Vodíkový Hyundai Nexo nakonec není Kia Niro. Má vlastní platformu a dojezd 800 km

  • Nový vodíkový Hyundai se představil na veletrhu CES

  • Vůz dostal jméno Nexo 

  • Novinka používá vlastní platformu a je větší než například Kia Niro 

  • Na vybraných trzích se nové Nexo začne prodávat už brzy

Jak Hyundai slíbil, tak také učinil a na veletrhu CES 2018 představil sériovou verzi svého nového vodíkového crossoveru. Ačkoliv se zdálo, že by mohlo jít o vůz příbuzný modelu Kia Niro, nakonec to není pravda. Hyundai Nexo, jak se nový vodíkový crossover značky jmenuje, dostal vlastní platformu a ve finále je ještě větší než starý Hyundai ix35 Fuel Cell.

Doporučujeme: Srovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR — Když je žák lepší než učitel

Podle tiskové zprávy je to poprvé, co Hyundai představil vodíkový automobil vybavený vlastní platformou ušitou přímo na míru tomuto druhu pohonu. To má v praxi přinést řadu výhod, jako například nižší hmotnost nebo více prostoru v interiéru. Systém palivových článků nové generace je zároveň menší a výkonnější, takže může být použit silnější elektromotor. Nexo je proto v praxi rychlejší než stará ix35 a především nabídne vyšší dojezd.

Konkrétně Hyundai Nexo zvládne sprint z nuly na amerických 60 mil v hodině (96,6 km/h) za 9,5 s, ix35 Fuel Cell potřebovala pro stejnou disciplínu o tři sekundy víc. Novinka slibuje dojezd 800 kilometrů, starší vodíkový crossover ujel pouze necelých 640 kilometrů. Nexo používá elektromotor s parametry 120 kW a 395 Nm. Vůz je dlouhý 4671 mm, široký 1859 mm a vysoký 1631 mm. Rozvor má hodnotu 2789 mm. Oproti modelu ix35 je novinka delší, širší, nižší a větší je také její rozvor.

Doporučujeme: Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř Mercedesu třídy S

Kromě vodíkového pohonu nové generace představil Hyundai spolu s modelem Nexo několik technologických „vychytávek“, protože tento automobil má být aktuálně technologicky nejvyspělejším z celé nabídky. Například systém Blind-spot View Monitor zobrazí během přejíždění z pruhu do pruhu na středovém displeji obraz boční kamery snímající prostor vedle vozidla, který ve zpětných zrcátkách není vidět. Nexo zároveň nabídne také možnost parkování bez řidiče, jak to známe třeba od BMW, a chybět nebude ani asistované řízení dostupné v rychlostech od nuly do 145 km/h.

Vodíkový Hyundai Nexo není žádná hudba vzdálené budoucnosti. Tisková zpráva slibuje zahájení prodeje na vybraných trzích hned začátkem letošního roku. Automobilka neuvádí, o které konkrétní trhy půjde, ale tipujeme zejména Kalifornii a Jižní Koreu.

Vodíkový Hyundai Nexo nakonec není Kia Niro. Má vlastní platformu a dojezd 800 km
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: