Škoda Vision E nabídne více prostoru než Octavia a nejlepší dynamiku v historii značky

  • Škoda představí v Šanghaji elektrický koncept Vision E 

  • Základem je platforma MEB, na které byl už představen třeba koncept Volkswagen I.D.

  • Dva elektromotory dají dohromady výkon 225 kW, dojezd bude 500 km

  • Sériová verze se dostane do prodeje za tři roky 

Škoda zanedlouho představí na autosalonu v Šanghaji koncept elektrického automobilu Vision E. Po úvodní fotce se objevila nejen trojice dalších designových obrázků, ale především velké množství informací odhalujících prakticky všechno důležité. Například to, že tento elektromobil bude historicky nejrychlejším modelem mladoboleslavské značky a že uvnitř nabídne více místa než Octavia.

Doporučujeme: Škoda připravuje „BMW X6“, inspiruje se v elektrickém crossoveru VisionE

Podrobné informace přinesli kolegové z britského magazínu Auto Express. Jak se dalo očekávat, základem je modulární platforma koncernu MEB, která se stane základem obrovského množství koncernových elektrických modelů. Díky použití této platformy tak studie označovaná také za Kodiaq Coupé nabízí ve srovnání s klasickým Kodiaqem výrazně rozdílné základní rozměry.

visione_3
Škoda Vision E bude elektrický crossover a zároveň předobraz Kodiaqu Coupé. Technicky ale nemá  studie s klasickým Kodiaqem společného vůbec nic

Koncept Vision E měří na délku 4645 mm, vysoký je 1550 mm a na šířku má 1917 mm. V překladu to znamená, že je ve srovnání s Kodiaqem přibližně o pět centimetrů kratší, skoro o třináct centimetrů nižší, ale zároveň o 35 mm širší. Ve srovnání s mladoboleslavským SUV nabízí nový elektromobil také delší rozvor náprav (2850 mm vs. 2791 mm).

Doporučujeme: Seat chystá dva elektromobily. První bude Mii, druhý zřejmě Leon

Interiér je koncipován jako čtyřmístný a díky nasazení prostorově nenáročné elektrické techniky můžeme uvnitř očekávat opravdu hodně místa. Jak píše Auto Express, ve srovnání s Octavií nabídne Vision E vzadu o sedm procent více pro kolena. Samozřejmostí je zcela plochá podlaha, přestože vůz samotný používá pohon všech kol. Nová studie nabídne také dvanáctipalcový dotykový displej, head-up displej a velké možnosti v oblasti konektivity.

visione_2
Koncept Vision E ukáže některé nové prvky. Třeba příď bez reálné masky chladiče a hlavně propojené přední světlomety. Disky mají velikost 21 palců

Připravovaný elektrický crossover používá jeden elektromotor na každé nápravě, takže jde o elektrickou čtyřkolku. Celkový výkon systému je 225 kW (306 k), po stránce dynamických vlastností půjde zaručeně o velmi rychlý automobil. Lidé od Škody slibují nejrychlejší mladoboleslavský model v historii. Aktuálně tento titul drží vrcholné provedení Škody Superb 2.0 TSI (206 kW) schopné zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,8 s. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat kolem 500 km, baterie jsou lithium-iontové.

Doporučujeme: Volkswagen Sedric nemá volant ani pedály a vypadá jako housenka

Designově půjde o kombinaci Škody Kodiaq s novými prvky, jakými jsou například propojené přední světlomety. Koncept Vision E zároveň naznačuje podobu Kodiaqu Coupé. V jeho případě je jisté, že dorazí na čínský trh, což potvrdily také nedávné neoficiální informace. Zda se mladoboleslavská X6 objeví i v Evropě, to podle britských kolegů zatím není jisté. Stejně jako skutečnost, kde se připravovaný elektromobil bude vyrábět.

Otevřít tiskovou zprávu

Škoda Vision E nabídne více prostoru než Octavia a nejlepší dynamiku v historii značky
Ohodnoťte tento článek!
4.28 (85.5%) 40 hlas/ů

10 KOMENTÁŘE

    • To jste nikdy neviděl žádnou fotku nějakého konceptu? To by jste totiž věděl,že je to úplně normální,protože ty kola jsou taky designový prvek a lépe to na velkém kole vynikne.

  1. Tušil sem že budoucnost bude hrůza ale tohle sem teda nečekal : O. To už bych raději konec světa než aby tohle jezdilo na silnicích : /

  2. Dojezd 500km je pro mně naprosto dostačující. Ještě aby byla cena alepsoň jako u Octavie nebo Superba. Jsem si jistý, že pokud by se to Škodovce povedlo, byl by to vážný konkurent Tesly. Zatím na Teslu nemá žádný elektromobil.

  3. Čím víc sleduji současná i budoucí auta,tím víc se chválím, že jsem si ponechal starého diesla.
    Jen aby se EU co nejdřív rozpadla, protože by nám skutečné automobily zakázala a přikázala tyto
    kreatury.

  4. Osobní automobily dělím na účelné a neúčelné. Pod pojmem účelné si předravuji vozidlo, do kterého se vejdou minimélně čtyři dospělé osoby, tak, že v šichni cestující mají prostor pro kolena a nemlátí se hlavou o strop. A kromě toho je možné naložit pár zavazadel. Neúčelné naopak vypadají přesně jako tento. Hezké, ale jinak na nic. Když uvážím, kolik takové auto spotřebuje materiélu a práce, aby vzniklo a přitom je to zase další nepohodlný krám, ve kterém bude jízda vzadu za trest, tak si uvdomuji, že vývoj opět zahnul na nesprávnou cesu. Je to škoda a hlavně škoda materiálu, který možná jednou bude chybět na něco kloudného.

    • Stačí použít hlavu a uvědomit si že toto dostatečně prostorné a jak v textu píší prostornější než dnešní octavie… elektro motor je malá záležitost místo paliva baterie v podvozku = obrovský prostor navíc a o hodně méně materiálů

  5. Chceme být tak moc eko, až jsme absolutně anti-eko. Tohle je přece o něčem jiném… Vždyť výroba těch baterií je úplně ten nejhorší druh znečištění a to nemluvím o likvidaci. Nejekologičtější je CNG, ale do budoucna to je asi na nic. Elektřina tady bude vždycky no. Jen by to chtělo posunout vývoj článků tak 5x dopředu…

Napsat komentář: Markus Zrušit odpověď