7 chyb, které dělají řidiči při cestě autem do Chorvatska. Děláte je také?

  • Řidiči se často na cestu nijak zásadně nepřipravují 

  • Balení, nákupy a pořizování dálničních známek necháváme na poslední chvíli 

  • Rádi šetříme za každou cenu. Opravdu stojí 900 Kč v kontextu celé dovolené za zbytečné zdržování? 

  • Někteří sní a vypijí cokoliv, jen aby nemuseli na půl hodiny zastavit 

  • Velmi výživná je cesta tehdy, pokud vyrazíte po práci 

Někdo sice na Chorvatsko nadává a bude vám zarytě vysvětlovat, že byste měli jet už konečně někam jinam, protože Chorvatsko je ohrané, ale přesto. Jako každý rok i letos zaručeně vyrazí k tamnímu (moc pěknému) moři obrovské množství českých motoristů. Je to pomalu stejné jako víkendové cesty na chatu. Jenže pokud cestu podceníte, nemusí se to vyplatit. Zas tak blízko tohle moře není. Dali jsme dohromady několik bodů, nad kterými je dobré se minimálně zamyslet. Protože při souhře nešťastných okolností se může díky těmto chybám dovolená změnit v zážitek, na který nebudete rádi vzpomínat.

1. Příprava? Není potřeba

Do Chorvatska jedu podvacáté, všechno znám, tak co bych měl řešit? Nasednu do auta, valím směr Brno, Vídeň, Graz, Záhřeb… Hlavně abych byl u moře co nejdřív a mohl poslat nějakou super fotku na Facebook. Pak se divíme, že nás překvapí kolona kvůli nové uzavírce a zároveň si až do příjezdu do Chorvatska nejsme zcela jisti tím, jestli jsme něco nezapomněli. To všechno znamená větší stres a stres na tisíc kilometrů dlouhé cestě je věc, která opravdu není potřeba. Není nad to si nechat na přípravu celý den, v klidu si vše srovnat a bez zbytečných nervů odjet.

2. Nechme vše na poslední chvíli

Tohle je nectnost mnoha lidí. Každý ví, do kdy je potřeba podat daňové přiznání, ale stejně je 30. dubna na úřadech vždy narváno k prasknutí a lidé tvrdnou v dlouhých frontách. Podobné to bývá i s věcmi potřebnými k cestě na dovolenou. Máte pojištění? Máte dálniční známky? Cože? Ty nemáš platnou ani občanku?

chorvatsko_5
Zařizování nebo třeba i samotné nakládání auta vyžaduje energii. Pokud to budete dělat na poslední chvíli, bude vám pak tahle energie při řízení chybět. Nejlepší je vše připravit dopředu, auto naložit, v klidu se vyspat a ráno bez nervů vyrazit

Pak řidiči naštvaně čekají na poslední čerpací stanici v ČR, kde chtějí pořídit dálniční známky. Nezřídka podobné shánění věcí na poslední chvíli u manželských párů vyústí pomalu v rozvod. To jsi přece měla zařídit ty! Teď se budeme muset zdržovat a k moři přijedeme pozdě. Někdy se zdá, jako kdyby řidičům hrozila pokuta za pozdní příjezd na dovolenou. Soudě podle toho, jak hrozně spěchají a jak jsou na cestě naštvaní.

3. Odjezd po práci

V zájmu co nejdelšího pobytu někteří ještě v pátek dopoledne rychle dodělají neodkladné věci v práci, pak vezmou auto, děti, svou paní a hurá k moři. Cesta po práci je asi to nejhorší, co můžete udělat, i když si říkáte, že máte najeto obrovské množství kilometrů a že už jste takhle jeli mockrát. Nevyrážíte úplně odpočatí, proto vás určitě brzy přepadne únava. Zpravidla po opadnutí adrenalinu z nakládání dětí, dohadech s manželkou, co kdo zapomněl a po úspěšném probojování se přes D1 za Vídeň.

Doporučujeme: Škoda Octavia Combi G-TEC — Jeli jsme na CNG Z Prahy do jižního Chorvatska a zpět

Místo celkem klidné cesty ráno, kdy člověk usedne za volant odpočatý a schopný bez větších potíží řídit třeba deset hodin, budete bojovat s únavou a pojedete takříkajíc na krev. Je fajn být jeden den v práci a hned druhý den brzy ráno zásobovat sociální sítě fotkami od moře, ale minimálně řidič z toho prvního dne nemá skoro nic. Je rád, že udrží mobil s fotoaparátem v ruce.

4. Špatné načasování

I toto se opakuje každý rok. Přestože zprávy o obrovských problémech na hlavních trasách v době dopravních špiček (třeba v pátek odpoledne) jsou během letních měsíců přítomné snad úplně všude, stejně se najde nemalé množství lidí, kteří přesto v tento nejméně vhodný čas k moři vyrazí. Pak se ale nemohou divit, že u chorvatských hranic stráví dlouhé hodiny, pokud náhodou nestráví dlouhé hodiny už na D1.

chorvatsko_2
Nemůžete udělat nic horšího, než vyrazit do Chorvatska po práci v pátek navečer. Kromě toho, že budete unavení už za Vídní, budete také trčet v dlouhých kolonách. Není lepší ten jeden den obětovat?

Když si vyberete nevhodný den, příliš nepomůže ani cesta takříkajíc na noc, protože kolony u chorvatských hranic (nebo třeba u rakouských tunelů) bývají v hlavních špičkách i v noci. Kromě toho cesta přes noc také není zrovna ideální, pokud nemáte řidiče na střídání. Určitě to znáte, první třetina trasy se jede v klidu, provoz je mírnější, slunce nepraží, posádka s vámi komunikuje. Pak postupně všichni usnou a kolem druhé přijde velkolepá krize. Opět. Po takovémto nočním dobrodružství jste sice u moře o den dříve, ale moc si první den neužijete.

5. Sním a vypiju cokoliv, jen aby nemusel zastavit

Častou chybou je přeceňování svých schopností. Nejsi unaven? Ne, v pohodě, dám si energeťák, zapiji to kafem a přidám nějakou energetickou tyčinku. Budu v pohodě. Z vlastní zkušenosti víme, že tyhle věci problém nikdy nevyřeší. Krátkodobě snad pomohou, ale v podstatě jen vaší krizi odsunou dále. Obvykle stačí zavřít oči někde na odpočívadle na půl hodiny a můžete zase pokračovat. Je to mnohem efektivnější způsob boje proti únavě než energetické nápoje. Kromě toho je také výrazně levnější.

6. Šetřím za každou cenu

Občas si říkáme, že Slovinsko zavedlo své sedmidenní dálniční známky naschvál a každý rok se českým řidičům směje. U nás se totiž stal z objíždění slovinské dálnice národní sport. Na internetu najdete řadu tipů, jak zaručeně ušetřit. Sice uspoříte zhruba 900 korun, ale na cestě strávíte delší dobu. Počkat! Neodjeli jste hned po práci, abyste u moře byli co nejdříve? Možná je pro vás vítězství nad Slovinskem natolik důležité, že se vám to vyplatí. Z vlastní zkušenosti ale víme, že není větší otrava, než zhruba v polovině dlouhé trasy sjet z dálnice, táhnout se po okreskách a v obcích sledovat kdejaké roští, jestli tam zrovna někdo nesedí s radarem.

zn
Objíždění slovinské dálnice je v ČR pomalu národní sport. Jste si jistí, že plácání se po okreskách za úsporu 900 Kč v kontextu celé dovolené stojí?
chorvatsko_4
Místo kávy a energetických nápojů je lepší na půl hodiny zastavit a zavřít oči. Je to totiž mnohem efektivnější

Tahle úspora se rozhodně nevyplatí. Vždyť v celkovém rozpočtu běžné dovolené je 900 Kč zcela zanedbatelných. Samozřejmě jinak tomu může být tehdy, pokud chcete objet frekventované hraniční přechody nebo vás zkrátka jízda po dálnicích nebaví. Obecně jsou ale dálnice rychlejší, pohodlnější, méně únavné a především bezpečnější, a to včetně té krátké slovinské (pokud nejedete na Istrii). Úplný extrém je pak třeba cesta přes Maďarsko a abychom ušetřili, ani v Maďarsku nepojedeme po dálnici. Nebo to vezmeme po staré silnici kolem Plitvických jezer a opět ušetříme za drahou dálnici. Ne, takovéto šetření opravdu není výhodnější.

7. Co budeme dělat, když…

Víte, kde máte reflexní vesty a kolik jich vůbec v autě má podle jakých předpisů být? A víte, co budete dělat, když se vám kdesi pod Karlovacem rozsype motor? A víte, jak postupovat v případě nehody? Ani tyto informace mnozí nevědí, přestože v Chorvatsku už tolikrát byli. Tím se ale dostáváme na začátek, protože toto souvisí s přípravou.

Tak šťastnou cestu a pokud to bude potřeba, pevné nervy.

chorvatsko_7

7 chyb, které dělají řidiči při cestě autem do Chorvatska. Děláte je také?
Ohodnoťte tento článek!
3.5 (69.92%) 782 hlas/ů

72 KOMENTÁŘE

  1. S tím Maďarskem bych to mírnil. Jel jsem tak loni (dálniční známky jsem si koupil, i na Slovensko a to jsem najel na Slovensko v Břeclavi) a byla to pohodová cesta. Sice kolem celého Balatonu mlha, ale jelo se dobře. Přes Rakousko jezdí většina a taky to pak tak vypadá.
    Vyjížděl jsem o půlnoci – a tady souhlasím s autorem. Přišla krize (byl jsem sám řidič), kdy jsem v Maďarsku zastavil na půl hoďky. Pak jsem doufal, že se pojede za světla už lépe – ale přišla zmíněná mlha. Pak jsem zastavoval klidně i co 45-60 minut, protože jsem byl fakt vyřízený. Cestou tam tak kolem 10 zastávek, cestou zpátky (vyspaný a ve dne) asi jen 4 a to ani ne z únavy, ale na protáhnutí.

  2. Pochybuji že tento pisálek někdy ve Slovinsku sjel z dálnice na ty okrsky.
    Já je používám pokaždé a dost často jsem přes Slovinsko rychlejší než ty na ucpané dálnici.
    Po volné dálnici je projetí Slovinska na cca 30min a po okrskách na 45min. Tak ať se na mě nikdo
    nezlobí, ale vydělat- ušetřit 900,-kč za 15minut je dobrej kšeft.
    p.s. pro znalé na kraji Lenartu vynikající pizerije za dobré ceny stojí za zastavení.

      • To není o lakotě, ale o principu. Když se tě někdo snaží natáhnout třeba v obchodě, taky tam nebudeš nakupovat. Z mých mnoha cest za potápěním, jsem zažil dálnici v jednolité koloně, řazení jedna dva. To jsem proklínal dálniční známku. A naopak silnici, kdy to bylo mnohem rychlejší než po dálnici. Prostě bych ty objížďky neodsuzoval. Obzvláště teď, kdy se dostavuje poslední úsek dálnice. Neexistuje jeden názor. Někdy to vyjde, jindy ne. Ale v článku to je tak, jako že jsem debil, když objíždím dálnici.

      • Říká ten kterej netrefí nebo tam nikdy nebyl. Co mám ze 40km dálnice a 30 km polňačky za 2×15€? Raději dobrá večeře, než trapné kousek dálnice. Nehledě na to, že ne každej jede na dovolenou jak na termínovanou vykládku. Dovolená nezačíná na pláži ale usednutím za volant.

    • podle mne dostávají všimné ze Slovinska, je to již druhý podobný článek o nesmyslném objíždění..Objížka dálnice je super,nejenom, že dálnice je vždy ucpaná, ale člověk sjede z dálnice a na chvilku si odpočine od monotonní jízdy po dálnici a o překrásné krajině ani nemluvě..a určitě není problém s mužíky s radarem za keříky 🙂 Přeji krásný den Kantorik

    • Ahoj, souhlasím. Jezdím to každý rok 2x před a po sezóně, dálnici objíždím pokaždé. Těch 30 minut je sakra drahé. Objedu to kolem Lenartu jak už tady padlo a víc mi vadí po napojení se zpět ta stavba dálnice směrem k chorvatské hranici. To bych… no nechci být sprostý. Jo a jezdím až dolů do Černé Hory a ty Plitvičky jedu raději než dálnici….

      • Na víc vaše fantazie nestačí? Pobaltské zemičky, cesta podél Rýna, Andalúzie, Costa del Azahar, Gargano, Elba, Toskánsko, Koper nebo Izola… Takových krásných míst. Žrát podřadné all inclusive blafy spolu se stádem hlučných a zpocených Rusáků? Fakt ne.

  3. S článkem nezbývá než souhlasit, akorát nevím, co to je energetický nápoj a energetická tyčinka…

    Ale vážně – píšu to opakovaně, nerozumím filozofii rodin, které jedou hrrrr co možná nejrychleji a třeba i přes noc k moři, pak se tam na týden naplácnou k vodě, a pak zase hrrrr, zase je doma čekají pracovní povinnosti. Na takové dovolené jsem třetí den otrávený a znuděný. Především ale ti páteční a sobotní jezdci se nevyhnout oněm zmíněným kolonám. To fakt nejde vyjet až v neděli brzy ráno? A od moře se vracet v pondělí? To je ideální režim, který bratr s rodinou praktikuje dvacet let.

    • Nevím co je divného jet na noc?My tak jezdíme pořád,sice teda do Itálie a vždy na 14 dní,ale v pohodě 1500 i 2000 km na noc je to nejideálnější…..

  4. A když jedu na na 10 dní tak tu holoupou známku musím zaplatit 2x takže ty cca 2 hodiny zdržení (hodina tam hodina zpět) se mi vyplatí nedělám totiž za 900 na hodinu

    • Ono nemusíte jezdit ani na 10 dní. Jste-li 10 dní u moře, tak musíte koupit 2x i tu rakouskou. Ale ta vychcanost Slovinců je v tom, že když jedete jen na jeden blbý týden třeba sobota – sobota, tak to už je 8 dní a musíte koupit dvě – tj. 30 € (v porovnání s Rakouskem máte za stejné peníze známku na ten „8 denní“ týden ve Slovinsku a měsíc v Rakousku) Já tedy jezdím na Istrii, tak jim tu dálnici alespoň trochu „ojezdím“, ale určitě bych jim neplatil skoro litr za oněch 20 km při cestě na jih!

        • Jojo – taky jsem to tak praktikoval s tou Slovinskou. Bylo to výhodné. Ne však pro kolegu z práce…. Zjistěte si dobře, co riskujete, pokud natrefíte na detailní kontrolu známek, kterou čas od času nám čecháčkům dělají….

      • I na tu Istrii se to dá vzít přes Itálii a tech posledních 16 km vezmu po souběžné silnici až do Koperu.

  5. ad 2) na finančních úřadech bývá narváno 31. března, 30. dubna už je tam klid, protože přiznání k dani z příjmu, jak ví snad každý, se podává do 31. 3. každého následujícího roku

    • A jak kazdy (krome vas a abbefaria) vi, tak po 31.3. Vam neuriznou koule, ale umozni jeste celej mesic beztrestne podat danove priznani.

      • Tak priznani se podava do 1.4. a beztrestne (bez sankce) lze podat do 5 pracovnich dnu… to ví každý mimo autora a zde diskutujících…

  6. Maďarsku není špatného zejména pro cestu z Moravy. Cesta podle nás tr.1
    Trochu vadilo Velké množství kruhových objezdu a hlavně cesta přes obce. Kolem Balatonu zásadě nejen. Od hranic na Sombathely a dál na Slovinsko maďarské hranice. Mírný přes Slovinsko a v Chorvatsku mužetě najet na dálnici nebo ne a dojedete do Zagrebu. Někdy v době zácpy na dálnici (Chovatsko – slovinsko) se to vyplatí….

  7. No nevím…. V Chorvatsku jsem byl vloni poprvé(vždy jsem to striktně odmítal). Při tankování jsem byl upozorněn, že jsem zvolil tu nejhorší variantu- v pátek na noc, zácpy kolem Vídně, snaha vyhnout se Slovinské dálnici. Trasa připravená, dva řidiči, sám jsem pouze navigoval(jen mapy :-D). Cesta proběhla v naprostém pořádku(přes Lenart za námi jela kolona 20 aut, zřejmě si mysleli, že známe….), avizované zácpy(tv NOVA!!!!) se nekonaly, chorvatská mýta jsem platil kartou(keš stály v koloně).
    Shrnutí: Cesta naprosto v pohodě, přesto dovolená v Chorvatsku žádný zázrak není, ale to už je o něčem jiném…
    Přeji všem šťastnou cestu. Tomáš

  8. Tak slovinska dalnice je dnes hrozne easy objet, staci pred prechodem v navigaci kliknout na vyhnout placene a je to, zadnej stres a tech par minut za usetrenej litr stoji! Mel by to udelat kazdej at se slovinci chytnou za nos dementi!!!

  9. S tým Slovinskom je pekná volovina. Pred pár rokmi som to absolvoval a tá cesta je úplne v pohode, zvlášť s navigáciou. A tých áut po tejto ceste jazdí aj v noci pomerne dosť – a určite to nie sú len Česi. Vidieť hodne Nemcov, Holanďanov a dokonca aj s karavanmi.
    Ja som si to stopol, o koľko je to dlhšie ako po diaľnici. Jedna cesta o pol hodiny. A nie je veľa ľudí u nás , čo zarobia 15 € v čistom za pol hodiny.
    Jediné, na čo si treba dávať pozor (aspoň to platilo pred pár rokmi) je zlé značenie tejto trasy. Slovinci asi schválne chcú, aby sa motoristi necítili moc komfortne a pri troche neopatrnosti odbočili na diaľnicu.
    Ale tomu sa dá vyhnúť veľmi jednoducho – pozorne si ešte doma naštudovať mapy, teraz už aj Google Earth /Země/ a napísať si na papier poradie obcí a čísla ciest a odbočky, cez ktoré povedie trasa. A to v jednom aj druhom smere.
    Mimochodom za tých 900 korún si v Chorvátsku rodina môže dopriať slušnú večeru. ja pri tom nie som človek, ktorý by obracal každú korunu či skôr dinár 5 krát, kým ho minie…
    Dá sa na celý ten problém so slovinskými značkami pozrieť aj z iného uhlu pohľadu. Slovinské úrady sú v tomto prípade vydierači. Keby po cestách prvej triedy jazdilo veľmi veľa dovolenkárov, tak by museli zmeniť cenovú politiku – nemôžu zakázať cudzincom používať cesty prvej triedy. Ale keď si takmer všetci povedia – tisícka hore-dolu ma nezaujíma, tak Slovinci turistov zodierajú z kože v pohode ďalej.

  10. No já platím za jednu cestu Slovinskem 30€, objížďka po okresce je delší o 30 minut, vydělat 1€ za minutu méně k zahození, navíc je tam dost míst na vyvenčení dětí a protahnutí

  11. To jsou rady naprosto o ničem, ten pisálek tam snad nikdy ani nebyl. Z těch sedmi bodů já rok co rok dodržuji pět už asi patnáct let a vždy naprosto v pohodě. Jedu v pátek po práci, na noc, rakouskou dál. známku kupuji až v Rakousku (proč platit českým vyčůránkům jejich předražené?), kupovat slovinskou dál. známku na těch jejich pár kilometrů hraničí s finanční negramotností. Pak s dovolím ten luxus, že se v Chorvatsku po půlnoci pár hodin prospím a dojedu před polednem, odpočatý, po staré silnici.
    Všem krásnou dovolenou i bez podobných rad. 🙂

    • Pisálek pár dobrých postřehů napsal. Spíš by jste se měl zamyslet nad tím, jestli jedete na dovolenou odpočívat a užívat si, nebo šetřit…

  12. S článkem vesměs souhlas i když je trochu nadnesen. Co se týče věčného téma kolem slovinské dálnice tak patřím k jejím objížděčů 🙂 ne, že by pro mě 900 Kč na rodinném rozpočtu dovolené představovalo nějaký problém (jak se snaží autor článku vysvětlit) ale už prostě z principu drzosti a arogance této nejdražší dálnice v Evropě. Loni kamaráda zkásli slovinští cajti hned na prvním odpočívadle této dálnice za cedulí označující její placený úsek. Dálniční známku měl, vylepenou. Důvod byl, že mu na pumpě zapomněla obsluha procvaknout měsíc. Pokuta 500 éček a s policajtama domluva nulová. Karty neberou, měl kliku, že měl domluven pobyt v HR v EUR. Skoro by člověk řekl, že pumpař dohazuje rita cajtům :-)) takže těm co jezdí po dálnici bacha na to…

  13. Pánové četl jsem všechny vaše komentáře.Do Chorvatska jezdím jako na chalupu i třikrát ročně dokonce mne vymalovali i za ty léta pokoj barvou jakou jsem chtěl ,kde spím už několik let.
    A je mne Vás upřimně líto – dálnice.Slovinské untr zkratky.dálniční známky,nebezpečná policie Slovinská i Rakouská k naší blbosti ,kde je levný benzín.podělaný motor,eura – dost – málo ,jízda po práci.na noc,přes den,únava,nasranost,podělaná dovolená ,už tam nikdy nepojedu ty krávo blbá a s parchantama už vůbec.
    Pánové upřimně.
    NA TAKOVOUHLE DOVOLENOU BYCH SE ANI NEVYSRAL VČETNĚ PŘÍPRAV ,ALE TO JE KAŽDÉHO VĚC.
    MOJE RODINA JEZDÍ PRAVIDELNOU LINKOU Č.Ř – CHR UŽ KOLIK LET.
    TAK VÁM VŠEM PŘEJI PŘÍJEMNOU DOVOLENO,HEZKÉ PLÁCÁNÍ PO EVROPĚ A BRZKÝ KOLAPS . . . .

  14. Objezd Slovinské dálnice je aspoň pro mě příjemné zpestření po monotónní jízdě po dálnici. Člověk se probere. Od hranice po hranici Slovinsko přesně 60 minut. A to i se zastávkou ,,močící“ v kukuřici. Pohoda.
    Jezdím na noc, pod Makarskou.1260 Km. Dělám na směny a tak jsem na noční zvyklej. Vyjíždím v 16 hodin ve čtvrtek. Po 14 hodinách jízdy i s přestávkama jsem ráno tam. A v 9 hodin už spím na pláži.

    • Kudy to objíždíš? Nejde o 15 éček ale o princip že nepropojují s Chorvatskem a není známka na 10 dnů. SLO jsou hajzli.

  15. Souhlasím s článkem,kromě Slovinska a to že je bezpečnější dálnice,stačí se kouknout na D1.Dojíždím denně do Prahy po D8 a tolik času jsem na okreskách nikdy nepromrhal.Jinak ve Slovinsku přespáváme v Ptuji za 1100 kč,tak se za cenu té jejich známky aspoň vyspím.A konec dálnice před Chorvatskem stejně vyžereme všichni.Přeji krásnou dovolenou.

  16. Autor článku zjevně nemá žádnou zkušenost s malými dětmi. Jediný způsob jak si zachovat duševní zdraví, když pominu nepřijatelnou možnost děti nadopovat prášky, na delší cestě (nejen do Chorvatska) je jet v noci, když spí. Za to mi stojí i ten další, pro autora „ztracený“den, kdy se v klidu prospím na pláži.
    Pro chytráky co mi budou radit abych „nešetřil“ a letěl letadlem, tak to je sice fajn, ale jezdím na místo na Pagu vzdálené 3,5 hodiny cesty ze Splitu, tedy s cestou tady na letiště + odbavením + letem + čekáním na kufry + vyřízení půjčení auta = minimálně 9 hodin, úspora času 0, únava z letadla horší, protože při své výšce nad 185 se do dobytčáku nevejdu a business tam není.

    Slovinskou objížďku jsem také párkrát jel a to „zdržení“ cca 15min za 900 mi smysl dává a naopak je to pro mě vítaná změna od monotónnosti dálnice, jen až otevřou další úsek od Ptuj k hranici (a zpoplatní ho), pak už to taková výhoda asi nebude, protože by to znamenalo jet na jiný přechod do hor.

    Na Chorvatské dálnice jsem si koupil jejich krabičku ENC a na první úsek jejich kartu = sleva na dálnici cca 21% ale hlavně průjezd mýtem bez zastavení …

  17. Jezdíme do Dalmácie, cesta tam nám trvá cca 3 dny, zpátky jakbysmet. Pokaždé s přespáním v nějakém hezkém hotelu, s výlety po okolí, zastávkou na zajímavém místě. Zajížďky, jestli se těm objevným cestám dá takto říkat, jsou cílené, někdy 100, jindy 300 km. Díky tomu za ta léta známe v Maďarsku, Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku, Itálii i v Bosně kdejaký krásný, pro ostatní dovolenkáře opomenutý, kout. Ochutnáme dobré jídlo, víno, vylezeme kdejaký kopec, prozkoumáme kdejakou jeskyni, prostě si užíváme. Někdo se válí 14 dní u moře, nám stačí těch osm a zbytek si rozložíme do poznávací cesty. O únavě z cestování ak nemůže být ani řeč…

    • Taky jsme to tak dřív jezdili…super.
      Bohužel s dětmi je to nyní už jíná dovča , ideálně raději 700 km do Itálie , Lido di Jesolo či Caorle.
      Odjezd z Brna v 8 ráno , po 15 hod jsme u moře 🙂
      A italské ceny nyní stejné nebo lepší než na balkáně v Chorvatsku.
      Navíc děti milují písek , ty šutry jsou dobré jen pro potápění.

    • Jezdíme taky tak, od loňska jsme to protáhli až do Albánie ale jezdili jsme i na druhou stranu Švýcarsko, Francie, Španělsko a bomba

  18. Přes Maďary jezdím pravidelně a cesta je pohodová,dálnici mají pěknou (ikdyž v porovnání s tou naší mají lepší i okresky),známka relativně levná a dá se koupit na netu stejně jako od loňska i slovenská.Takže proč bych se mlátila v kolonách v Rakousku a Slovinsku,těch pár kilometrů na víc za tu pohodovou cestu stojí.

  19. Nechápu, jak může EU tolerovat to, že Slovinci ÚMYSLNĚ NEPROPOJUJÍ svoje dálnice s chorvatskými. Toto bych sankcionoval. Ostatně nepropojení českomoravské D1 s Rakouskem je podobný zločin.

    • Rakušáci už míří dálnicí k Poysdorfu na Mikulov..
      Do roka tam budou..
      Tragedie je , že kolem Mikulova není ani ten blbý obchvat !

  20. Osobně jezdím celou dálniční trasu přes Slovinko a nesjíždím na Záhřeb (využiji známku a neplatím tak dálnice Chorvatům). Je to jen o pár km delší, ale časově to je otázka třeba půl hodiny. Spíš mám na cestách obavu, aby mi auto nekleklo. Máte někdo zkušenosti s asistenční službou v zahraniční pro případ odtahu či poruchy? Pokud to vychází opravdu na pět korun – http://www.kalkulackaruceni.cz/cestovni-pojisteni-auta-do-zahranici/ tak by se to vyplatilo. Ptal jsem se u pojišťovny a tam odtah jen organizují, což je šílený, protože jejich kilometráž by vyšla na nějakých 15-20 tisíc, dle místa odtahu z Chorvatska. Minulý rok byly deště a jel jsem s klimatizací a po 200 km jsem cítil z ventilátorů plast. Bylo potřeab zastavit a pak vše OK. Auto dostalo asi zahulit :))

  21. Tak já tedy jezdil obě trasy jak „ušetřit“ přes Lenart , tak „zchudnout“ a zaplatit dálnici 15E 🙂 Nevím co je kde ucpané ale slovinská dánice tedy ne, alespoň mě se to ještě nestalo. Určitě to není rozdíl jen 15 minut jak tady kdosi psal, nesmysl. při objížďkách Mureck Lenart Ptuj to je určitě půl hodiny i více -( o pohodlí cesty se vůbec nebavím) , zvlášť pokud na tom objížděcím tankodromu natrefím na kolony šetřících čechů. Jediné co je problém je fronta na přechodech SLO/HR.Opravdu nevím kdo MUSÍ šetřit oněch 15E (nebo 2x 15E) na rozpočtu celé dovolené. Nechci nikomu sahat do svědomí, jak ale potom vypadá zbytek Vaší dovolené, koupíte dětem nebo sobě něco z místních výborných jídel nebo taky koukáte kde co nejvíc ušetřit a pak si lebedit jak ta „dovolená“ byla levná … Pokud tam chci jet a chci si tu dovču užít tak si vezmu něco navíc a užít si to. Taky mám dvě děti, normální plat a nikdy toho nelituji že dám za večeři pro rodinu třeba 500 kun. Život máte jen jen ….

    • Jj date na dovolenou za veceri 500kun a detem davate k svacine junior, takovych zname pak nema byt Cesko popelnici Evropy

  22. To: Josef
    Nevím nějak jsem vás příspěvek nepochopil a nepodsouvejte mi vaše návyky nejsem pastikar . Opravdu junior nejíme. Běžná týdenní utrata za 2+2 je kolem 4000 kun. To zase není na rodinu tolik.

    • Já jo, tvoje srovnání je jak si koupit večeři za 500 a mít v ceně zkažený nápoj. Tím myslím pár km po dálnici, zbytek polňačka. Jestli vyhazuješ peníze za takovýto služby, tak jsi asi finančně negramotnej. Až bude dálnice vcelku, tak už to půjde ale stejně budu jezdit na Varaždin, kde v Ormoži ani noha a ještě vidím přes den krásnou přírodu a ne jen svodidla.

  23. Nechápu, že někdo má problém odřídit do Chorvatska…Když nejsou kolony, jezdím na noc a na jeden zátah jsem tam za cca 8 hodin. Jezdím s autobusem a oproti kterékoliv JEDNÉ směně na lince, je přejezd do Chorvatska brnkačka…Navíc na busu mě čeká další den totéž, tady už jen leháro 🙂

  24. Ano, taky to mám jako národní sport, ale já Slovinsko neobjíždím, nýbrž projíždím, bez nálepky. Udělal jsem si z toho adrenalinový národní sport 😀 V případě zastavení policejní hlídkou jsem připraven okamžitě uhradit pokutu. Zatím se to nestalo 😀

  25. Tak z Jižní Moravy vyjíždím zásadně předposlední týden v červnu ve středu v 19 hodin po odpoledním 4 hodinovém spánku a beru to do Bratislavu po D2 tam hned mimo dálnici na Rakousko přes Frauenkirchen, v Maďarsku přes Fertod, Szombathely a po zrekonstruované 86 na Redics, kde doplním nádrž a jsem ve Slovinsku, než se rozkoukám tak v Lendavě budím na hranici kolem 01 v noci celníka a po 7 hodinách od vyjetí najíždím u Sv. Heleny na dálnici. Cesta mimo dálnici daleko zajímavější a za volantem se tak nenudím. Půlhodinové přestávky dělám cca po 2 hodinách a kolem 07 hodiny ráno jsem v pohodě a fit ve Vodici (řídím sám). A poplatky? Měsíční Slovenská 14€ + 158 Kun x 2. Vracím se tak, že v sobotu ráno přejedu na pláž někam naproti Pagu a pod stromy střídavě spím a koupu se a ve 20h vyrážím přes Maslenici stejnou cestou zpět. Naprosto v pohodě, téměř bez povozu, V Maďarsku je to po dálnici delší, takže po okreskách časově shodné.

  26. Tie ich vignette check zpomalenia sú znakom Slovinskej idiocie. A potom sa čudujú, že majú ucpané diaľnice, keď tie 2 pruhy v jednom bode zpomalia na 60 km/h. Slovinskú známku som kupoval prvý a posledný krát.

  27. Jezdíme 20 let po Evropě jen autem a protože nebylo moc kaček tak jsme jezdili mimo dálnice, tak jsme si zvykli že už si to jinak neumím představit, ale dneska už to není kvůli penězům ale je to součástí dovolené kdy v každé zemi nebo po určitých kilometrech přespíme a máme dovolenou plnou úžasných zážitků a těch zmiňovaných fotek,a nových přátel, dovolená couravá i pobytová.Ovšem již zmiňované maďarsko raději po dálnici, za mě je to nezáživná zdlouhavá placka.

  28. Miluji cestovani po Evrope, koupil jsem si male letadlo pro dva (v cene drazsiho auta — nikoliv ultraligt), cepuji natural 95. Dalnicni znamky neresim, litam rovne a zadne kolony. Proste sednu jako do auta a letim. Cesta do Chorvatska mi trva necele 3 hodiny a bud si tam pujcim auto, nebo me na letisti pocka nekdo z penzionu, vse na pohodu a bez stresu. Benzinu spotrebuji min nez v aute, celkove naklady jsou asi 2x drazsi nez auto, ale kdyz je to zaroven konicek, tak proc ne 🙂 Tak jen takova inspirace pro dobrodruhy, jako jsem ja 😀

    • Jo a papíry na letadlo, povolení cesty zvlášť v dnešní době terorismu a placení hangáru…. Je to jak mít jachtu. Paráda ale finančně mimo možnosti většiny.. Ať to litá a nic nepodceňujte.

      • Zas tak financne narocne to neni a jak vidim pribyvajici male letadla na letistich po Evrope, tak je to na spadnuti a bude to obrovsky boom. Jen kouknete nahoru, kolik je tam volneho prostoru. A povolovani (restrikce vzhledem k terorismu) u malych letadel … zadne. Jachta neni srovnatelne meritko, to je cista zabava pro nas suchozemce v CR, letadlo naopak muzete vyuzit temer kazdy den pro pohodlne a rychle presuny.

  29. 900 Kč za slovinskou dálnici? Za týdenní dovolenou je to 60 Euro a to je jaksi vice. Jinak s ostatním v podstatě souhlasim

PŘIDAT KOMENTÁŘ: