Ženeva 2018: McLaren, Aston Martin, Bugatti, Lamborghini a další supersporty

  • 600 koní? To dnes umí každý. První liga začíná na čtyřciferných číslech

  • Některé hypersporty se svými parametry přibližují formuli 1

  • Hennessey V5 s výkonem 1622 koní je za 35 milionů docela levné

Chápeme, že pro běžného smrtelníka, který musí od rána do večera hákovat, až se z něj kouří, nejsou exkluzivní hypersporty s cenovkami v řádu desítek milionů korun zrovna realistickou představou automobilu pro radost. Lidí, kteří taková auta mohou kupovat do sbírek, je ale víc než dost. A výrobci jim rádi vycházejí vstříc, jak se přesvědčíte na následujících řádcích:

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Aston Martin Valkyrie GTR (3)
Takhle by vypadalo závodní auto podle automobilky Aston Martin, kdyby nemuselo odpovídat žádným homologačním předpisům
Aston Martin Valkyrie GTR (5)
V zatáčkách dosahuje „Valkýra“ přetížení 3,3 g, na brzdách 3,5 g a její dvanáctiválec má výkon přes 1100 koní

Šílený okruhový hypersport Aston Martin vychází ze „silničního“ provedení Valkyrie. Na vývoji se podílejí lidé z Red Bull Racing. Zajímavostí je, že tenhle Aston Martin nesplňuje homologační předpisy žádné konkrétní závodní kategorie. A pochopitelně ani ty silniční. Je to prostě okruhové auto bez jakýchkoli omezení. V zatáčkách má vůz generovat přetížení 3,3 g, na brzdách 3,5 g. Pohání ho dvanáctiválec Cosworth 6,5 l, který spolu se systémem KERS disponuje výkonem „přes 1100 koní.“ Údajně vznikne jen 25 kusů.

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron RS (7)
Bugatti upravilo Chiron. Díky novému podvozku má ostřejší reakce a o pár kilogramů nižší hmotnost
Bugatti Chiron RS (1)
Celkem dvoutunový Chiron zhubl zanedbatelných osm kilo, ale je prý rychlejší na okruhu

Bugatti připravilo ostřejší Chiron, který má sice pořád stejný výkon 1500 koní, ale dostal sportovnější podvozek a řízení. Vůz má mnoho nových detailů, které pomohly trochu snížit hmotnost. Odlehčená jsou kola, zadní okno, kryt mezichladiče stlačeného vzduchu a dokonce i přední stěrač. Podle Bugatti je nový model Sport na testovacím „handling“ okruhu Nardó o pět sekund na kolo rychlejší než běžný Chiron.

Doporučujeme: Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom V5 (3)
Americký úpravce Hennessey představil svou chloubu, Venom V5 s výkonem 1622 koní
Hennessey Venom V5 (6)
Za 35 milionů korun je tohle přemotorované monstrum vlastně velice výhodná nabídka

Tohle monstrum od Hennessey žene kupředu přeplňovaný osmiválec o výkonu 1622 koní. Ano, tisíc šest set dvacet dva. To jen pro přesnost, že to není překlep. Zrychlení na 100 km/h? Ale jděte! Tady se udává rovnou akcelerace 0-400 km/h za méně než 30 sekund. Protože Hennessey Venom F5 váží jen 1300 kg, je výsledný poměr výkonu k hmotnosti opravdu šílený – 1248 koní na tunu. Podobný mají monoposty formule 1. Zajímavé je, že tohle americké kladivo na čarodějnice stojí v přepočtu „jen“ 35 milionů korun.

Italdesign Zerouno Duerte

Italdesign Zerouno Duerte (1)
Italdesign patří pod křídla koncernu VW a využívá osvědčenou techniku Lamborghini
Italdesign Zerouno Duerte (4)
Zerouno Duerte je velice vzácný roadster. Vznikne jen několik jednotek kusů (zřejmě pět)

Studio Italdesign nyní spadá pod koncern Volkswagen. Proto není žádným překvapením, že pod originální karoserií modelu Zerouno Duerte se skrývá atmosférický desetiválec 5,2 l od Lamborghini, laděný na 610 koní. Očekává se zrychlení na 100 km/h za asi 3,2 s a nejvyšší rychlost okolo 330 km/h. Vůz vznikl na oslavu 50. výročí věhlasného designérského studia. Pětikusová série uzavřeného kupé se vyprodala, roadsterů bude také jen pár.

Doporučujeme: Hyundai chystá vlastní supersport. Bude mít dvě sedačky a logo Genesis

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera (1)
Regera od Koenigseggu používá velice důmyslný hybridní pohon o výkonu 1833 koní
Koenigsegg Regera (8)
Rychlost je omezena na 410 km/h, ale ze 150 km/h na 250 km/h zrychlí auto za směšné 3,9 s

Švédský Koenigsegg doslova provokoval Bugatti, neboť svou Regeru vystavil přímo naproti a ještě v podezřele podobné barevné kombinaci, v jaké se představil původní Chiron. Regera používá zvláštní hybridní systém se třemi elektromotory o celkovém výkonu až 1833 koní, které napájí dvěma turby přeplňovaný osmiválec o výkonu skoro 1200 koní. Nejvyšší rychlost je omezena na 410 km/h a zajímavé je, že ze 150 na 250 km/h akceleruje tento vůz za 3,9 sekundy.

Lamborghini Huracan Performante Spyder

Lamborghini Huracan Performante Spyder (1)
Lamborghini Huracan Performante Spyder je vlastně docela obyčejný supersport s lidovou cenovkou
Lamborghini Huracan Performante Spyder (3)
Desetiválec má výkon 640 koní a i otevřený model podstoupil odlehčení. I tak ale váží 1507 kg

Uzavřené kupé Lamborghini Huracán Performante se představilo v Ženevě před rokem. Desetiválec tehdy nabízel výkon 640 koní a auto bylo o 40 kg lehčí. Podobnými úpravami teď prošel Spyder, který má karbonové aerodynamické prvky, nová kola a odlehčenou konstrukci, jak to jen šlo. Suchá hmotnost vozu činí 1507 kg. Zrychlení na 100 km/h trvá 3,1 s, na 200 km/h 9,3 s a nejvyšší rychlost je 325 km/h.

McLaren Senna GTR Concept

McLaren Senna (11)
S tou lopatou vpředu by McLaren u zkoušek ochrany chodců asi neprošel. Proto nesmí na silnice
McLaren Senna (5)
Ne, to nejsou trouby z Jericha. To je obří difuzor, který zvyšuje přítlak o dalších 200 kg

Pamatujete na bestii McLaren Senna a jeho speciální edici od divize MSO? V Ženevě ukázala britská automobilka také koncept závodního speciálu GTR s přítlakem 1000 kg. To je o 400 kg víc, než měl McLaren F1 GTR, a o 200 kg víc než u produkčního McLarenu Senna. Má to být nejrychlejší McLaren všech dob, pokud se nepočítají monoposty Formule 1. Osmiválec z modelu Senna byl posílen na 820 koní.

Doporučujeme: Zrychlení nového BMW M5 je brutální. Podívejte se, které supersporty na něj nestačí

Rimac C Two

Rimac C Two (3)
Rimac C Two pohánějí elektromotory o celkovém výkonu 1918 koní. Točivý moment? 2300 Nm
Rimac C Two (1)
Na 300 km/h akceleruje za 11,8 sekundy a nejvyšší rychlost činí 412 km/h

Automobilka Rimac posouvá možnosti elektrických supersportů zase o nějaký ten kousek dál. V Ženevě se podobných aut představilo několik, ale právě chorvatský Rimac lze brát jako jakýsi příklad, čeho jsou podobná auta schopná. Značka se navíc proslavila (pravda, poněkud neslavně) v prvním díle nové série pořadu The Grand Tour. Rimac C Two s karbonovým monokokem má elektromotory o celkovém výkonu 1408 kW, tedy 1918 koní. Točivý moment má hodnotu 2300 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 1,97 sekundy, na 300 km/h za šokujících 11,8 sekundy. Za kolik že to zvládne Bugatti Chiron? Akumulátor má kapacitu 120 kWh a hmotnost vozu je 1950 kg.

Zenvo TSR-S

Zenvo (1)
Zenvo je dánský supersport. Jeho obří osmiválec 6,8 l má hned dva kompresory
Zenvo (2)
Výkon je 1200 koní, ale na takové ty cesty do Lidlu si ho můžete snížit na komfortních 700 koní

Dánský výrobce Zenvo nenechává nic náhodě a do Ženevy přiváží model TSR-S s osmiválcem 6,8 l, který je přeplňovaný dvěma kompresory. Už takhle na papíře to slovní spojení vypadá dost výhružně. Výkon motoru je nastavitelný ve třech stupních. Základní komfortní má 700 koní, pak je tu prostřední režim IQ, a nejostřejší nastavení přinese výkon skoro 1200 koní! Dokonce i sedmistupňová sekvenční převodovka má komfortní a okruhový režim. Propracovaná aerodynamika naznačuje, že tohle je okruhový speciál, ale na silnici se s ním smí také.

Ženeva 2018: McLaren, Aston Martin, Bugatti, Lamborghini a další supersporty
Ohodnoťte tento článek!
4.13 (82.5%) 8 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: