Velké světové autosalony zřejmě začínají ztrácet na významu. Automobilky totiž svoji komunikaci produktu přesouvají na internet a sociální sítě, v klasickém autosalonu přestávají vidět smysl. Úbytku si všimneme i letos na autosalonu v Paříži. Chybět zde budou značky Ford, Volvo, Rolls-Royce i Aston Martin.
Prezentace na autosalonech stojí obrovské sumy peněz, náklady jdou do desítek milionů. A takové prostředky automobilky mnohem raději utratí za cílenou marketingovou kampaň na Facebooku, Twitteru a jiných sociálních sítích. Díky nim totiž lépe osloví potenciálního kupce a výsledný dosah sdělení mnohem větší.
Stále více automobilek se také snaží pořádat pro potenciální zákazníky speciální akce. Přece jen je jednodušší zákazníka přesvědčit při jízdě v novém autě než při postávání pod reflektory. Například BMW už delší dobou představuje nové modely nejprve pozvaným klientům na soukromých akcích, pak je teprve odhalí na autosalonu. Ford rovněž pořádá vlastní prezentace a výjimkou nejsou ani výrobci exkluzivních aut, třeba Rolls-Royce.
Účast na autosalonu zrušilo rovněž Lamborghini, protože stejně nemá žádný úplně nový produkt. Pro nové modely připravuje speciální prezentace jen pro zvané. A Volkswagen vůbec poprvé zruší svůj tradiční velký prezentační galavečer před autosalonem. Účast omezují i vysocí představitelé automobilek, z vedení BMW nebude v Paříži téměř nikdo.
V dobách tištěných časopisů měly autosalony velký význam a vlastně se jednalo o jedinou cestu, jak dát o novém produktu vědět. Dnes ale automobilka prostě vydá tiskovou zprávu se spoustou fotek a videí, nasdílí vše na internet a výsledek je ne stejný, ale vlastně lepší, protože se o novém produktu dozví více lidí a nezanikne v záplavě dalších autosalonových novinek.