• BMW řady 5 mezigeneračně zhublo o 100 kg

  • Má mimořádně nízký koeficient odporu vzduchu cd=0,22

  • Manuální převodovka pouze k základnímu motoru 520d

  • Všechny diesely mají systém SCR s aditivem AdBlue

  • Auto můžete zaparkovat přes dálkové ovládání

  • Tempomat čte značky, ale umí překračovat dovolenou rychlost

Jak automobilka slíbila, nová generace BMW řady 5 odhazuje závoj tajemství a oficiálně se představuje veřejnosti. Ke včerejšímu úniku fotografií si tak můžeme doplnit dalších více než 200 kvalitních snímků a především zásobu technických údajů a novinek.

Začněme tím nejdůležitějším. BMW řady 5 využívá platformu CLAR příbuznou s větším BMW řady 7. Ke konstrukci základního skeletu je použit hliník, vysokopevnostní ocel a kompozity z uhlíkových vláken. Výsledkem je nejen mezigenerační snížení hmotnosti o 100 kg, ale také výrazné zvýšení torzní tuhosti. To se podepíše zejména na bezpečnosti.

bmw 5 g30 (92)
Žádná revoluce v designu se nekoná. Nová řada 5 je spíše konzervativní. Nechybí samozřejmě verze s M-paketem (na snímku vpředu)
bmw 5 g30 (82)
Stejně jako u řady 7 můžete novou pětku ovládat na dálku, například pokud potřebujete vyjet z úzké mezery na parkovišti

Základní koncepce zůstává po desetiletí stejná. Motory jsou umístěny vpředu podélně za osou přední nápravy a pohánějí zadní kola. Za příplatek, případně v základní výbavě (v závislosti na motoru) můžete mít pohon všech kol se zavedeným obchodním označením xDrive. Ten je nově doplněn o funkci aktivního natáčení zadní nápravy. Nechybí vymoženosti jako třeba adaptivní tlumiče pérování.

Na začátku prodeje bude nová generace pětkového BMW nabízena se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory, přičemž každý z nich lze kombinovat s pohonem všech kol:

BMW řady 5 G30: Zážehové motory

Motorizace 530i 530i xDrive 540i 540i xDrive
Motor přeplňovaný řadový čtyřválec přeplňovaný řadový čtyřválec přeplňovaný řadový šestiválec přeplňovaný řadový šestiválec
Zdvihový objem (cm3) 1998 1998 2998 2998
Nejvyšší výkon (kW/k) 185/252 185/252 250/340 250/340
v min-1 5200-6500 5200-6500 5500-6500 5500-6500
Nejvyšší točivý moment (N.m) 350 350 450 450
v min-1 1450-4800 1450-4800 1380-5200 1380-5200
Převodovka 8st. Steptronic 8st. Steptronic 8st. Steptronic 8st. Steptronic
Akcelerace 0-100 km/h (s) 6,2 6,0 5,1 4,8
Nejvyšší rychlost (km/h) 250 250 250 250
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,4 5,7 6,5 6,7
Provozní hmotnost EU (kg) 1615 1670 1670 1735

BMW řady 5 G30: Vznětové motory

Motorizace 520d 520d xDrive 530d 530d xDrive
Motor přeplňovaný řadový čtyřválec přeplňovaný řadový čtyřválec přeplňovaný řadový šestiválec přeplňovaný řadový šestiválec
Zdvihový objem (cm3) 1995 1995 2993 2993
Nejvyšší výkon (kW/k) 140/190 140/190 195/265 195/265
v min-1 4000 4000 4000 4000
Nejvyšší točivý moment (N.m) 400 400 620 620
v min-1 1750-2500 1750-2500 2000-2500 2000-2500
Převodovka 6stupňová manuální (8st. Steptronic) 8st. Steptronic 8st. Steptronic 8st. Steptronic
Akcelerace 0-100 km/h (s) 7,7 (7,6) 7,6 5,7 5,4
Nejvyšší rychlost (km/h) 238 (235) 232 250 250
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 4,1 (4,0) 4,2 4,5 4,7
Provozní hmotnost EU (kg) 1615 (1635) 1695 1715 1770

Nízké hodnoty spotřeby paliva jsou dány především nižší hmotností a koeficientem odporu vzduchu jen cd=0,22. To je v této třídě rekordní hodnota a jedna z nejlepších mezi produkčními vozy vůbec. BMW jí dosahuje kombinací celkových tvarů karoserie a pomocných řešení typu uzavíratelných klapek před chladičem.

Zajímavostí je, že klasická manuální převodovka se bude dodávat pouze ke čtyřválcovému dieselu v modelu BMW 520d. Všechny ostatní motorizace mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic. Automat si bere data z navigace a podle toho připraví vhodnou rychlost. To má nejen zlepšit dynamiku, ale také spotřebu paliva v reálném provozu. Ke standardním spalovacím motorům se v březnu 2017 přidá ještě plug-in hybrid BMW 530e s výkonem 185 kW (252 k), točivým momentem 420 Nm, kombinovanou spotřebou 2,0 l/100 km a dojezdem 45 km jen na elektřinu. Ve stejné době rozšíří nabídku rovněž model BMW M550i xDrive s dvojitě přeplňovaným osmiválcem. Výrobce slibuje výkon 340 kW (462 k), točivý moment 650 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za rovné čtyři sekundy.

bmw 5 g30 (64)
Řady 5 umí jezdit úplně sama. Řidič si dokonce může nastavit, aby adaptivní tempomat, který čte značky, umyslně překračoval rychlost
bmw 5 g30 (50)
K dotykovému displeji se přidává i funkce ovládání gesty, stejně jako u řady 7. Nechybí systém konektivity a bezdrátového dobíjení mobilu

Elektronické „hračky“ na palubě si nová pětka půjčuje z větší řady 7. Nechybí ovládání pomocí gest, digitální přístrojový štít, dotykový displej, rozšířené funkce systému iDrive a třeba bezdrátové indukční dobíjení telefonu. Přiobjednat lze přední LED světla a zajímavostí je třeba adaptivní tempomat, který čte dopravní značky, ale můžete si ho nastavit tak, aby úmyslně překračoval nejvyšší dovolenou rychlost až o 15 km/h.

K tomu se přidává funkce udržování v pruhu a samočinného brzdění. Na dálnici nebo dobře značené silnici dokáže BMW řady 5 (G30) jezdit úplně samo. Využívá přitom i aktuální data z navigace, která poskytla jiná vozidla BMW, takže se umí připravit na nebezpečnou situaci na silnici. Stejně jako BMW řady 7 i novou pětku můžete ovládat na dálku, například když potřebujete zaparkovat do úzké mezery nebo z ní naopak vyjet.

BMW uvede novou generaci řady 5 do prodeje na začátku roku 2017. V březnu 2017 se přidají další motorizace a verze. V průběhu roku 2017 by se mělo představit také žádané kombi Touring a přibližně za dva roky se dočkáme i ostré sportovní verze BMW M5.

Další podrobnosti najdete v tiskové zprávě a můžete si také přečíst kompletní press kit BMW řady 5 (G30) v PDF.

BMW 5 G30 rozměry
BMW 5 G30 rozměry

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: