Toyota Camry má být lepší než Superb i Passat. Stojí 920 000 Kč

11 nových názorů
Autor: Redakce

 

  • Toyota uvedla na český trh nový sedan Camry 

  • Automobilka chce s novinkou zaútočit na Superb a Passat. Cílí především na firemní zákazníky 

  • Nabízet se bude jediná motorizace, hybrid o výkonu 218 koní 

  • Objednávky začne Toyota přijímat v prosinci, první auta dorazí v dubnu 

  • Základní cena je 920 000 Kč 

Toyota Camry je v celosvětovém měřítku pojem. U nás ale příliš známá není, i když se tu dříve prodávala. Poprvé se na českém trhu objevila v roce 1993 spolu s třetí generací, o jedenáct let později model z tuzemské nabídky zmizel. Teď se vrací zpět. Fakticky přichází na místo Avensisu. Ve srovnání s ním má jít ovšem o mnohem lepší vůz, ať už se budeme bavit o designu, použité technice nebo o nabídce vnitřního prostoru.

Právě velikost interiéru bude podle Toyoty jedním z nejsilnějších stránek nejnovější generace Camry. Tento sedan totiž disponuje delším rozvorem náprav než Passat a k Superbu také nemá moc daleko. Právě odtud pramení tvrzení o tom, že je vzadu nejvíc místa v celém segmentu střední třídy. Zatím jsme sice japonskou novinku neměřili, ale na základě zkušeností z české statické prezentace je potřeba uznat, že prostor pro nohy vzadu je vskutku královský. Navíc si zájemci budou moci v nejvyšší výbavě dopřát také třízónovou klimatizaci nebo elektricky nastavitelná zadní opěradla.

toyota camry-1 Na hodnocení slibované kvality je ještě brzy. Toyota zatím přivezla do ČR předsériový exemplář. I ten ale vypadal po stránce zpracování solidně
toyota camry-3 Jednou ze silných stránek modelu Camry je prostor vzadu. I vysocí cestující zde najdou místa víc než dost. Akumulátory jsou uložené pod zadním sedákem

Poněkud horší už to je s nabídkou prostoru v zavazadelníku. Jeho základní velikost je 524 litrů. To nestačí ani na Passat a už vůbec ne na Superb. Toyota sice upozorňuje na přítomnost hybridního pohonu s tím, že když se podíváme na objem zavazadelníku Passatu GTE, Camry nabízí víc, jenže...

Základní rozměry Toyota Camry Škoda Superb Volkswagen Passat
Délka/šířka/výška (mm) 4885/1840/1445 4861/1864/1468 4767/1832/1476
Rozvor náprav (mm) 2825 2841 2786
Objem zavazadleníku (l) 524 625 586

Passat GTE je plug-in hybrid. Proto má větší akumulátory, zatímco Camry je klasický hybrid a baterie schovává pod zadním sedákem. Do prostoru pro zavazadla vůbec nezasahují. Jinak řečeno, Toyota v tomto případě upřednostnila místo ve druhé řadě před nekonečně velkým prostorem pro zavazadla. Uvidíme, zda to zákazníci ocení.

V nabídce jen jedna motorizace 

Toyota o kvalitách Camry nepochybuje a nebojí se prohlašovat, že jde ve srovnání se Superbem o lepší auto. V některých ohledech to klidně může být pravda, ale už teď je jasné, že v prodejních statistikách se Superbu příliš nepřiblíží. V nabídce je totiž jen jedna jediná motorizace. Žádný manuál, žádný pohon všech kol a už vůbec ne diesel. A jak známo, čeští zájemci na hybridní pohonné ústrojí zatím moc neslyší, i když v případě firemních zákazníků se situace údajně začíná měnit.

Test Toyota GT86 Black Touch: Stále stejná a přece čím dál lepší
Přečtěte si také:

Test Toyota GT86 Black Touch: Stále stejná a přece čím dál lepší

Základem použité jednotky je atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru, vybavený systémem přímého vstřiku paliva D4S. Spalovací jednotka má výkon 130 kW (177 k) a točivý moment 221 Nm. Dvojice elektromotorů integrovaných do bezstupňové převodovky e-CVT znamená možnost krátkodobé jízdy v čistě elektrickém režimu. Max. rychlost je pak 125 km/h). Celkový výkon systému činí 160 kW (218 k). Sprint z nuly na 100 km/h zvládne Camry za 8,3 s, nejvíc se rozjede pouze na 180 km/h. Kombinovaná spotřeba je 4,2 l/100 km. Toyota tuto motorizaci srovnává s diesely o výkonu 140 kW (190 k). Porovnání základních údajů se Superbem a Passatem najdete v tabulce:

Toyota Camry Škoda Superb 2.0 TDI DSG VW Passat 2.0 TDI DSG
Zdvihový objem válců (l): 2,5 2,0 2,0
Nejvyšší výkon (kW/k) 160/218 140/190 140/190
Nejvyšší točivý moment (N.m): 221 400 400
Akcelerace 0-100 km/h (s): 8,3 8,3 7,7
Nejvyšší rychlost (km/h): 180 234 229
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): 4,2-4,3 4,5 4,6

Camry aktuální osmé generace stojí na platformě TNGA. Ta přinesla kromě větší tuhosti (+30 %) také třeba nižší těžiště a těšit se máme na příkladně odhlučněný interiér. Naladění podvozku využívajícího zavěšení McPherson vpředu a dvojitou lichoběžníkovou nápravu vzadu je jedním z hlavních rozdílů oproti americké variantě. Evropští zákazníci jsou v tomto směru náročnější, proto by měl být podvozek ještě lepší než nejlepší americké provedení. Jaký je výsledek, to se dozvíme až později. Podle Toyoty jde o nejpohodlnější vůz v daném segmentu. Něco pravdy na tom určitě bude, protože Lexus ES je v podstatě stejný automobil, pouze nabízený pod prémiovou značkou

Za 920 000 Kč

S cenami je to velmi jednoduché. K dispozici jsou výbavy Comfort, Prestige a Executive a jedna motorizace. Nejlevnější provedení vyjde na 920 000 Kč. Připlácet není příliš za co. Kromě barev, dvou paketů a navigace (ve výbavě Comfort) se zde žádné další příplatky nenabízejí. Vše je zahrnuto do základní výbavy. A to včetně řady bezpečnostních asistentů, adaptivního tempomatu nebo automatického přepínání dálkových světel. Tyhle prvky má každá Camry bez ohledu na to, jakou výbavu si zvolíte. Kompletní ceník najdete v galerii pod článkem. Toyota ho zveřejní na svých stránkách až později.

Toyota Camry osmé generace vypadá zajímavě, v našich končinách ovšem bude téměř jistě odsouzena do pozice alternativy k zavedeným soupeřům v čele se Superbem. Ale uvidíme. Třeba kombinace bohaté výbavy a hybridního pohonu zláká větší množství zájemců. Podle prvních odhadů je cílem prodat na českém trhu 600 exemplářů ročně. Objednávky začne Toyota přijímat prvního prosince, první hotová auta dorazí v dubnu příštího roku. Pro evropské trhy se Camry vyrábí v Japonsku.

Jan (neregistrovaný)
Docela to napálili. Dělal jsem si asi před časem srovnávačku ceny hybridní Camry s hybridní RAV4 v USA a Camry je tam tak o 2-3000 dolarů levnější (XLE, nejvyšší stupeň výbavy). U nás jsem tedy čekal, že se bude pohybovat tak od 750 do 900k. Třeba to časem přehodnotí.
lb (neregistrovaný)
Ještě by mohli začít prodávat Siennu, stále existují lidi, co mají větší rodinu a pořádné MPV by ocenili.
Back Sabbath (neregistrovaný)
Nasrat.Všechni japonci vyklízejí pozice v střední tříde.Žádný výběr motorů,pevně stanovené výbavy.Trochu mazda 6,ale i ta je pouze okrajová.Jebat japonce a opavu!!!
Jonáš (neregistrovaný)
no hoši neobhajuji vw ale přijde příští rok nový passat..už ted má o 2 levely lepší světelnou techniku, tohle nemá ani přisvětcování do zatáčky..
Petr Laierman (neregistrovaný)
Toyota Camry je po všech stránkách úplně jiný šálek kávy, než v daném segmentu větší střední třídy nabízí konkurence. Soupeřem tomuto vozu je snad jedině Honda Accord, který však na vnímání evropanů trpí na obou stranách delšími převysy a poněkud méně estetickými tvary karosérie. Po stránce splehlivosti, kultivovaného projevu pohonných jednotek, kvality materiálů a dílenského a továrního zpracování neměly tyto vozy ve své kategorii nikdy konkurenci. Pardon, ale rovnávat modely Accord a Camry s produkcí koncernu Volkswagen je ukázkou politováníhodně slabých znalostí automobilové problematiky.
Petr Hess (neregistrovaný)
Japonské auta byly vždy spolehlivější.Ale tvrdit ze použité materiály a dílenské zpracování má VW horší,to může jenom šílenec.Navíc nejmodernější techniku má taky VW někde úplně jinde.Tady Evropa udává tón.Dlouhodobě.
Jirka (neregistrovaný)
Vypadá dobře. Camry je super auto. Superb nebo Prassat nemají proti Camry žádnou šanci. Jenom ta maximálka 180km/hod. je docela málo...
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?