Ženeva 2018: Nová Toyota Auris vypadá ostře a přináší výkonnější hybrid

  • Toyota Auris třetí generace má novou platformu, design i hybridní pohon

  • Novinkou je hybrid s dvoulitrovým motorem o výkonu 132 kW

  • Auris 2018 má delší rozvor i celkovou délku a je o něco nižší

Toyota Auris nebojuje o nejvyšší příčky prodejních statistik – třeba u nás byla loni v nižší střední třídě až desátá, respektive 11 po započítání Octavie. Etablovala se však jako přesvědčivá alternativa pro zákazníky, kteří chtějí úsporný hybridní pohon v karoserii civilního vzhledu. Auris třetí generace má ambice oslovit i zájemce, kteří se tomuto modelu dosud vyhýbali kvůli nedostatečné dynamice. Poprvé totiž nabídne hybridní pohon s výkonem až 180 koní.

Na bližší technické podrobnosti je Toyota zatím skoupá. Při příležitosti ženevského autosalonu zatím prozradila pouze to, že Auris 2018 bude k dostání se dvěma hybridními agregáty. První z nich není překvapivá. Zdvihový objem 1,8 l a výkon 122 koní naznačují, že se jedná o variantu pohonu známého z Priusu či dosavadního Aurisu. Toyota o něm prohlašuje, že umožňuje „absolvovat až 50 % každodenní trasy při dojíždění čistě na elektřinu,“ o čemž si na základě všech našich praktických zkušeností dovolujeme mírně pochybovat. Ale budiž.

_DSC1175
V Ženevě vystavuje Toyota nový Auris jako hybrid v atraktivní barevné kombinaci s kontrastní střechou
_DSC1179
Ostře řezaná karoserie s dynamičtějšími proporcemi stojí na nové platformě TNGA

Zajímavější je druhá hybridní motorizace. O ní zatím víme jen to, že spalovací motor bude mít objem 2,0 l a že výkon má dosahovat na hranici 132 kW (180 koní). Domníváme se, že půjde o stejnou techniku jako v novém malém crossoveru Lexus UX 250h.

Třetí a poslední možností bude přeplňovaný zážehový motor 1,2 l – s největší pravděpodobností totožný s tím, který jsme poznali třeba v Toyotě C-HR a koneckonců i v dosavadním Aurisu. Ani v tomto případě však automobilka nic bližšího neuvádí. V crossoveru C-HR dosahuje výkon maxima 85 kW (116 k) při 5600 ot./min, točivý moment vrcholí v rozmezí od 1500 do 4000 ot./min hodnotou 185 Nm.

Auris třetí generace využívá platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), k jejímž přednostem má patřit třeba nižší těžiště. Toyota navíc zachovává víceprvkovou zadní nápravu – stejně jako třeba Hyundai i30 nebo Kia Ceed, ale na rozdíl od většiny evropských kompaktů v běžně prodávaných motorizacích.

Doporučujeme: Toyota Prius I. generace byl drahý experiment, ale vyplatil se

Nejnovější Toyota Auris má o 40 mm delší rozvor náprav, ale je o 25 mm nižší a kapota klesla dokonce o 45 mm blíž k zemi. Díky tomu už hatchback z profilu tolik nepřipomíná malé MPV. Přední převis je o 20 mm kratší, zadní naopak o stejnou hodnotu narostl. Výsledek působí velmi povedeně, zejména ve vystavované kontrastní barevné kombinaci. Vzhled předních partií je podle Toyoty „další vývojovou variantou designových filozofií Under Priority Catamaran a Keen Look,“ což vnímáme jako další potvrzení skutečnosti, že japonští designéři jsou mistry světa ve vynalézání bizarních kombinací anglických slov.

Otevřít tiskovou zprávu

Ženeva 2018: Nová Toyota Auris vypadá ostře a přináší výkonnější hybrid
Ohodnoťte tento článek!
4.71 (94.12%) 17 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. U Toyoty opět špatně seřadili priority, protože problém č.1 jejich hybridů je těžce obtěžující hluk spalovacího motoru. Že místo deklarované spotřeby pod 4 l/100 km je realita 6,5 l/10 km a tím obsah CO2 cca 120 g/100 km v době Dieselgate prodejci snadněji obhájí než šíleně řvoucí atmosféru v Atkinsonově cyklu……
    Škoda jinak geniální myšlenky hybridního ústrojí vyvinutého na univerzitě v Evropě na základě požadavku Audi a dále prodané Toyotě, která i po desítkách let nedokázala správně určit priority……

  2. Mám Auris Hybrid súčasnú verziu, ale 6,5l/100km som mal len v najväčších mrazoch tejto zimy, keď bolo permanentne menej ako -5 stupňov. Vtedy beží spaľovací motor častejšie kvôli zohrievaniu.
    4l/100km je pri normálnych teplotách (nad +5 stupňov) v meste úplne reálne.

  3. Taky mám Toyotu C-hr hybrid. Spotřeba po městě 4,1l pokud je motor ohřátý. Pokud jen popojedu a nechám motor vychladnout a opět to opakuji tak je spotřeba skutečně 6l. To ale platí u všech aut pokud se používají v režimu popojedu nechám vychladnut a tak dokola. Obtěžující hluk motoru je jenom pokud chci prudce akcelerovat jinak je slyšet jako v každém moderním autě.

  4. No já ji mám, a realita je 4,5 v normálním počasí, 5,5 při silném mrazu. Za 6,5 s tím jezdí maximálně trouba. Dá se jezdit i pod 4. Za 3,7 jsem jel nedávno z Úpice do Hostinného. Opačně by to bylo možná ještě lepší.

  5. S mym aurisem hybrid jezdim neustale svizne, v lete to dela 5,2 a v zime 6,2. Kdyz se snazim a nemrzne, jezdim za 4,8, kdyz jsem naopak jezdil tyden v kuse jak hovado, nedostal jsem se nad 6,4 ! Trosku to jeci, kdyz se na to slapne, ale to snad Toyota vyladi, jinak klobouk dolu!!! Odpich z nuly na 50 – kazde bezne auto strcim do kapsy, coz ve meste nema chybu, je to skvely stroj, jedine co tomu mohu vytknout, tak je naprosto trapne troubeni, radeji netroubim 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ: