BMW zavádí částicové filtry u benzinových motorů, chystá se na ně i Škoda

BMW X3 xDrive 20i a xDrive 30i mají filtr pevných částic

Euro 6c snižuje povolené emise prachových částeček na desetinu

Tzv. nanočástice představují vážnou hrozbu pro lidské zdraví

Brzy se s částicovými filtry budeme běžně setkávat u většiny zážehových motorů všech značek

Filtr pevných částic neboli DPF dosud strašil zájemce o dieselové ojetiny. V dohledné budoucnosti se ale s touto technologií zachytávání sazí budeme setkávat i u benzinových motorů. Emisní předpis Euro 6c totiž snižuje povolené emise pevných částic na úroveň, kterou už nebude možné bez filtru splnit. Jednou z prvních vlaštovek, která na nové normy reaguje, je BMW X3.

Nová generace německého SUV dostane filtr pevných částic v motorizacích xDrive 20i a xDrive 30i, informuje německý AutoBild. S filtrem přijíždí rovněž modernizovaná verze kupé a kabrioletu řady 2 v motorizacích 220i a 230i.

V Německu se částicové filtry pro benzinové motory označují zkratkou OPF (Ottopartikelfilter). Uvidíme, jestli se u nás zkratka vžije podobně jako DPF u dieselů. Filtry zachycují jemné prachové částice, které vznikají při hoření nehomogenní směsi, typické pro motory s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva. To se ještě nedávno používalo pouze u dieselů, ale dnes ho mají i téměř všechny moderní zážehové motory. Přímé vstřikování totiž může výrazně snížit spotřebu (a tedy ostře sledované emise CO2).

Doporučujeme: Kolik u nás jezdí aut s nefunkčním filtrem pevných částic? Milion snad ne, ale statisíce jich být mohou

Čím vyšší je ale vstřikovací tlak, tím menší částice vznikají. A to je problém pro lidské zdraví. Nanočástice se totiž dostávají až do plic a prostupují skrze buněčné membrány, což podle lékařů způsobuje vážná onemocnění dýchací a oběhové soustavy. Některé studie viní prachové částice z až desítek tisíc předčasných úmrtí ročně.

Filtry pevných částic postupně zavede u zážehových motorů TSI a TFSI také skupina Volkswagen – samozřejmě včetně Škody. Počítá s nimi rovněž FiatChrysler, Ford nebo Volvo. Mercedes-Benz S 500 však jezdí s filtrem OPF už od roku 2014.

BMW zavádí částicové filtry u benzinových motorů, chystá se na ně i Škoda
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

PŘIDAT KOMENTÁŘ: