem normální pneu

  • Má velmi dobré vlastnosti na mokru a je docela tichá

Nestává se často, aby vám dal někdo nové auto s úplně novými pneumatikami a k tomu do ruky kladivo a obrovský hřebík. Že prý máme tu krásnou novou pneumatiku za několik tisíc prorazit. Nu dobrá, ale tuto činnost přenechávám na kolegu. Ničení svěřených cizích věcí mi je proti srsti.

Stačí dvě dobře mířené rány kladivem, a už slyšíme, jak z pneumatiky Bridgestone DriveGuard uniká vzduch. Za chvíli se sedne ráfek k zemi. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby mi vzápětí nevrazili do ruky klíčky a neřekli: „Jdi se projet! A jezdi normálně, jako by se nic nedělo.“

Doporučujeme: Jak brzdí letní pneumatiky 225/50 R17 z 80 km/h na mokru? Mezi nejlepší a nejhorší je rozdíl 16 metrů!

Společnost Bridgestone nás pozvala na mostecký polygon vyzkoušet novou pneumatiku DriveGuard, která kombinuje uživatelský komfort s jistotou dojezdu runflatů.

Technické informace najdete tiskové zprávě. Nás zajímala hlavně praktická zkušenost. Pozorný člověk samozřejmě zaregistruje hned při rozjezdu, že není něco v pořádku, stačí však ujet několik desítek metrů a už ani nevnímáte, že máte na poháněné nápravě prázdné kolo. Bridgestone DriveGuard je totiž normální pneumatika, která i po defektu umožňuje dojetí osmdesátikilometrovou rychlostí na vzdálenost až 80 km.

Upřímně, kdyby nezapípala kontrolka defektu, s puštěným rádiem při jízdě je velmi těžké cokoli poznat, zvláště v moderním autě. Testovací Octavia netáhla do strany, normálně brzdila a teprve při pokusu o ostřejší zatočení doprava bylo znát, že něco není v pořádku.

Věděli jste, že...
Podle průzkumu společnosti Bridgestone mělo 60 % řidičů během posledních čtyř let defekt. Téměř čtvrtina pak řešila defekt v noci a více než polovina lidí vždy v nepříznivých podmínkách v odlehlých nepřístupných lokalitách.

Ptal jsem se, proč Bridgestone udává dojezd právě 80 km. Prý je to taková bezpečnostní pojistka, kdy je garantováno, že pneumatika zůstane kompletní a zachová si dostatečně dobré vlastnosti a ovladatelnost. Při testech ale údajně najela skoro 1000 km. Reálně by vydržela zhruba 300 km jízdy bez vzduchu.

Bridgestone DriveGuard ale není jen označení technologie, nýbrž prozatím jediný typ pneumatiky dostupný v několika nejpoužívanějších rozměrech. Označení RFT (tedy runflat), je trochu zavádějící, protože toto není klasický runflat. Největším rozdílem je, že zatímco na runflaty potřebujete speciální ráfek, na pneumatiku DriveGuard stačí běžný.

Doporučujeme: Burnout natočený přes termokameru je hodně zajímavá podívaná

Pneumatika je také výrazně lehčí. A opravdu, zatímco vedle běžné pneumatiky o stejném rozměru je DriveGuard pocitově stejně těžký, srovnatelně velký runflat je o poznání těžší. A má také tvrdší a méně poddajnou bočnici.

Jízdní testy (již správně nahuštěných pneumatik) potvrdily, že pocitově není prakticky vůbec nic cítít, běžná pneumatika a DriveGuard se chovají úplně stejně. Kdo si pamatuje na tvrdé a nepoddajné starší typy runflatů (hlavně majitelé BMW z konce minulého desetiletí), ten by byl překvapený, jak příjemná a komfortní nová pneumatika je.

Při přezouvání vás pak budou mít rádi i v hůře vybaveném pneuservisu, protože s DriveGuardem není tolik práce jako s klasickým runflatem.

Pneumatika Bridgestone DriveGuard je dostupná v šířkách od 15 do 18″ v prakticky všech běžných rozměrech a v rycholostních indexech od 240 do 300 km/h. Označení RFT umožňuje jejich montáž i na vozy, které musí mít pneumatiku runflat, tedy není nutné mít rezervu nebo sadu na opravu pneu v povinné výbavě.

Otevřít tiskovou zprávu

Bridgestone nás nechal schválně zničit pneumatiky. DriveGuard ale funguje pořád
Ohodnoťte tento článek!
4.67 (93.33%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: