Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent

  • Hyundai začne montovat díly z kompozitu také do běžných vozů 

  • Uhlíková vlákna sníží hmotnost a zvýší pevnost

  • Z přímé konkurence nikdo nic podobného zatím nemá

Použití lehkých a pevných kompozitů, především pak uhlíkových vláken, se stává stále běžnější. Navíc díly z karbonu už nejsou výsadou výhradně supersportovních a extrémně drahých malosériových vozů, nýbrž si nacházejí cestu do stále obyčejnějších a levnějších aut masové produkce. Například BMW řady 5 a 7 mají některé nosné struktury právě z karbonu, to samé platí pro Audi A8, TT RS nebo R8.

A teď se přidává Hyundai. Jak prozrazuje patent z loňského září, korejská automobilka si patentovala řešení pro karbonové výztuhy v přední části vozu kolem A sloupku a u čelního okna. Je zřejmé, že se jedná o exponované části při případné nehodě, takže tyto prvky budou mít i nosnou funkci.

Doporučujeme: Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna

Vedlejším efektem bude samozřejmě snížení hmotnosti proti prvkům z oceli o stejné pevnosti. Nižší hmotnost v přední části vozu by mohla pomoci s rozložením váhy a tedy i se zlepšením ovladatelnosti. Moderní technologické postupy již také pomohly snížit cenu výroby karbonových vláken.

Není jasné, u jakých vozů značky Hyundai se tohle řešení objeví nejdříve. Z hlediska sériové výroby asi není příliš efektivní, aby bylo používáno třeba jen výhradně pro sportovní modely N založené na obyčejném sériovém modelu, takže ho můžeme čekat spíše v nové generaci nějakého běžného modelu.

Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: