Sportovní off-road Ford Ranger Raptor dostal bi-turbo diesel a míří do Evropy

  • Ford Ranger Raptor se dovádění v terénu nebojí

  • Speciální podvozek snese velké skoky přes překážky

  • K pohonu slouží biturbo diesel 2,0 l o výkonu 213 k

  • V prodeji se Ranger Raptor objeví příští rok

Automobilka Ford je tento týden nezvykle aktivní, ale pokud se to bude dál hemžit ostrými Mustangy v limitovaných edicích a skákajícími sportovními off-roady, rozhodně se zlobit nebudeme. Jak bylo naznačeno před časem, na evropský trh skutečně míří sportovní pick-up Ford Ranger s označením Raptor. Nyní si ho můžeme prohlédnout oficiálně. K premiéře zvolil Ford netradiční prostředí – herní veletrh Gamescom. Jak to souvisí s auty? Ford Ranger Raptor se totiž objeví ve hře Forza Horizon 4.

Ford Ranger Raptor
Tohle jsou radovánky, kterých se Raptor nebojí. Speciální zavěšení má skákání přes překážky zvládnout. Na příčné prahy ideální
Ford Ranger Raptor
Ani s ochranou podvozku nenechal Ford nic náhodě. Speciální pneumatiky 285/70 R17 vyvinuli pro Raptor u BF Goodrich

Sériový Ford Ranger Raptor ale rozhodně nic virtuálního není. K dealerům zamíří na jaře 2019. Pod kapotou má dvěma turby přeplňovaný turbodiesel 2,0 l, který na všechna kola přes desetistupňovou automatickou převodovku posílá výkon 213 koní a točivý moment 500 Nm.

Ford slibuje, že Ranger Raptor díky speciálně upravenému podvozku projede nejen téměř jakýkoli terén, ale hlavně mu nebude vadit ani rychlá jízda v terénu a větší skoky. To je něco, na co normálně nejsou offroady stavěné a zpravidla se to rozchází s univerzální poučkou, že v terénu se člověk dostane nejdál plynulou a pomalou jízdou.

Doporučujeme: Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Tlumiče Fox mají průměr 46,6 mm a pomáhá jim zesílené hliníkové zavěšení. Vzadu je pak Wattův přímovod, který stabilizuje zadní nápravu. Výsledkem mají být rovněž vylepšené jízdní vlastnosti na silnici. Se zpomalením pomáhají 332mm ventilované kotouče vpředu i vzadu, vpředu s dvoupístkovými třmeny. Ford Ranger Raptor má také speciální pneumatiky BF Goodrich o rozměru 285/70 R17.

Řidič si může vybrat ze šesti jízdních režimů. Vedle režimu Normal je tu ještě režim Sport pro ostřejší odezvu na silnici, Grass/Gravel/Snow pro jízdu na nezpevněném porvchu, Mud/Sand pro jízdu v písku nebo blátě s důrazem na lepší trakci, Rock pro jízdu po kamenitém povrchu a nakonec mód Baja pro vysoké výkony v terénu, který je uzpůsoben právě pro skákání přes překážky.

Nechybí ale ani poměrně bohatá výbava s luxusně vybaveným interiérem. Je tu například infotainment Ford’s SYNC 3 a nechybí audio systém, navigace a plno dalších rozmazlujících drobností. Speciální navigace s programem pro jízdu mimo silnici si pak pamatuje, kde jste byli, a navede vás zpátky. O cenách se ještě Ford nezmiňuje.

Sportovní off-road Ford Ranger Raptor dostal bi-turbo diesel a míří do Evropy
Ohodnoťte tento článek!
3.75 (75%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: