Zvládne Škoda Fabia s litrovým tříválcem víc než 200 km/h? Ano, a nemá s tím problém

42 nových názorů
Autor: Redakce
  • Fabia Combi 1.0 TSI si vede na německé dálnici překvapivě dobře 

  • Rychlost kolem 200 km/h udrží bez problémů

  • Od tří do čtyř tisíc nabízí motor sympatickou pružnost 

Výlet na ženevský autosalon nám poskytl možnost konečně pořádně provětrat naší dlouhodobou Škodu Fabia Combi 1.0 TSI. Jak rychlý tento tento tříválec dokáže vlastně být?

Více než 400 kilometrů vedoucích po německých dálnicích bylo skvělou příležitostí, jak to zjistit. Tím spíš, že v Německu během cesty do Ženevy panovaly na rozdíl od České republiky jarní teploty a bylo pěkně jasno. Pro připomenutí, oficiálně by měla testovaná Fabia zvládnout 199 km/h.

Doporučujeme: Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit

Jak si naše dlouhodobá Fabia na Autobahnu vedla, to si můžete prohlédnout na přiloženém videu. Musíme přiznat, že nás docela překvapila, protože malý přeplňovaný motor s parametry 81 kW (110 k) a 200 Nm jí opravdu stačí k tomu, aby bez problémů jela tachometrových 200 km/h, při kterých mimochodem točí na šestku pouze 4000 ot./min.

Jistě, s Leonem Cupra si takovou Fabii nespletete, ale na druhou stranu... Vždyť jde přece „pouze“ o Fabii a „pouze“ o litrový tříválec.

Jaromír (neregistrovaný)
Takže k debatě, která se tu vede o maximální rychlosti. Které informace můžeme použít jako relevantní. Z mého pohledu jen ukazatel času a v případě, že vozidlo je osazeno ráfky a pneumatikami dle výrobce, tak snad ještě kilometrovým ukazatelem. Při jednoduchém výpočtu těchto veličin (matematika základní školy) mi vychází, že vozidlo se pohybovalo MAXIMÁLNÍ rychlostí 192 km za hodinu v době, kdy na tachometru bylo ukázáno číslo 209 - 210 km za hodinu. Kdo si dá trochu práce se záznamem, tak si to lehce ověří. Úchylka tachometru cca 8%, to je v normě. Jenom bych k dané věci řekl jednu věc. Kontrola teploty oleje. Degradujte tak olej několikrát a pak se nedivte že zadřete, nebo jinak zničíte motor, o turbu už ani nemluvím. A k životnosti se tím pádem ani vyjadřovat nebudu. Málo informací.
Marek (neregistrovaný)
Tak teda také přispěji ;) Včera cca 800km do Rakouska a zpět. Jeli jsme v 5 lidech v nové Fabii 1.0 TSI (70kW), spotřeba po dojetí do cíle rovných 5l, žádné velké nahaneni, okresky 80-100 a dálnice 120-140 km/h. Motor nejede vůbec špatně. Není to auto na honeni ega, ale pokud je potřeba, dá se s tím jet svižně. Takže o spotřebě bych tu moc nemluvil ;)
Michal (neregistrovaný)
Nejde o to, že to to auto nezvládne, ALE.. To auto (resp. jeho motor) se dostává na mezní limity mazání, chlazení, atd. Rozhodně bych to nezkoušel často.-)
Antonín (neregistrovaný)
Pro všechny... 1) prehistorické velkoobjemové motory... Dej si po hubě a už sem nepiš, viz například mazda. 3,4 válce... Jezis mám auto co má dva a jede přes 200 jak nic. Počet válců má své výhody... Ano... Čím více, tím lépe. (kultivovanost chodu například, větší točivý moment...) a rychlost? Nekupuju si auto tak, že s ním budu jezdit jen v Čechách. Ona ta rychlost je spíš o výkonu. A teď zamyšlení... 1,0 3 válec s výkonem 81kw? Další nepovedený downsizing? (náklady na opravy turba, vyšší plnící tlaky, vyšší opotřebení všeho... To fakt tuní takovou sračku motor? S dvoulitrem dosáhnete lepší spotřeby a několikanásobně delší životnost...
Petr (neregistrovaný)
Lidi kdo z vás jezdí 200km/h? Cesty špatné, zákony do 130km/h... ? Kolik z vás se rozjíždí, nebo zrychluje s plynem na podlaze? Takového jsem nepoznal.. Pokud se zde takový najde - jsi hňup! :))
emik (neregistrovaný)
Ja jel s trivalcem po dalnici 140 (teda 130) a mela taky 4000. Tak jak muze ve dvoustovce mit 4000 ?
Michal (neregistrovaný)
Protože zpřevodování.. Kolik by to dle vás točilo. Myslíte, že Lexus LFA točí při 300 km/h 10,000 ot min.?
Patrik (neregistrovaný)
Zdarek ve spolek, Píšu jen tak pro zajímavost.Mám doma mé 2 auto Fabií 1,4MPi 50KW a na dálnici na rovince v 5 lidech zvládla neuvěřitelných 195 km/h. Měřeno podle Gps na tachometru jsem měl 200km/h a gps ukazovala 195 km/h.Ještě budu testovat Rapida 66 kw jak bude možnost,zatím jsem s tím jel 170 km/h a to jsem to ani nevěděl,že tolik jedu.
Břetislav Černík (neregistrovaný)
Ta ručička od nádrže je fakt dobrá. Při téhle rychlosti, to aby každou hodinu tankoval plnou.
Dan (neregistrovaný)
Tak schválně si asi behnu vyzkoušet na testovací jízdě... Nejsem skeptik vůči pokroku techniky, ale dosáhnout 200kmh není cíl. Chtěl bych taky vidět nouzové brzdění z této rychlosti. Taky jsem jel 215kmh s 10letým dvoulitrem a tolik to nežralo. Chvilku je vidět taky aktuální spotřebu.. 14l/100km.. průměrná 7.4 na vzorku 600km. To mám nižší spotřebu s 1.9JTDm a to jej vůbec nešetřím. Uvidím až vyzkouším.. 1.5dCi od Renaulta mě taky mile překvapilo, ale dynamika jízdy tak možná do 50kmh, pak je to líné... :) Možná je fajn dokázat že se dá jet 200 s tříválcem, ale je to jako učit se psát nohou. Je to rarita ale zbytečně moc námahy pro něco co je jinak úplně běžné... :)
Pavel (neregistrovaný)
Mám nového golfa 7.5 s 1.0 TSI a maximálně spokojený. Se sedmistupnovou převodovkou průměrná spotřeba něco málo přes 5 litru. Při normální jízdě se mi podařilo i 4.7 litru. Před koupi jsem měl podobne pochybnosti, jako v podstatě každý tady, ale realita je opravdu jiná. Doporučoval bych všem si motor vyzkoušet a po té si přečíst nesmysly které tady píšete. Pro mě super motor. Co se tyče spolehlivosti ukáže čas.. Všechno jiné jsou jen spekulace lidi, kteří tvrdí, ze červená je modrá a přitom se ani nepodívali. Vyzkoušejte, pak “kritizujte”
Torad (neregistrovaný)
To jsme netušil, že má Fabia takovou nosnost, že uveze vaše, teď už bez pochyby, masivní kulky. Já bych si s Fábií na 200 nikdy netroufl :D I v E-classe si při 200 km/h říkám, že kdybych byl nucen prudce měnit směr, byl bych na okraji toho, co se ještě dá zvládnout.
Martin (neregistrovaný)
Tady píšou jenom zakomplexovaný lidi nedá se to číst. Jenom se tu potvrzuje, že češi jsou odborníci na všechno fotbal, hokej a teď i auta (přítom umí jenom žvanit)
Jiří D. (neregistrovaný)
Sice maximálka stejná, ale stejně mne to nedonutí vyměnit ten můj historický 6 hrnek, který alespoň zní jako auto a ekoteroristi mi můžou něco...
Jiří (neregistrovaný)
Nevím.kde vzal 4000ot a 200? Když se pořádně dívám tak je tam 5000ot asi si nevzal brýle když psal článek
David (neregistrovaný)
Přesně jak píše Pave.Proč všichni ten motor kritizujete, když nevite co vydrží.a navic je to motor pro ty co prostě nepotřebují honit ego v autě a jezdi po městě a na nějaký výlety.kdyz dodržujete predpisi,tak bohatě stačí.vy závodníci si kupte neco silnyho a nemelte sračky že to nejede.ale hlavně to hanite protože je ro skoda.ja mam ted rapida 1,2 tsi a sem spokojenej.nikdy sem se skodovkou nemel nejmenší problem.za me ok.
Milan (neregistrovaný)
Jestliže to auto točí ve 130ti tak 2500 ot., tak ten motor musí být věčně odpočatej a musí najet 500 tisíc jako p*d.
Lukáš (neregistrovaný)
Já bych chtěl vidět tu úžasnou spolehlivost motoru po najetí 150 tis KM.To bude super kasička.I když u lehké fábie je to 50 na 50.
Milan (neregistrovaný)
Co se týká spotřeby, tu bych neřešil, tady se zkoušela maximálka, neznám auto, který by to jelo pod 10 l.
Milan (neregistrovaný)
Za mě dobrý, Fabia je auto určené do denního provozu pro určitou skupinu lidí, těm údajům věřím. Jel jsem se známým v r. 1998 Š 125 v Německu z kopce 185 km/h (samozřejmě tachometrových, o jiném měření se tady nemluví), moje felda 1.3 50kw, kterou jsem si koupil novou v r. 2000 a sám sem si ji zajel, jezdila 185 po okres. silnicích, nikdo mi nevěřil že to je 1.3. Za mě má tahle fabia palec nahoru, s mojí 2.0 Mpi 85kw Octavií bych se nechytal, ale to je auto zase k jinému účelu. Máme Fabii 1.2 Tsi 63 kw, to auto jede jako čert, ale jak píše The Fuzz, potřebuje otáčky, myslím, že 3válec pojede líp od spodu, soudím podle Fabie 1.2 HTP, kterou jsem minulý týden prodal.
The_Fuzz (neregistrovaný)
Maximálka je slušná ale už ve 160ti se fabia chová velmi nestabilně, je hazard jet s tím tak rychle. Druhá věc je rozjet se na dvojku z 20kmh pod 1200 otáček zpět třeba na 30-40kmh. Auto jak kdyby melo vyplý motor, nemá to vůbec žádnou sílu dokud nenaběhne turbo při 1500+. Třeba při přejíždění retardéru. To mě na tom autě štve, ano mam fabii 2015 ještě čtyřhrnek 1,2tsi.
SAm (neregistrovaný)
Jakýpak strachy, vždyť si přece budeme moci při tom růstu platů v česku koupit každý dva roky nový auto tak co.
Longers (neregistrovaný)
Asi budu blít.... to je přece jasné že litrová fábka dá 200km/h .... oktávka dá 300km/h a superb dokonce 500km/h ! benzín to nežere ale vyrábí ! Rafička jde na druhou stranu a maj ju špatně zapojenou, a nejede to z kopce ale do kopce to tam ještě zapoměli napsat...... a pro toto video tam za příplatek namontovali booster z raketoplánu....
Rufus (neregistrovaný)
Dobrý výkon z toho kopce.Tříválec me překvapil jen ve Waranovi 353 W.Kosil jsem s ním HTPčka jak nic.Ty nové turba asi špatně nejedou, ale ten příšerný zvuk.Za mě čtyřvál TSI 1.2.
Stano (neregistrovaný)
Tuhle mne z kopce tlačil kamion (s omezovačem možná nastaveným na 90 a možná cinklým). Já měl plym zatlačený do podlahy a jelo to maximálně tachometrových 110 km/h když mi začal tlačit do tažné koule na vozík. Když na protisvahu začal kamion ztrácet na rychlosti a konečně se odlepil od mé koule, tak na tachometru bylo 120+ Jak mi tento ubohý výkon auta mé tchýně vysvětlí autor článku? Že by to nebylo typem auta ale majitelem = některým majitelům auta totožného typu a výbavy jezdí lépe?
Tomáš (neregistrovaný)
škoda....ubožáci, vždycky si pomahaly větším výkonem oproti papírovýmu. Musej přece konkurenci deklasovat. Jsem zvědavej na životnost těhle vyhoněnejch malejch turbosračú od WV. Pokuď to byla atmosféra, neuměli nic, ale turbo nafukujou statečně.
Vojta (neregistrovaný)
Trochu jiný výkon má na brzdě skoro každé auto, nikdy se nepovede motor naladit přesně na výkon udávavný v techničáku. A jinak - když se k oturbenému motoru chová majitel dobře, není problém najet s ním třeba 350 000 km
Pave (neregistrovaný)
Nevím proč všichni ten motor tak kritizují, v životě s tím nejeli, znám ten motor a nejede to vůbec špatně. Všichni žijí jen v představě že staré velkooběmové motory přežili všechno, ale doba jde kupředu, 3 válec má úplně jiné vlastnosti a není to určitě o nějakém vyhánění do otáček, zabíra odspodu podobně jako nafťák. Můžu to potvrdit, mám v práci nejnovější VW Transportér 2.0.TDI 81 Kw, kromě toho jezdím i s nejnovějším Rapidem 1.0.TSI 81 Kw s oběma auty jezdím denně za 4 měsíce jsem s Rapidem najel skoro 5000 Km a s Transporterem za půl roku kolem 3000 Km oba motory ve 2 tisicích otáček mají nejvyšší krouťák, TDI to je jasné že jede, ale kupodivu to TSI jede taky, záběr odpich a spotřeba obdivuhodná na litrový motor. Životnost motoru bude daná správným zachazením a údržbou, tak jako u všeho. Počkejme si pár let až 1.0 TSI bude více odzkoušeno a pak suďme jak moc je špatný.
Petr (neregistrovaný)
Souhlas s Vladimírem. Fascinují mě vaše přiblblé názory o rychlosti - jak je možné, že jsi to dovolilo jet 200km/h. Nenáročnému bude vyhovovat, nadutému nikoliv.. Nezapomeňte, že jste spokojeně jezdili ve feliciích, které jely max do 160km/h (nejprodávanější vůz) :))
Martin (neregistrovaný)
Nejdriv se s litrem svezte pak piste recenze,litrovej motor udela 200km/h z kopce a za dobryho vetru.z brutalni spotrebou a timhle jezdenim nulova zivotnost
Vladimír (neregistrovaný)
A kdo z vás jezdí po našich cestách 200?? a upřímně, nejel bych i kdybych mohl, 75 % jezdí vesměs podle předpisů a na spotřebu.
Jiří (neregistrovaný)
Dle zrychlení to vypadá, že jede auto z kopce, tak že nic co by mělo nadchnout. To jsem udělal 210 dle navigace z kopce na dálnici i s autem z roku 1992 starým Peugeot 405 1,6 benzin 66kW papírově myslím 189km/h, ale na dálnici z kopce přes 200km/h nebyl problém asi jako není u většiny aut, když je kopec dostatečně prudký a dlouhý... Tyto videa jsou k ničemu a nic neříkající jen háji nesmyslné motory v Evropských autech.
Libor (neregistrovaný)
hmm .. a to ma jeste minimalne rezervu 2tis ot. to teda ve finale muze jet i 240km/hod
Robo1 (neregistrovaný)
200 na tachometru neznamená 200 ve skutečnosti. Dřív se maximální rychlost měřila s pevným startem na rovném úseku dlouhém celkem 2000m Z toho bylo 1500m rozjezd a 500 metrů měření a to v obou směrech. Jak se měří dneska to nevím,ale asi z kopce a vyždímá se z toho co to dá..
Kamil Doležal (neregistrovaný)
Kdyby alespoň včas přeřadil na 6 ... Jinak autu palec nahoru.
Pavel70 (neregistrovaný)
Fakt super článek! To jsem se pobavil nad hesly typu "Rychlost kolem 200 km/h udrží bez problémů". Jestliže má mít auto oficiální nejvyšší rychlost 199 km/h, není nic divného, když ukáže "tachometrových" přes 200! To vlastně musí, protože skutečných 199 bude na tachometru někde mezi 210-220. A tady se autor rozplývá nad tím, že překonal dvoustovku a ani nevíme, jestli to nebylo z kopce s větrem v zádech. Když se opravdu měří maximální rychlost, měřený úsek se musí absolvovat v obou směrech a pak se výsledek průměruje. A když už bych to chtěl mít při běžné jízdě alespoň přesnější, budu brát rychlost z GPS.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?