Volkswagen Amarok nové generace má po premiéře. Šestiválec nechybí, čeští zájemci si ale musí počkat do příštího roku

přidejte názor
  • Nová generace Volkswagenu Amarok vychází z nastupujícího Fordu Ranger 

  • Mezigeneračně byl zvětšen především rozvor náprav, podstatně vzrostla také brodivost 

  • Nabídka motorizací zahrnuje vznětové čtyřválce i šestiválce. Nejsilnějším motorem ovšem bude zážehový čtyřválec Ford EcoBoost o objemu 2,3 l

  • Na českém trhu se nový Amarok začne prodávat až v první polovině příštího roku

Volkswagen odhalil novou generaci modelu Amarok. Jak bylo už dlouho dopředu avizováno, vůz vznikl v rámci spolupráce s automobilkou Ford. Technický základ je tedy shodný s novým Rangerem, designově i nabídkou motorizací se ale oba „sourozenci“ liší. Do prodeje na vybraných trzích dorazí nový Amarok ještě v závěru letošního roku, v České republice se novinka začne prodávat až v první polovině roku 2023.

Kromě nově pojatého designu přináší nastupující generace Volkswagenu Amarok především větší rozměry. Na délku přibrala necelých deset centimetrů (celkem je nová generace dlouhá 5350 mm) a rozvor narostl dokonce o sedmnáct centimetrů na 3270 mm. Amarok tak nabídne v případě dvojité kabiny více místa ve druhé řadě a současně dostal kratší převisy karoserie, což znamená lepší nájezdové úhly. Zájemce o jízdu terénem pak určitě potěší také zlepšení brodivosti z původních 500 mm na 800 mm.

Volkswagen Amarok se změnil. Má jen šestiválec 3.0 TDI a chce nahradit SUV
Přečtěte si také:

Volkswagen Amarok se změnil. Má jen šestiválec 3.0 TDI a chce nahradit SUV

Interiér slibuje nadstandardní komfort, zejména ve vyšších výbavách. Automobilka i zde sází na displeje, kdy nejlepší specifikace nabídne digitální přístrojový štít a na výšku orientovaný dvanáctipalcový středový displej nahrazující celý středový panel. Otázkou je, jak jde dotykové ovládání dohromady s případným použitím Amaroku coby pracovního nástroje, ale doba si zkrátka takováto řešení žádá.

Myslelo se samozřejmě také na užitkovou stránku věci. Amarok tak odtáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny, nejpracovnější provedení varianty s jednoduchou kabinou dokáže na korbě odvézt náklad těžký až 1,16 tuny a na korbu této verze bude možné také napříč umístit dvě europalety. Provedení SingleCab ale v České republice nabízeno nebude. Za pozornost stojí i maximální statické zatížení střechy 350 kg, takže můžete na střechu namontovat stan pro čtyři osoby. Volkswagen jeden takový nabídne v rámci nekonečné nabídky dalšího příslušenství.

Paleta motorizací je velmi pestrá, podle tiskové zprávy ale aktuálně není zcela zřejmé, které motory budou konkrétně na českém trhu k dispozici. Jistá je pouze absence nejslabšího dvoulitrového TDI (150 k), který je určen pouze pro Afriku. Základem pro zbytek světa bude motor 2.0 TDI naladěný na 170 k, nad ním bude stát čtyřválcové biturbo (204, nebo 209 k) a chybět nebude ani naftový třílitrový šestiválec. V závislosti na trhu nabídne 241, nebo 250 k. V případě benzinových motorů bude možné (opět jen na vybraných trzích) sáhnout po přeplňovaném čtyřválci Ford EcoBoost o objemu 2,3 litru. Pro Amarok je naladěn na výkon 302 koní.

Od výkonu 209 koní budou všechny varianty standardně vybavené desetistupňovým automatem. Některé slabší motorizace dostanou šestistupňový automat, případně šesti nebo pětistupňový manuál. Nový Amarok bude mít vždy pohon všech kol, ale opět podle trhu a motorizace půjde o dvě různé varianty. Jednou možností je přiřaditelný pohon 4x4, druhou je stálý pohon 4x4.

V nabídce pak kromě jiného najdou zákazníci také armádu asistenčních systémů, kterých Volkswagen slibuje dohromady dvacet včetně třeba adaptivních světlometů LED Matrix.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?